Lois als dressuurpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:24

Jippie schreef:
Phara en Fellor: vind je het er beter uitzien met dat meisje in het rood?


Kan ik niks over zeggen want zijn standfoto's voor zover ik ze kon vinden Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:04

Tulandro schreef:
Tja, zonder slof zou het plaatje beter zijn, ik vind dat het paard af en toe te diep loopt, bijna met zn neus op zn borst, maar voor de rest ziet het er goed uit. Knap paard hoor!



en wat heeft de slof ermee te maken??? En waarom zou het plaatje beter zijn zonder slof?

Ik vind het er prima uitzien........ plaatje van een paard en een nette ruiter.......

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:14

wie zegt dat de slof wordt gebruikt om er een krulletje mee te maken Verward
Rij er zelf niet mee, maar voor een paard dat wel eens ervandoor gaat etc. is een slof zeer handig.
Liever 1 x het hoofd met de slof naar beneden dwingen, dan een gekreukte moi. en voor de LLLZ Haha! : het éne paard loopt wat dieper, de ander niet. Uiteraard kan de hoofdhouding soms niet optimaal zijn, maar we kunnen moeilijk allemaal zonder slof, in perfecte oprichting in passage het hele uur de bak door huppelen.
en weer ontopic Knipoog
Leuk paardje Jippie, maakt het plaatje erg stoer met je zonnebril Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:15

jackim schreef:
wie zegt dat de slof wordt gebruikt om er een krulletje mee te maken Verward
Rij er zelf niet mee, maar voor een paard dat wel eens ervandoor gaat etc. is een slof zeer handig.
Liever 1 x het hoofd met de slof naar beneden dwingen, dan een gekreukte moi. en voor de LLLZ Haha! : het éne paard loopt wat dieper, de ander niet. Uiteraard kan de hoofdhouding soms niet optimaal zijn, maar we kunnen moeilijk allemaal zonder slof, in perfecte oprichting in passage het hele uur de bak door huppelen.
en weer ontopic Knipoog
Leuk paardje Jippie, maakt het plaatje erg stoer met je zonnebril Cool


Dus wordt hier beweerd dat als je dat niet lukt je er maar een slof omhangt zodat je dat wel een uur lukt Haha! . Liever paar maanden extra oefenen..

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:17

Ik vind het een super goed paard en heb hem ook wel eens zien lopen zonder hulpteugels. bij stal bless. Dus weet niet wat dit voorn gezeur over hulpteugels gaat?? als jullie er wat tegen hebben geef daar dan geen commentaar op ofzo :S:S:S Ieder heeft zijn eigenmanier hoe die zijn paard rijd jah toch?

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:17

En idd super gaaf paard Lachen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:18

Fellor schreef:
Dus wordt hier beweerd dat als je dat niet lukt je er maar een slof omhangt zodat je dat wel een uur lukt Haha! . Liever paar maanden extra oefenen..


Nee, dan moet je even iets beter lezen, want dat wordt er niet gezegd. Zeker niet omdat het als een grapje werd toegevoegd.

Selectief lezen is ook een kunst .

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:21

Fellor schreef:
Dus wordt hier beweerd dat als je dat niet lukt je er maar een slof omhangt zodat je dat wel een uur lukt Haha! . Liever paar maanden extra oefenen..


Fellor: als jouw paard zeer raar kan doen, en je houdt hem niet. dan ga je een paar maanden oefenen, en hij doet het nooit meer Verward .
Tuurlijk moet een paard luisteren, en tuurlijk moet je oefenen, maar helaas zijn er weinig paarden die nooit een keertje "het niet doen".
En met slof in noodsituatie het hoofd naar beneden dwingen, of heel hard in zijn bek trekken........ Scheve mond
Paard loopt níét op slof, en ze gebruikt hem ook niet. dus wat is het probleem....

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:25

Jonges, jonges, wat krijg ik er een punthoofd van! Afbeelding
De Bokt-instructricejes zien een slof en horen de klok luiden maar weten niet waar de klepel hangt.

Je hebt een leuk paard Jippie, succes in de dubbel Z! Cool

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:26

Haha! Haha! Haha!

We kunnen ze ook doorsturen naar mijn topic Haha! Haha! Haha!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:38

Heeey, leuke foto's ziet er goed uit! Sterkte in ZZ en we wachtren op meer foto's! Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:11

Haha!:D:D *heeft stiekem heel hard gelachen om de anti-reacties op de slof Haha! *

Prachtig paard Jippie!
Ik vind dat je hem heel netjes rijd.
Veel succes in het ZZ!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:49

vet mooi paardje *LOL*
ik word er zo spuugzat van..
die negatieve reacties van mensen over een slof
terwlijl ze je paard niet eens kennen..
maar goed.. ik zie geen probleem dat je ermee
rijd.. hij zit niet op spanning dus ik vind het er echt
netjes uitzien

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:05

Volgens mij is mevrouw dubbel Z. Zou ze dat zijn geworden met een paard dat stijf loopt van de spanning omdat hij altijd "in de krul wordt getrokken enz..." Verward Kom op nou, ik durf het bijna niet te zegen maar doe het toch: "ik rij ook wel eens met een slof" ~~}> . En mn Bronc is een braaf eerlijk paard wat af en toe zn eigenwijze ik laat zien, en dan rij ik liever zelf ontspannen mét slof dan dat ik het gevecht aanga. Dat verlies ik toch!!! En als hij zn eigenwijze ik weer in de kast heeft gestopt dangaat de slof erachteraan. Haha! Ontopic; Veel plezier en succes met je prachtige paard!!!! OK dan!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:51

Foto's zien er goed uit!
Jullie gaan wel als een speer zeg met de dressuur.
Kan ik straks zeggen dat een bekende ZZGP ruiter haar eerste lessen van mij heeft gehad Schijnheilig want ik ga ervan uit dat jullie zover komen!
Ben echt jaloers op hoe jij kunt rijden en hoe je je paard aan het lopen hebt.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:12

gijsenkim schreef:
:D Haha! Haha!

