Avanti @ work springen en dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 13:46

dit is inderdaad al een heel stuk beter... dit ziet er al veel meer in balans uit, bovendien word het paard hier niet gehinderd door de handen. Ik heb hier al veel meer een beeld van een paard dat zelf en ontspannen loopt. Achterhand blijft altijd een moeilijke factor, en houd helaas niet alleen op bij met de achterhoef in de afdruk van de voorhoef stappen, maar dat is wel een begin... het paard loopt nog een beetje op zijn voorhand, maar dit is ook vrij lastig te zien, kan dat ook niet echt uitleggen, het lijkt gewoon of het gewicht meer op de voorbenen steunt dan op de achterbenen, maar zowiezo al een heel stuk verbetering...

Ik vind de hoofdhouding zo ook al erg netjes, het is niet echt aan de teugel, maar hij loopt ook niet met zijn koppie in de lucht te turen... ik zie hier een ontspannen paard en hoop dat andere bokkers het met me eens zijn.... ga zo door .... Haha!

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:13

ik ben het met je eens hoor Shiloh het ziet er beter uit dan de andere foto's onstappender
maar heb ook nog het gevoel dat hij nog veel gewicht op zijn voorhand heeft

maar met veel oefenen komt dat helemaal goed Schijnheilig

annepan
Berichten: 303
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:48

hoi hoi, leuk paardje hoor, dus ja: je bent erg mooi:D probeer je hakken wat meet uit te drukken tijdens het rijden, succes ermee:)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:42

GB_SP schreef:
ik ben het met je eens hoor Shiloh het ziet er beter uit dan de andere foto's onstappender
maar heb ook nog het gevoel dat hij nog veel gewicht op zijn voorhand heeft

maar met veel oefenen komt dat helemaal goed Schijnheilig


eerst goed aan het been zien te krijgen !
en ontspannen over de rug, door achter die ontspanning aan te drijven krijg je een paard dat in balans gaat lopen Knipoog
het gewicht op de achterhand dragen is dan weer een stap verder ( en heeeeel wat lessen verder Knipoog )

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:23

oke, dankje, we gaan echt ons best doen!

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 21:18

ik ga m de komende 2 weken doen als Lin op vakantie is...nog tips?

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 12:47

Lintjuuuh schreef:
Uhhm ja ik heb dus absoluut geen verstand van al dat soort dingen en het was gewoon eventjes uitproberen. We gaan verder gewoon oefenen en proberen om hem meer ontspannen te laten lopen. Hij loopt meestal wel ontspannen lekker met zijn hoofdje omlaag enzo maar zodra je ophoudinkjes gaat maken loopt hij meteen met zijn hoofd in de lucht. Veel verstand heb ik er niet van maar we zijn ermee bezig.
exuse moi? geen verstand ervan ? Waar ben je dan mee bezig ??? als je geen verstand van dressuur hebt hoe kan je dan een paard leren dressuren???? Als je zo door gaat is dus de kans groot dat jullie dit paard verpesten! Ik zou gewoon hulp inschakelen van iemand die er WEL verstand van heeft en niet aan de hand van tips die je van een forum op het internet haalt aan het aanrommelen slaan!! maar goed het is je eigen keus.
Op het springen heb ik verder geen commentaar.
.