Ik ben sinds kort serieus aan het trainen met mijn haflinger. Maar nu loop ik tegen een probleem aan. Mijn pony is heel erg gauw geneigd om over het buitenschouder weg te lopen, zodat ik dus alles kwijt raak wat ik er vanachter aan rijd. Nu zegt mijn instructrice, waar ik priveles van krijg, dat ik die buitenteugel er goed tegenaan moet houden, dus tegen de hals met druk want anders loopt ze er door heen. Nu moet ik zoveel druk op die buitenteugel zetten, dat het gewoon niet leuk meer is en dat ik last heb van mijn armen. Volgens mijn instructrice wordt ze vanzelf minder sterk, en wordt het dan ook gemakkelijker om met impuls te rijden. Want doordat ze gauw wegloopt over die schouder, raak je ook de impuls kwijt.
Heeft iemand hier een tip voor.?
Ze heeft namelijk al jaren (voordat ik haar kreeg) dit kunnen doen omdat er alleen maar beginners op reden en ze daarvoor te sterk was. Ze heeft dus een enorme eigen wil.
Soms gaat het ook wel goed, en dan loopt ze echt suoer... maar deze momenten moeten eigenlijk uitgebreid worden.
Alle tips zijn welkom
Maar ook hier zal ik eens aan denken met rijden....