2 Anky snobs at work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:37

Mientjeuh schreef:
Ja, dat van die ruzie klopt, ze weigert soms gewoon te ontspannen Scheve mond


ontspanning is iets waar je samen naar toe werkt,en wat eruit komt als resultaat.
dat krijg je niet door je paard te dwingen.

ik vind dat je bijrijpaardje erg goed kan bewegen en ziet er erg leuk uit,ik hoop dat het met de lessen beter zal gaan Lachen

tweede paardje is ook erg leuk,en het rijden ziet er netjes uit.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:38

Mientjeuh schreef:
ze weigert soms gewoon te ontspannen Scheve mond

Die is leuk Lachen
Dat paard weigert niet te ontspannen, ik denk eerder dat jij weigert te ontspannen. Knipoog Als jij haar ontspannen rijdt met een vriendelijke hand (wat volgens mij niet altijd het geval is, aan de foto's te zien) dan komt ze vanzelf naar beneden.

Als ze niet ontspant zal ze daar wel haar reden voor hebben

Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:53

Ik vind het al hartstikke goed dat je alle foto´s hebt geplaatst, ook de minder goede. En tussendoor zie ik echt wel een leuk paardje lopen, alleen moet je nog niet zoveel tegelijk willen doen.

esperado
Berichten: 180
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:02

het bovenste paard drukt zijn rug weg en gooit zijn (onder)hals er tegen in. Begin eens aan een lang teugeltje en vooral BEEN. heel zachtjes en langzaam oppakken. Veel voltetjes draaien links en afwisselend rechtsom. Wat meer op je zit rijden.

en als je ruzie hebt: ik zie dat je je hand naar je toe trekt en "verkrampt". Sta wat toe in je hand (naar voren die armen) en geef eens been. springt ze in de lucht? schop(je) onder de kont en vooruit rijden.
Als je haar telkens terug neemt wordt het voor haar alleen maar fijner.
met een beetje geduld wordt het nog wel wat

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:15

leuk paard, maar je houd haar voor te veel vast zodat ze dat niet accepteerd.. en daardoor gebrukt ze haar rug niet optimaal..handen meer ontspannen en meer voorwaarts rijden Knipoog enneh..aan de teugel rijden betekent niet gelijk nageeflijk rijden he.. succes met lessen!!

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:18

Olevalover schreef:
enneh..aan de teugel rijden betekent niet gelijk nageeflijk rijden he.. succes met lessen!!


andersom denk ik Knipoog

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:19

het kan allebei Knipoog nageeflijk ridjen is ookniet altijd a/d teugel rijden..je moet er even over nadenken maar dan snap je het vast wel :p

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:54

Ach af en toe heb ik ook wat communicatieproblemen met mijn 5-jarige. Vooral als ze iets niet snapt of het niet wil doen en dan probeert ze vanalles om er vanaf te geraken maar vooral haar hoofd omhoog doen en de teugels uit je handen trekken is haar favoriet. Maar veel rijden en begeleiding helpen goed. Het belangrijkst is dat jezelf niet gespannen op het paard zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:59

leuke foto's, mischien kun je een martingaaltje proberen? Dan kan ze haar (is toch een merrie Bloos ) hoofd nog wel omhoog doen maar haar hals niet helemaal overend zetten..

ziet er verder goed uit! OK dan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:33

Eerst aan het been, dan nageeflijk rijden. Zonder been kom je er nl. niet.
Zo lang je paard niet nageeft: niet beginnen aan de oefeningen zoals wijken en schouderbinnenwaarts. Daar bereik je dan toch helemaal niets mee en je leert het jezelf en je paard verkeerd aan.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 12:15

Kijk, aan die commentaar heb ik wat, dankje Lachen

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:17

Leuke setjes!
Misty green lijkt meer grijs dan groen.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:09

Quiny is echt een leuk beestje, Mien! Lachen
Met wat lessen zul je zien dat de miscommunicaties weg gaan en jullie allebei ontspannen..

Leuke setjes trouwens Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:14

Wat mij vooral opvalt aan de foto's is dat je naar beneden kijkt en scheef zit.. Het kan zijn dat je paardje je zo laat zitten, maar door meer met je buitenteugel te werken richt je em recht. Zoals het er nu uitziet vind ik het niet heel erg raar dat ie af en toe eens in de staak gaat.. Jullie zien er verder samen leuk uit hoor!! Maar probeer rechtop te gaan zitten en dus ook je hoofd rechtop, je kanteld nu teveel waardoor je een verkeerd inwerking krijgt!!

Succes!!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:15

Oh.. wat een mooie setjes!! *hebbennn*

Ik denk dat eigenlijk alle dingen die ik wilde zeggen hierboven al gezegd zijn, maar ik wilde je iig nog veel succes wensen met lessen en ik hoop over een tijdje foto's te zien waar al veel vooruitgang te zien is OK dan!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 14:21

Tinne schreef:
Ik denk dat eigenlijk alle dingen die ik wilde zeggen hierboven al gezegd zijn, maar ik wilde je iig nog veel succes wensen met lessen en ik hoop over een tijdje foto's te zien waar al veel vooruitgang te zien is OK dan!!

