Lois als dressuurpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:18

Wat een gemekker weer zeg...
Ach tja dat is normaal hier op bokt he, lekker mekkeren op een ander terwijl ze zelf nog een heleboel moeten leren.
Ach tja wijsheid komt met de jaren. (zo sprak oma)

Persoonlijk vind ik de foto's niet mooi.
Waarom niet? Omdat ik veel liever kijk naar een mooie dikbil (fjord, haf etc etc etc) die correct recreatief dressuur gereden word.
Gewoon lekker ontspannen.

Daarin tegen ik heb geen enkel verstand van dressuur dus zal ik zeker geen commentaar geven, maar er is zeer zeker wel te zien dat je niet "zomaar" wat aanklooit.
Dus in dat opzicht zijn het wel mooie foto's!

noppes1
Berichten: 8
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:31

ben niet tegen slof maar verkeerd gebruik ervan en dat gebeurd hier niet

Ayasha
Blogger

Berichten: 57969
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:31

Miss_Blimm schreef:
Moet je stelling vragen dan met je hakken omhoog???? Verward

(Of ik lees het allemaal verkeerd hoor....)


nee maar ik denk dat je sneller je hakken omhoog doet als je met je benen moet werken Bloos

en miss_petit: ik heb minder bereikt dan haar, maar heb zeker iets bereikt. Misschien niet in de sport... maar ik heb wel wat bereikt. Voor welke penny heb ik het al opgenomen?
ik blaas niet hoog van de toren. Ik zeg mijn mening...
en als jij die niet kan hebben.tja das mijn probleem niet.
sorry als dit bot klinkt.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:46

Haha!

Jouw mening heeft voor mij weinig waarde.

Het is alleen nogal storend als mensen praten over zaken waar ze weinig van weten, en dat op een manier alsof ze het zelf zoveel beter weten.
I.p.v. op een vragende manier.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:03

Leuk om eens actiefoto's van jou te zien Jippie! Ik vind het ook wel lef hebben om foto's met slof te tonen hier op bokt... schijnt bijna niet te kunnen geloof ik. Scheve mond
Zelf ben ik absoluut niet handig in het rijden met een slof, heb het een paar keer moeten doen op Kaminka onder leiding van mijn instructrice, vond het niet meevallen hoor. Op jouw foto's kun je zien hoe je zo'n ding dus hoort te gebruiken!

(Hebbie al een venklup?) Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57969
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:41

Miss_petit: wat voor waarde mijn mening voor jou heeft intereseert mij bar weinig Scheve mond
en als je het nog verder wilt uitvechten doe dat dan via pb! mijn commentaar was goed bedoeld, de slof commentaar zat ik mis... Maar de commentaar op die tweede foto was goed bedoeld! als jij die niet goed vind kan je dat ook op een fatsoenlijke manier zeggen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:00

Wat is er niet fatsoenelijk aan mijn manier van MIJN mening uiten? Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57969
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:11

je bijt als een hond Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:34

Ik heb overwogen om een slotje te zetten op dit topic, maar doe het uiteindelijk toch niet Knipoog
Reden: de topicstarter wil graag foto's van haar paard laten zien en daar is ze (met recht) trots op.
Het zou zonde zijn als het topic gesloten moet worden vanwege anderen die het niet kunnen laten om offtopic te gaan en onnodige reacties plaatsen.
Vandaar het dringende verzoek om ontopic te blijven !
Oscar is watching you Knipoog

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:09

pharagirlke schreef:
nee maar ik denk dat je sneller je hakken omhoog doet als je met je benen moet werken Bloos


Nah volgens mij snap ik dan het hele paardrijden niet Scheve mond
als je juist met je been, kuit wil rijden moet je wel je been lang houden. Dan trek je dus niet je hakken op. Maar genoeg erover... et blijft een kewl paardje Lachen vooral de foto's in je profiel Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57969
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:14

*zucht diep en telt tot 10*
ik reageer er niet op. Je begrijpt me verkeerd denk ik.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:15

Gijsenkim bedoeld haar eigen topic Haha!