We kunnen ze ook doorsturen naar mijn topic Haha! Haha! Haha!


Ik dacht dat ze jouw topic al gevonden hadden Haha! , heb zelf verder niet meer gekeken maar gezien het aantal pagina's Knipoog .

Nu even weer on-topic.

Jippie de foto's zien er goed uit, gaat vast goed komen in de ZZ OK dan! .

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:00

Prachtig paard Jippie! Jullie zijn een mooie combinatie!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:31

Ik heb alle reacties van pagina 1 gelezen en daarna niet meer, dus sorry als ik eventueel in herhaling ga vallen.
De slof is opzich goed gebruikt. Er wordt niet aan gehangen of aan gesjort en het paard wordt niet met de slof in een krul getrokken.
Wat ik wel jammer vindt is dat het paard alsnog op de verkeerde plek inbuigt. Met name op de eerste foto is duidelijk te zien dat de halsspier maar tot de helft gebruikt wordt, en halverwege de hals niet meer doorloopt. Het paard buigt dus ergens halverwege de hals in een valse knik door. Ook op de andere foto`s is dat trouwens te zien, dus alleen een momentopname is het niet alleen. Dat is jammer.
Verder wel een leuk paard hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:45

Ik plaats een dergelijk topic niet om om complimentjes te vissen maar wel omdat ik al diverse keren verzoeken kreeg van Bokkers om iets te plaatsen. Ik vind het zelf ook leuk om naar actie foto's van Bokkers te kijken.
Verder zit ik dus helemaal niet te wachten op allerlei bull-oliebol commentaar en tips en adviezen van mensen die van toeten noch blazen weten. Voor rijtechnische adviezen heb ik een hele goede instructrice
Dus laten we het een beetje gezellig houden. Als je niet blij wordt van mijn foto's zap dan lekker door maar ga hier niet zitten zieken en afzeiken Knipoog

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 07:35

Jippie schreef:
Dus laten we het een beetje gezellig houden. Als je niet blij wordt van mijn foto's zap dan lekker door maar ga hier niet zitten zieken en afzeiken Knipoog


My words exactly! Wat een gezeik weer hier, laten we ons eerst maar eens druk maken over wat we allemaal zelf wel niet verkeerd doen en laat Jippie lekker doen wat ze zelf wil en volgens mij ziet dat er helemaal niet zo slecht uit! OK dan!

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 08:32

Ja, dat vind ik ook en voor de mensen die zeiken, zien jullie maar eerst de ZZ te halen voordat jullie je gal spuien. Daar wordt echt wel op gelet of het paard correct wordt gereden.

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:04

Sjeses wat een gekibbel... Scheve mond
Als zij daarmee rijdt is dat haar keus haar verantwoordelijkheid en haar manier om haar paardje te trainen!
Laat haar.. Altijd dat zelfde gekibbel.. Alle reacties lijken ook bijna op elkaar Rolleyes
Om 10 keer in het zelfde topic te zeggen ja jammer dat je met slof rijdt..
Kom op bokkers.. Al dat gekibbel Scheve mond

Voor de rest:
Jippie je hebt ene prachtig paardje onder je kont!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:54

iepsel schreef:
Volgens mij is mevrouw dubbel Z. Zou ze dat zijn geworden met een paard dat stijf loopt van de spanning omdat hij altijd "in de krul wordt getrokken enz..." Verward Kom op nou, ik durf het bijna niet te zegen maar doe het toch: "ik rij ook wel eens met een slof" ~~}> En mn Bronc is een braaf eerlijk paard wat af en toe zn eigenwijze ik laat zien, en dan rij ik liever zelf ontspannen mét slof dan dat ik het gevecht aanga. Dat verlies ik toch!!! En als hij zn eigenwijze ik weer in de kast heeft gestopt dangaat de slof erachteraan. Haha! Ontopic; Veel plezier en succes met je prachtige paard!!!! OK dan!


Eventjes voor degene die doen alsof ze weten wat een slofteugel is:
Ik reed eerst ook wel ooit met slof. Mijn pony loopt vaak tegen de loodlijn aan te duwen, en kreeg hem er net niet door heen. Met de slofteugel erbij krijg ik hem er net iets meer doorheen. De slofteugel is bij goed gebruik helemaal niet dieronvriendelijk, maar leert het paard in de juiste houding te lopen.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:55

Nou ik vind het super foto's hoor!
Je paardje loopt leuk en jij zit heeeel netjes!

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:28

Tulandro schreef:
Tja, zonder slof zou het plaatje beter zijn, ik vind dat het paard af en toe te diep loopt, bijna met zn neus op zn borst, maar voor de rest ziet het er goed uit. Knap paard hoor!



Ben ik het helemaal mee eens!!!! OK dan!