Dressuurstage Antoine De Bodt "Montana"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Dressuurstage Antoine De Bodt "Montana"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 11:35

Van 5 juli tot en met 9 juli ben ik met 3 andere bokkers ( Marengo_82 , Anjatjeuh en Idra) op dressuurstage bij Antoine De Bodt geweest. Voor mijn verslagje kan je lezen op [VvdD] Stageweek bij Antoine De Bodt .
Hier zijn dus alvast de langverwachte Tong uitsteken , vele foto's.

Foto's van de eerste dagen:

Afbeelding

Montana's favo-houding "neus compleet in de lucht" Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan moest montana aan de befaamde dubbele longe ~~}>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Antoine OP Montana Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan ik er terug op aan de longe Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna terug los door de piste hobbelen Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[/img]

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:39

wat een vooruitgang!
hahah als die man op montana zit lijkt ze een stuk kleiner en ieler dan als jij erop zit!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:41

Tof joh! Ziet er goed uit, de laatste foto's, meteen een stuk ontspannender. Alleen die Antoinne, het ziet er net uit alsof ie op een pony zit Knipoog *LOL*

Leuk paard trouwens OK dan!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:43

Het is niet banketstaaf bedoeld maar de laatste keer dat ik je foto's zag vond ik het er echt netjes uit zien. Nu zie ik een in elkaar getrokken pony die gigantisch over de buitenschouder wegloopt.
En wat heb je je handen hoog, je tilt zijn hoofd bijna op!
Antoine geeft ook een gespannen beeld door zijn handen zo tegen zijn buik aan te zetten. Ik begrijp nog steeds niet hoe je door je handen zo hoog te plaatsen en bovendien je binnenhand hoger dan je buitenhand te zetten, je paard nageeflijk te rijden!
Ik krijg gigantisch op mijn flikker als ik teveel aan mijn binnenteugel pruts, laat staan hem bijna over de manenkam breng.
Sturen en buigen doe je op je buitenteugel en binnenbeen.
Maar deze methode zal wel anders gaan dan wat ik gewend ben. Ik wil dan ook geen voorbarige conclusies trekken maar wat rijden betreft is het NOT MY CUP OF TEA!
Heb je er wel wat van geleerd?

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:51

Zwelgje: Bij AdB MOET je met je handen zo hoog rijden.

Ik vind het er al beter uitzien van tevoren, en dat van haar lievelingshouding: dat heb ik gisteren gemerkt Nagelbijten / Gniffelen

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:55

Eindelijk Knipoog !
Ik blijf erbij, Montana wordt echt een mooi paard!
Er zit ook al veel meer expressie in.

Ik vind - eerlijk gezegd - het plaatje er ook beter uitzien als jij er op rijdt dan wanneer AdB erop rijdt Knipoog .

Leuke foto's!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:57

Zwelgje schreef:
Het is niet banketstaaflig bedoeld maar de laatste keer dat ik je foto's zag vond ik het er echt netjes uit zien. Nu zie ik een in elkaar getrokken pony die gigantisch over de buitenschouder wegloopt.
En wat heb je je handen hoog, je tilt zijn hoofd bijna op!
Antoine geeft ook een gespannen beeld door zijn handen zo tegen zijn buik aan te zetten. Ik begrijp nog steeds niet hoe je door je handen zo hoog te plaatsen en bovendien je binnenhand hoger dan je buitenhand te zetten, je paard nageeflijk te rijden!
Ik krijg gigantisch op mijn flikker als ik teveel aan mijn binnenteugel pruts, laat staan hem bijna over de manenkam breng.
Sturen en buigen doe je op je buitenteugel en binnenbeen.
Maar deze methode zal wel anders gaan dan wat ik gewend ben. Ik wil dan ook geen voorbarige conclusies trekken maar wat rijden betreft is het NOT MY CUP OF TEA!
Heb je er wel wat van geleerd?

Helemaal mee eens Knipoog Ik ben er ook niet kapot van Maar als jij er wat van geleerd hebt...

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:57

Op de laatste foto's, lekker de oortjes naar voren dus zoveel last zal montana het niet hebben gehad Knipoog
Zwelgje, mij hebben ze ook geleerd binnenhand hoger te houden (niet dat ik dat altijd doe maar goed) daarom is het niet zo dat je er hard aantrekt.
Als ik soms met een paard rijd op stal, commentaar is: binnenhand hoog maar zo los mogelijk, soms moeten ze daar echt een boogje zien.
Achja iedereen zijn stijl van rijden.

