Wat er op neerkwam dat hij met zo min en klein mogelijke hulpen rijdt. En bij het niet gehoorzamen op de hulp de hulp niet versterken maar herhalen. Net zolang tot het paard het snapt.
Dit doet hij omdat hij zelf zegt dat hij anders zijn idealen opgeeft.
Immers, hij wou dat het paard aangallopeerde bij een lichte beenhulp, versterkt hij die, dan geeft hij zijn ideaal op.
Helaas kan ik niets citeren, omdat de Bit weer op mysterieuze wijze is verdwenen
.Ik vind het zelf wel interesant, maar het lijkt me moeilijk uit te voeren in de praktijk, het lijkt mij dat paarden hier misbruik van maken.
Ook rijdt de Wispelaere volgend de zogenaamde "klassieke" manier, terwijl Steinbrecht bv. toch er altijd op hamert dat een paard ten alle tijden gehoorzaam moet zijn, en wél de hulpen versterkt bij geen reactie.
Graag jullie mening/kijk op bovenstaande, reactie's van leerlingen van David hoor ik ook graag.
je hebt instructeur en instrecteurs, mensen met dezelfed titel zijn het vaak niet met elkaar eens...
. 
) dat, als je het op kan brengen om te wáchten, dat je zoveel terug krijgt van je paard.