pubelia @ work @ 26-6-2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:22

[quote="siccootje"]Ik kan er niet tegen hoe sommige mensen hierover denken!!! [quote]

Dat is dan toch echt jouw probleem.
Ik geef haar een eerlijke mening maar ook meteen advies.
We hoeven toch niet allemaal onze mond te houden als het over dikkertjes gaat? Het is toch bespreekbaar en helaas pindakaas maar een slanke meid op een paard ziet er toch altijd wat netter uit.
En dat is puur voor het oog.
Maar er is ook een fysiek aspect. Pubelia zegt dat de pony veel met het hoofd schudt. Misschien heeft ie last van zijn rug, zou kunnen toch?
Ik denk gewoon dat wanneer zij in staat is een aantal kilo's af te vallen dat dan het rijden er voor het oog in ieder geval beter uit ziet en misschien ook wel prettiger voor haarzelf en de pony.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:36

Zwelgje dat zeg ik ook niet, ik zeg dat ik er niet tegen kan hoe mensen er over denken dat zij niet op een paard mag rijden. Dat recht heeft ze wel en dat mag ze ook, omdat ze iets dikker is mag dat gelijk niet meer of ziet dat er niet uit? Het is misschien minder mooi dan anders maar het kan makkelijk. Het is waar ja, dat ze een aantal kilo's eraf beter en mooier eruit ziet maar om haar nou heel erg aan te vallen, ik zeg NIET dat jij dat doed.. !!!! Maar ik vind het er zo ook wle leuk uitzien en misschien lukt het haar niet of heeft ze een zeg maar ziekte waardoor ze dikker is dat maakt toch niet uit? Er zijn verschillenende mensen gelukkig in de wereld dus ook bij ruiters, omdat zij er anders uitziet is ze dan raar? Maar nog ff 1 ding iK HAD HET NIET TEGEN JOU!

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 14:45

mn houding is op mn handen en het uit steken van mn voeten na gewoon goed hoor kan alles behalve net zo als ik las Haha! (hihi) alles schud! bij mij is het gedeeltelijk medisch dat ik dik ben, maar moet eerst goed in mn ~~}> vel zitten en dan ga ik ook echt lijnen.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:59

Zie je, je weet nooit waarom mensen misschien wat zwaarder zijn dus geef dan nog geen oordeel en vraag er dan eventueel naar maar ga niet alvast zeggen hoe ze moet afvallen Verward Want het is medish en dan is het heel stom als je zo loopt te praten. En inderdaad je houding is goed behalve je voeten en je handen maar daar kan je natuurlijk nog goed aan werken Knipoog

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:06

siccootje schreef:
Zie je, je weet nooit waarom mensen misschien wat zwaarder zijn dus geef dan nog geen oordeel en vraag er dan eventueel naar maar ga niet alvast zeggen hoe ze moet afvallen Verward Want het is medish en dan is het heel stom als je zo loopt te praten. En inderdaad je houding is goed behalve je voeten en je handen maar daar kan je natuurlijk nog goed aan werken Knipoog


Pardon! Ik weet niet of je dit richt aan mij maar ik heb duidelijk in mijn bericht gezet dat ik inderdaad niet weet of ze omwille van medische redenen dik is. In het geval het dat NIET is zou ze kunnen proberen wel wat af te vallen. Ik dacht dat ik het zo vrij voorzichtig ben geweest.
En wil jij ook alsjeblieft niet mijn woorden verdraaien Boos!
Ik heb nergens gezegd HOE ze moet afvallen want dan had ik er wel een lijst met mogelijke dieeten opgezet. Ik geef enkel een voorstel!!!!!
Siccootje, je moet echt eens beter lezen hoor!!!
Ik ben nergens aanvallend jegens pubelia geweest. Ik heb alleen een algemeen statement gemaakt en haar tips gegeven waar ze zelf om gevraagd heeft. Of dit nou direct met haar rijstijl (handen, benen en zit) of indirect met haar rijden te maken heeft (lees: overgewicht, niet zo'n mooie combi).
Dus voordat JIJ aanvallend wordt... eerst LEZEN!!!

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:08

MarianneR schreef:
Ik vind 'prullenbak' nog steeds ene leuke tinker Tong uitsteken


Haha!