Free, leuk dat het zo goed ging Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:58

Mientjeuh schreef:
Zwelgje: Bij AdB MOET je met je handen zo hoog rijden.


Dat snapt Zwelgje ook wel.

Maar ze snapt denk ik niet WAAROM Knipoog Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:59

Nou er zit zeker verbetering in! Blijf je wel door lessen? Je moet dit nu wel goed onderhouden!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:00

Lydiia schreef:
Dat snapt Zwelgje ook wel.

Maar ze snapt denk ik niet WAAROM Knipoog Haha!


Dat snapt AdB zelf ook niet.........weet ik uit ervaring Haha!

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:02

je ziet zekervooruitgang! eind juli komt adb ook bij ons ik ben erg benieuwd! ik was al een keer met een meisje mee geweest en je zag dat paard veranderen uit een ''gewoon'' paard naar een Z-paard!zo mooi die achterhand er helemaal onder, prachtig heb er geen ander woord voor!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:33

Zo.. Dat is een hele vooruitgang als hoe het was zeg!
Wat meer ontspanning in de volgende foto's en het is super!!! Ga zo door Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:48

SarahJ schreef:
Ik vind - eerlijk gezegd - het plaatje er ook beter uitzien als jij er op rijdt dan wanneer AdB erop rijdt Knipoog .



Haha!
Hij toornt er dan ook meters bovenuit Tong uitsteken

Binnenhand hoog is niet gelijk aan meer contact op de binnenteugel. Buitenteugel blijft de rijteugel, ook bij De Bodt.
Binnenhand moet hoger omdat je paard anders over de schouder valt.

Je handen zo hoog houden is opdat je je paard niet naar beneden zou trekken met je handen, dan trek je je paard als het ware in de krul, met deze handhouding is dat onmogelijk.

Ik vind het leuke foto's Elke, ik zag iig erg veel vooruitgang bij jullie Lachen

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:52

Wacht even hoor, als je je binnenteugel omhoog houdt valt je paard niet over de buitenschouder, die logica begrijp ik niet

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:54

Laten we het erophouden dat het makkelijker is om stelling te houden als je je binnenteugel wat hoger houdt. Probeer het maar eens uit Knipoog.

Probleem is alleen dat op enkele foto's die Elke hier laat zien, er te weing spanning is op de buitenteugel en Monty (:P ) daarom op de schouder wegvalt. Maar dat heeft niks met de handhouding te maken.

Deze hier bijvoorbeeld
Afbeelding

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:56

Taaclover schreef:
Wacht even hoor, als je je binnenteugel omhoog houdt valt je paard niet over de buitenschouder, die logica begrijp ik niet




hahahahahahaha OK dan!
Dit is een van de dingen waarover ik een stevige discussie heb gehad met dhr. AdB............hij begrijpt het zelf ook niet. Sorry voor de trouwe aanhangers, maar die trouwe aanhangers wil ik bij deze uitnodigen voor een avondje video....... Haha!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:03

Idra schreef:
Laten we het erophouden dat het makkelijker is om stelling te houden als je je binnenteugel wat hoger houdt. Probeer het maar eens uit Knipoog.

Probleem is alleen dat op enkele foto's die Elke hier laat zien, er te weing spanning is op de buitenteugel en Monty (:P ) daarom op de schouder wegvalt. Maar dat heeft niks met de handhouding te maken.

Deze hier bijvoorbeeld
[image]


EN weet je waarom die stelling makkelijker te houden is, omdat je inwerkt op de zachte lagen in de mond als je je hand zo hoog houdt.
Als je een gewone toegevende hand hebt is dit op de gewone lagen ook te bereiken.
Ben benieuwd wat voor commentaar je op een protocol krijgt als iemand zo in de ring rijdt.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:07

Taaclover schreef:
EN weet je waarom die stelling makkelijker te houden is, omdat je inwerkt op de zachte lagen in de mond als je je hand zo hoog houdt.
Als je een gewone toegevende hand hebt is dit op de gewone lagen ook te bereiken.
Ben benieuwd wat voor commentaar je op een protocol krijgt als iemand zo in de ring rijdt.

Dat vroeg ik me ook al af jah. Zie je Anky of een andere topruiter zo rijden? Nee...

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:12

He vergeet niet dat AdB beweert vele ruiters naar de GP te hebben geholpen he? Knipoog

hij is alleen de namen van die ruiters/amazones vergeten Haha!

