Gelukkig vond Annemijn het niet erg even als model te dienen bij deze fotosessie

Eerst instappen, achterstevoren.

Ook in draf

Onderweg naar de vlag denk ik. Helaas staat die er niet op.

Dameszit in een mooi drafje
In de andere helft van de bak mogen de overige voltigekinderen altijd met twee brave clubpony`s stappen. Uiteraard met begeleiding

Links Flop, rechts is Goldy

Nogmaals op de knieen
En tot slot nog even de vogel.

Dit is niet een voltigeoefening maar meer iets richting zitles. Hierbij doen de kinderen hun armen helemaal wijd en moet steeds aan iedere kant een slag naar achteren draaien zodat ze telkens even naar de staart kijken
Zelf doe ik ook wel eens wat voltige (tsja Pjelk kent het toch al). Al ben ik niet zo vreselijk lenig.

Achterstevoren draffen

Poging tot kaars

En nog iets wat volgensmij een vlag voorstellen moet. Wel mijn been wat hoger optillen
.Ik heb een beetje geexperimenteerd met lijstjes, moet zeggen dat het er niet uit ziet. Dus zal ik voortaan wel weer lijstloos doen. Tenzij ik toch een heel leuke tegenkom natuurlijk
Ik heb echt wel bewondering voor de mensen die aan voltige doen. Alleen al knap dat ze er op kunnen komen, de rest vind ik helemaal wonderbaarlijk 

Waarom zetten jullie Pjelk eigenlijk niet aan de bijzetteugel?
Kan je er al opspringen?
en dus doen we niet zoveel galop. Wel mogen de wat meer gevorderden allemaal steeds 1 of twee rondjes galopperen. Misschien een beetje raar voor voltigeles maar eigenlijk leiden we de kinderen ook niet op om veel kunstjes te kunnen maar is het meer een inleiding op het paardrijden op zich. De kinderen worden in 10 lessen ofzo aan het paard gewend en kunnen zo op een rustige manier leren door zitten. Ook krijgen ze natuurlijk een heel onafhankelijke zit door alle oefeningen.