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:08

Ik ga verder niet in over de discussies/onenigheden over het wel of niet dik zijn. Ik vind het er leuk uitzien op de foto's dus waarom zou ik me druk maken over het gewicht van de ruiter, het gaat hier op bokt neem ik aan om hoe het paard loopt en de houding van de ruiter. We zitten hier niet op ene vandere afslankclub.

Vosse schreef:
Is ze te min voor dressuur commentaar ofzo, als je iedereen van dit loze commentaar geeft komt er niemand een keer verder of wel dan, hier heeft ze toch nix aan... je geeft misschien wel je mening okay dat mag, maar doe het dan wel ff op een normale manier, mogen stevige mensen alleen maar op belgen rijden ofzo Schijnheilig Bloos


Hierop wil ik graag wel even reageren. Ik vind ook dat Missouri het wel vrij hard zegt. Maar van de andere kant kloppen de reacties op die opmerking ook niet. (bijv. de reactie van de quote, maar zij was niet de enige). Het eerste wat door iedereen wordt gezegd is dat Missouri normaal moet reageren en niet moet doen alsof mensen die aan de stevige kant zijn niet op een tinker moeten rijden. Maar zij heeft het daar niet over gehad en heeft alleen gezegd dat ze geen dressuur commentaar gaf. Ik zeg hierbij niet dat ik het een aardige opmerking vond, maar je moet de zaak niet verdraaien.

Verder vind ik het wel redelijke rijfoto's. Ik heb zelf ook een jaar of 2 op een tinker gereden die verkeerd is ingereden, en ik weet hoe moeilijk het kan zijn. Ik was toen na een jaar nog niet verder gekomen en ben er gewoon lekker mee in het bos gaan rijden. Dat was voor mij en voor het paard gewoon een stuk beter dan de echte dressuursport. Als ik jou was zou ik gewoon lekker verder gaan met trainen en ervoor gaan. Als het lukt zou het super zijn, maar tinkers zijn ook heerlijke recreatiepaarden waar je verder ook een hoop lol mee kan hebben! Succes ermee, en dat lijnen komt vanzelf wel OK dan!

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:26

Zwelgje schreef:
Pardon! Ik weet niet of je dit richt aan mij maar ik heb duidelijk in mijn bericht gezet dat ik inderdaad niet weet of ze omwille van medische redenen dik is. In het geval het dat NIET is zou ze kunnen proberen wel wat af te vallen. Ik dacht dat ik het zo vrij voorzichtig ben geweest.
En wil jij ook alsjeblieft niet mijn woorden verdraaien Boos!
Ik heb nergens gezegd HOE ze moet afvallen want dan had ik er wel een lijst met mogelijke dieeten opgezet. Ik geef enkel een voorstel!!!!!
Siccootje, je moet echt eens beter lezen hoor!!!
Ik ben nergens aanvallend jegens pubelia geweest. Ik heb alleen een algemeen statement gemaakt en haar tips gegeven waar ze zelf om gevraagd heeft. Of dit nou direct met haar rijstijl (handen, benen en zit) of indirect met haar rijden te maken heeft (lees: overgewicht, niet zo'n mooie combi).
Dus voordat JIJ aanvallend wordt... eerst LEZEN!!!


Je zegt tegen mij dat ik moet lezen, maar zelf doe je het destemin!!! In mijn vorige vorige bericht heb ik geschreven dat het NIET OM JOU GAAT!! Dus voel je nou maar niet aangevlogen !!!
De eerste paar zinnen wel maar vor de rest niet.. en als je er nog over door gaat is et offtopic dus schiet er ook lekker veel mee op!!!!!!!!

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 17:20

ik vind prullenbak nog steeds een leuke tinker


hahaha Haha!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:26

Zwelgje, met je beschrijving over dikkere mensen vind ik dat je nogal bot overkomt. Zoals:

'We hoeven toch niet allemaal onze mond te houden als het over dikkertjes gaat'.