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:17

Ok, ieder zn mening over De Bodt zijn systeem en de man zelf.
Misschien zijn deze foto's een foute weergave van de verandering,
maar ik was er zelf bij en heb zelf gezien hoe Montana in deze week veranderde.
Ze was zo scheef dat linksachter compleet verkrampte en ze dus onregelmatig liep,
bovendien buigde ze langs links totaal niet, kijk maar eens op eerder foto's, dan zie je het zelf.
Op het einde van de week zag ik een paardje dat mooi regelmatig liep, en naar beide kanten mooi buigde.
Ze gaf ook echt na, want in de krul trekken kan niet met je handen zo hoog, dat lijkt me vrij logisch.
Antoine is in mijn ogen een fantastische lesgever, en heeft ons allevier enorm geholpen en gemotiveerd.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:23

Maar Anjatjeuh, is het niet een feit dat ELK paard beter gaat lopen, als je hem maar beter rijdt??? (om even iemand anders te citeren....)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:30

Levy schreef:
Dat snapt AdB zelf ook niet.........weet ik uit ervaring Haha!
ik kan me ook een dag herinneren dat ik weinig nieuws te horen kreeg, maar me een aantal frappante dingen wel duidelijk werden. et voila.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:35

Idra schreef:
:D
Hij toornt er dan ook meters bovenuit Tong uitsteken

Binnenhand hoog is niet gelijk aan meer contact op de binnenteugel. Buitenteugel blijft de rijteugel, ook bij De Bodt.
Binnenhand moet hoger omdat je paard anders over de schouder valt.

Je handen zo hoog houden is opdat je je paard niet naar beneden zou trekken met je handen, dan trek je je paard als het ware in de krul, met deze handhouding is dat onmogelijk.

Ik vind het leuke foto's Elke, ik zag iig erg veel vooruitgang bij jullie Lachen


Sorry hoor maar wat een onzin. Ten eerste is het NOT DONE om met ongelijke handen te rijden (maar da's mijn mening Pling ). Ten tweede voorkom je dat je paard over de buitenschouder wegloopt door de voorhand als het ware voor de achterhand te plaaten. Dus buitenhand begrenst en binnenteugel ontspant. Ga maar eens een SB rijden met zo'n hoge binnenhand, geheid dat een beetje slim paard zijn kop gaat kantelen. Nee, dat nut van die hoge handen kan er bij mij helaas niet in.
En als je als argument gebruikt dat je je handen zo hoog houdt opdat je paard je niet naar voren zou trekken dan zou ik toch eens even zorgen dat je leert met benen en bekken te rijden.
Sla het boek van Tineke Bartels er maar eens op na. Je handen fungeren als elastiekjes maar vormen een muurtje als je paard er aan wil trekken, deze schokken vang je op met je buikspieren en je zit. Je handen blijven staan en je rijdt weer zachtjes met je benen naar je handen toe.
Dus ik vind de theorie niet geloofwaardig en in de praktijk word ik er ook niet al te blij van.
Maar nogmaals, ieder zijn ding. Ik ga hier niemand veroordelen op zijn manier van rijden maar persoonlijk zou ik nooit een clinic bij deze man willen volgen omdat zijn argumenten mijn inziens wal noch kant raken.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:44

Zwelgje schreef:
Sorry hoor maar wat een onzin. Ten eerste is het NOT DONE om met ongelijke handen te rijden (maar da's mijn mening Pling ). Ten tweede voorkom je dat je paard over de buitenschouder wegloopt door de voorhand als het ware voor de achterhand te plaaten. Dus buitenhand begrenst en binnenteugel ontspant. Ga maar eens een SB rijden met zo'n hoge binnenhand, geheid dat een beetje slim paard zijn kop gaat kantelen. Nee, dat nut van die hoge handen kan er bij mij helaas niet in.
En als je als argument gebruikt dat je je handen zo hoog houdt opdat je paard je niet naar voren zou trekken dan zou ik toch eens even zorgen dat je leert met benen en bekken te rijden.
Sla het boek van Tineke Bartels er maar eens op na. Je handen fungeren als elastiekjes maar vormen een muurtje als je paard er aan wil trekken, deze schokken vang je op met je buikspieren en je zit. Je handen blijven staan en je rijdt weer zachtjes met je benen naar je handen toe.
Dus ik vind de theorie niet geloofwaardig en in de praktijk word ik er ook niet al te blij van.
Maar nogmaals, ieder zijn ding. Ik ga hier niemand veroordelen op zijn manier van rijden maar persoonlijk zou ik nooit een clinic bij deze man willen volgen omdat zijn argumenten mijn inziens wal noch kant raken.


Niets meer aan ote te voegen
OK dan!