Dankje, ik hoop het ook Knipoog
Voor de setjes moet je het maar aan Anja vragen Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:13

Erg leuk paard heb je daar, kan echt wel wat worden!

Wat mij opviel, je binnenhand knikt helemaal bij je pols. Dat werkt niet echt mee voor een ontspannen, verende verbinding naar het bit.
Probeer daar eens op te letten. En wat idd al gezegd is, (en ik weet trouwens hoe moeilijk dat kan zijn) jij moet eerst ontspannen en dan pas kan het paard ontspannen. Probeer veel overgangen te maken en te schakelen.
Misschien zit je in galop makkelijker? (ik wel namelijk) Dan is galopperen ook heerlijk, op de volte wat schakelen. Of op het rechte stuk eens iets naar buiten instellen.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 15:44

Galop, nee daar zit ik niet echt makkelijk in Scheve mond
Iemand had me aangeraden om contrastelling te rijden wnn ze ging lopen, en veel voltes rijden die ik sowieso al Lachen

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:04

dat tweede setje is wel super gaaf!! de eerste ook wel maar die tweede is super!

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:52

Jeetje wat ontrekt die zich fel aan je hand weg!! Heeft ie iets met zijn gebit? Of knijpt het bit? Dit is wel heel erg Scheve mond Ok elk paard ontrekt zich er wel eens uit, maar dit vind ik er nog best extreem uitzien. Chek je zijn gebit en mondhoeken wel eens op wondjes/ haken?

En ja voor de rest zijn jullie uitstekende anky's! Haha! Knipoog Tong uitsteken

Applebee
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:46

Je paard ziet er inderdaad heel gespannen uit, maar ik moet zeggen dat je haar toch heel redelijk rijdt hoor. Een hoop bokkers zetten de "mindere" foto's niet op bokt, maar jij zet gewoon al je foto's op bokt, zelfs die waar het er niet netjes uitziet. En hoewel je paard zich afentoe flink aan de hulpen ontrekt, hang je op geen enkele foto in haar mond. knap hoor, want veel ruiters hebben de neiging om in de mond te gaan hangen waarneer een paard dit doet. Ik weet uit ervaring dat gespannen paarden echt niet makkelijk netjes te rijden zijn. Succes!

Renaat1337
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:09

Misschien een rare vraag, maar kan het zo zijn dat je zadel misschien te klein is voor je? Het lijkt namelijk alsof je flink tegen de lepel zit. ( de achterkant van je zadel ) Dit kan namelijk ook een reden zijn dat je paard niet echt ontspant. De druk verdeling is dan niet optimaal.
Verder ziet het er niet verkeerd uit, en met veel lessen worden jullie vast een tweede Anky. succes verder

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 19:31

BounceBabe"]
Chek je zijn gebit en mondhoeken wel eens op wondjes/ haken?
[/quote]
Heb ik eergisteren nog gedaan, en ik kon niets vinden ...

[quote="Applebee"]
Je paard ziet er inderdaad heel gespannen uit, maar ik moet zeggen dat je haar toch heel redelijk rijdt hoor. Een hoop bokkers zetten de "mindere" foto's niet op bokt, maar jij zet gewoon al je foto's op bokt, zelfs die waar het er niet netjes uitziet. En hoewel je paard zich afentoe flink aan de hulpen ontrekt, hang je op geen enkele foto in haar mond. knap hoor, want veel ruiters hebben de neiging om in de mond te gaan hangen waarneer een paard dit doet. Ik weet uit ervaring dat gespannen paarden echt niet makkelijk netjes te rijden zijn. Succes!
[/quote]
Dankje Lachen
Het meisje dat haar nu zondag voor het eerst gaat uitbrengen, hangt (naar wat Isabel me heeft verteld) vreselijk in haar mond, en dat is iets waar Quiny niet tegen kan Scheve mond Dan heb je wel nog het feit dat zij springruiter is, maar dan nog Scheve mond

[quote="Renaat1337 schreef:
Misschien een rare vraag, maar kan het zo zijn dat je zadel misschien te klein is voor je? Het lijkt namelijk alsof je flink tegen de lepel zit. ( de achterkant van je zadel ) Dit kan namelijk ook een reden zijn dat je paard niet echt ontspant. De druk verdeling is dan niet optimaal.

Ja, nu je het zegt, het valt me ook op Scheve mond .
Maar ik zit met m'n bovenlichaam naar voren, en met m'n kont naar achteren, op de foto's. Volgens mij ligt het daaraan, maar ik zal erop letten Lachen .

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:47

en een dubbelgebroken watertrens?? Het kan zijn dat de heleboel tegen haar gehemelte aankomt, dan willen ze ook nog weleens zo doen!!!
Ik vind dat de setjes echt geweldig zijn Kwijl
Er zitten echt al mooie foto's bij! goed idee om wat lessen te nemen.
Jullie komen er ik weet het zeker, Succes

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 13:29

Lampje schreef:
en een dubbelgebroken watertrens?? Het kan zijn dat de heleboel tegen haar gehemelte aankomt, dan willen ze ook nog weleens zo doen!!!

Geen idee of het aan haar bit ligt (is iig een gewone trens), maar ik kan het altijd wel voorstellen aan haar eigenaars Lachen