Erg gaaf paardje zeg! Ziet er super goed uit! Hele leuke combi!
En over slof gebruik e.d. is al genoeg geouwezeikt Knipoog
Je gebruikt hem helemaal niet daar zouden meer mensen een voorbeeld aan moeten nemen!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:45

Ik heb wederom een aantal offtopic reacties naar de Mesthoop gesplitst.
De eerstvolgende die een offtopic reactie plaatst, krijgt met de slofteugel van Oscar te maken Knipoog

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:11

Mooi paardje Jippie en gefeliciteerd met het behalen van de Z2 status! OK dan!
Sja, over manier van rijden en waar ik die neus graag zie, hoeven we het niet te hebben. Die laatste foto ziet er al een heel stuk prettiger uit voor mijn ogen - nog een klein beetje meer ruimte en hij zit op de loodlijn Haha! .
Clown Ik snap best waarom jij nog altijd op 'n trensje rijdt: S&T met slof kan natuurlijk ECHT niet Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 23:25

Miss_Blimm"]
Loopt idd wel diep maar das toch met training.
[/quote]
Precies en ik doe in de training wat andere dingen dat wat ik in de ring laat zien. Maar in de ring loopt hij natuurlijk wel met de neus aan de LL. En iedereen die wedstrijden rijdt weet hoe streng de jury is wanneer je paard niet correct aan de LL loopt [zeker in het Z]

[quote="SuperPepeijn"]
ik voel me vereerd Haha!
[/quote]
Graag gedaan Cool

[quote="Anoukie"]
Jippie, hoe groot ben jij en hoe groot is Lois?
[/quote]
Ik meet 1,70; Lois meet 1,64. Lois is dus idd maar een kleintje Knipoog

[quote="Mieke"]
Leuk om eens actiefoto's van jou te zien Jippie! Ik vind het ook wel lef hebben om foto's met slof te tonen hier op bokt... schijnt bijna niet te kunnen geloof ik. Scheve mond
[/quote]
Ik heb er ook wel over nagedacht hoor, maar ik train eigenlijk altijd met deze optoming. Mensen die me kennen weten dat en ik vind het dan zo hypocriet om voor Bokt dan snel de slof er af te halen. Dan zou ik me toch anders voordoen vind ik.

[quote="Mieke"]
Zelf ben ik absoluut niet handig in het rijden met een slof, heb het een paar keer moeten doen op Kaminka onder leiding van mijn instructrice, vond het niet meevallen hoor. Op jouw foto's kun je zien hoe je zo'n ding dus hoort te gebruiken!
[/quote]
Alsje het goed wilt doen is het ook lastig. Je hebt een extra teugel in je handen waar geen druk opmag staan. En hangen aan 2 teugels is zo makkelijk. Ik ben er ook mee begonnen op advies van mijn instructrice en aanvankelijk alleen onder haar toezicht/begeleiding. Nu vind ik het niet moeilijk meer. En ik denk dat wanneer je met S&T moet rijden, je ook beide teugels onafhankelijk van elkaar moet kunnen bedienen. Dus misschien scheelt dat.

[quote="Mieke"]
(Hebbie al een venklup?) Haha!
[/quote]Ja een kleine Lois-ven-klup :D Fleur is groot ven ze staat in het manegetopic. En dan is er altijd nog Kimmy die griezellig goed met Lois rondstuurde en dat dit jaar nog eens over gaat doen

[quote="Oscar"]
Ik heb overwogen om een slotje te zetten op dit topic, maar doe het uiteindelijk toch niet Knipoog
[/quote]
Ik zou het erg jammer vinden als het zo ver moet komen. Ik wist best dat de foto's wat reacties uit zouden lokken en daarom heb ik er alles aan gedaan om geen inhoudelijke discussie te gaan voeren over slofteugels. Wanneer er mensen zijn die daar wel verder op in willen gaan, prima! Maar open dan je eigen topic op RT!

[quote="QQQQ schreef:
Clown Ik snap best waarom jij nog altijd op 'n trensje rijdt: S&T met slof kan natuurlijk ECHT niet Clown

Knipoog Ach de echte reden is dat ik als armoedzaaier helemaal geen geld heb voor een S&T optoming. En nu ben ik met die slof maar aan het oefenen op een onafhankelijk trens- en stang teugelvoering Clown

Maar wel komen er vast wel. Voorlopig kan ik nog even doorsparen voor het geval ik nog ZZL wil gaan starten Geld, geld!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:00

Jippie schreef:
Ik zou het erg jammer vinden als het zo ver moet komen. Ik wist best dat de foto's wat reacties uit zouden lokken en daarom heb ik er alles aan gedaan om geen inhoudelijke discussie te gaan voeren over slofteugels. Wanneer er mensen zijn die daar wel verder op in willen gaan, prima! Maar open dan je eigen topic op RT!