Dit kan heel kwetsend overkomen, en het kan ook wat minderwaardig overkomen. Dit is nog maar een van de zinnen van jou waar ik me aan heb geergerd, maargoed, 1 voorbeeld is denk ik wel goed. Zeker omdat het een medische reden is, vind ik dat je op moet passen. Je kunt beter eerst afwachten WAAROM iemand forser is, voordat je een oordeel gaat vellen. Wees blij dat het meisje plezier beleeft aan een manier van sport.

Als je het niet met me eens bent: Sorry, maar dat is dan mijn mening.....

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:36

nou jongens hier zit pubelia ook niet echt op te wachten denk ik hej, we gaan van het een in het ander maar we geven bijna geen commentaar over de dingen die pubelia vroeg dus hier schiet ze ook nix mee op Tong uitsteken

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 19:50

vosse ik vind het wel een leuk onderwerp. als ik eerlijk ben! ieder heeft een andere menig en daar over discuseren!

sietse (ben ouder als jou) hihi

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:53

haha okay dan heb ik nix gezegt Tong uitsteken
het was een stuk stiller dus ik dacht dat je het niet zo leuk meer vond, maar dat kan altijd nog het beste zeggen dan ik natuurlijk Tong uitsteken
haha

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:56

ik vind het leuke foto's,het nodige commentaar is gegeven,dat ga ik niet meer doen Haha!

enne trek je niks aan van het 'dikkertjes' commentaar.ik had er zelf ook last van,maar nu hoor ik niemand meer als ik aan het rijden ben!en dat terwijl ik niet ben afgevallen Tong uitsteken

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:34

Ja sorry Pubelia (weet niet hoe je echt heet), maar klinkt altijd nog beter als dikkertje toch Knipoog?

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 20:37

och geeft niks ik heet chretienne HOE Ach gut chretienne

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:00

Oh, weet ik dat ook weer .

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:04

Ziet er best goed uit joh!! Fijn dat het vertrouwen tussen jullie er weer is! OK dan!

Zwelgje schreef:
Ik heb zelden in andere sporten mensen gezien met overgewicht.

Jawel, darten.. Tong uitsteken Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 23:54

siets schreef:
Zwelgje, met je beschrijving over dikkere mensen vind ik dat je nogal bot overkomt. Zoals:

'We hoeven toch niet allemaal onze mond te houden als het over dikkertjes gaat'.

Dit kan heel kwetsend overkomen, en het kan ook wat minderwaardig overkomen.



ach ja... 'dikkertjes' zijn bij het gros van de mensen nog altijd niet geaccepteerd... ruimdenkend nederland Rolleyes Afbeelding

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 08:49

Pellie schreef:
ach ja... 'dikkertjes' zijn bij het gros van de mensen nog altijd niet geaccepteerd... ruimdenkend nederland Rolleyes [image]

lol Haha!

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 09:37

ik vind het er wel leuk uitzien. en als ze er inderaad plezier in hebben? ook die opmerking van het schudden met haar hoofd vind ik een beetje vreemd. als die tinker verkeerd is ingereden kan het toch ook daar door komen? sorry, maar sommige van jullie geven echt wel zielig comentaar. ik sluit me dus aan bij de positieve groep.
ik zou zeggen: publia zolang jullie er plezier in hebben, ga zo door!!!!!!!!!!!!!

groetjes Christi

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 11:40

Ja, ga vooral zo door Scheve mond Ach gut Verward

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 13:16

Christi schreef:
ik vind het er wel leuk uitzien. en als ze er inderaad plezier in hebben? ook die opmerking van het schudden met haar hoofd vind ik een beetje vreemd. als die tinker verkeerd is ingereden kan het toch ook daar door komen? sorry, maar sommige van jullie geven echt wel zielig comentaar. ik sluit me dus aan bij de positieve groep.
ik zou zeggen: publia zolang jullie er plezier in hebben, ga zo door!!!!!!!!!!!!!

groetjes Christi


over het hoofdschudden. dat ligt niet echt aan de aan leuning, en toch wel. mn paardles geef mense die kan de aan leuning wel bij haar vinden(anders rijd ze niet aan de teugel) maar zit ook een beetje in als ze dat gaat doen dat ze iets wil uit halen!

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:42

Sorry die zin(nen) vat ik niet, hoor

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:17

??????????? ik niet snap ???? haha