Dat kan ook niet krijgen ze ook een slotje ~~}> . Kun je ook verder weinig aan doen, net als bij het topic van GK.

Maar ik vind jullie een mooie combi, het ziet er op de foto's netjes uit. Ga zo door OK dan! .

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:56

Citaat:
Precies en ik doe in de training wat andere dingen dat wat ik in de ring laat zien. Maar in de ring loopt hij natuurlijk wel met de neus aan de LL. En iedereen die wedstrijden rijdt weet hoe streng de jury is wanneer je paard niet correct aan de LL loopt [zeker in het Z]


Ik wou zeggen... ik geloof zo echt niet dat ELKE z-ruiter echt 'goed weet' waar die over praat (uit ervaring) en rijdt maar zoals ik het beeld te zien krijg van deze amazone ziet het er netjes en eerlijk uit. Ze heeft een bepaalde trainingsmanier en daar kan je het mee eens of mee oneens zijn. Ieder zijn eigen manier van rijden.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:05

mag ik ook bij je venklup jippie????? Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:09

jippie"]
Ja een kleine Lois-ven-klup
[/quote]

Ik ben de voorzitter

[quote="jippie schreef:
Fleur is groot ven ze staat in het manegetopic. En dan is er altijd nog Kimmy die griezellig goed met Lois rondstuurde en dat dit jaar nog eens over gaat doen


Ik heb hem alleen maar nagereden, meer niet. Volgens mij kon iedereen dat op een paard als Lois Dit jaar weer eens, en dan hopen dat ik een digi heb, want dan wil ik alles op de foto's Kijken of het écht zo griezellig goed gaat Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 07:42

Freggel"]
Dat kan ook niet krijgen ze ook een slotje ~~}> .
[/quote]
Maar bedoel je nu dat alle slof-topics verboden zijn? In dat geval hebben ze idd pech Tong uitsteken

[quote="tallie schreef:
mag ik ook bij je venklup jippie????? Haha!

Ja hoor, inschrijven bij Kimmy

En Kimmy, echt niet iedereen kan rondsturen met Lois, gelukkig kan ik nu aan iemands karakter al een beetje inschatten of het wat wordt. Als je van de zomer gaat rijden op Lois zal ik er plaatjes van schieten Cheese!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:09

Jippie schreef:
Maar bedoel je nu dat alle slof-topics verboden zijn? In dat geval hebben ze idd pech


Er is natuurlijk ook al heeeeeeel veeeeel over geschreven is. Al die topics staan ook niet voor niets bij "FAQ: veel voorkomende rijtechnische problemen " Knipoog .

Al is het zo dat als je een nog een goede vraag hebt over slofgebruik is dat niet het probleem is, maar de reacties wel Haha! .

Maar een normaal topic over slofgebruik is op bokt nu eenmaal niet echt mogelijk, zoals je zelf ook al gemerkt hebt Knipoog .

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:43

Leuk paardje hoor
IK vind het er OK dan! uitzien! hahaha
Ik ook bij ven club Haha!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:37

*Zet haar engelenstem op*

"vreeeeeeeeeeeeeede op aaaaaaaaaaarde" Schijnheilig

Mooi beessie OK dan!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 09:38

Zo ziet er echt goed uit!
Veel succes in de Z2 !

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 00:03

Ha die Jippie! Toen ik jouw 3 jaar geleden voor het eerst sprak had je nog maar 3 punten in de B. Nu lees ik dat je Z2 mag starten geweldig toch!
Enne, toch ook heel wat dat er maar liefst 7 pagina's over gezeurd wordt is toch ook fantastisch!!!.
Zou Lois onder dwang staan had hij toch allang de kont tegen het krib gegooid! Dan had je waarschijnlijk nog steeds maar 3 punten in de B gehad of zelfs in de malus gestaan hahahaha.
Geef je hem een aaitje over zijn zachte neusje van mij!?