Mozart staat al enige tijd heerlijk te niksen bij ons, beginnetje was wel al gemaakt, longe kent hij en een zadel heeft hij van mij ook al regelmatig op zijn rug gehad maar nu was het toch tijd om eens echt met hem te beginnen.
Verana wilde heeeel graag onze Mausje inrijden, ik wilde het eigenlijk zelf doen maar aangezien er bij Mozart om de een of andere reden nogal wat angst in zit (hij is echt overal panisch voor) en ik nogal snel iets breek en ik bij de gedachten toch ook een tikkie angst begon te voelen heb ik dit aanbod met beide handen aangenomen
Best guur weer maar wij zijn bikkels en gaan door
Zadelen vond meneer al weer erg eng maar in de stal kan hij geen kant op dus zadel lag er erg snel op.
Halstertouw om zijn nek voor het geval het zo goed zou gaan dat Iris (Verana) er die dag al op kon en het bitloze hoofdstel van Kevin 5 maten kleiner gemaakt en om zijn mooie koppie gehangen, Mausje was er helemaal klaar voor
Op naar de paddock waar het toch wel erg nat en modderig was maar ach, het is voor het goede doel
Eerst longeren, ik heb het eerste stuk zelf even gedaan en daarna nam Iris hem over.
Linksom begonnen, is zijn makkelijke kant
Iris vraagt nog: heeft Mozart een goede conditie? Waarop Hans en ik antwoorden: veel? Mozart heeft helemaal GEEN conditie
nou, dat hebben we geweten, niet te stoppen dat paard

Iris met Maus aan de longe linksom (makkie hoor
)
Tja.... en toen moest hij rechtsom, maar hoe krijg je een paard wat niet wil nou rechtsom?????

Ik hoorde Maus piepen: ik doe het niet ik doe het niet ik doe het niet!!!!!!!

Tja en dan moet de baas(in) het zelf maar doen he

Mozart heeft er dus een probleem mee dat een mens hoger staat dan hij, daar wordt hij lichtelijk panisch van, zadeldruk was ook heel erg eng dus hebben we Iris op een verhoging in het midden gezet en Maus er tot vervelens aan toe langs laten lopen. Dat werkte met behulp van aardig wat (paarden) snoepjes, welliswaar geheel tegen mijn principes maar ja, het werkte dus ik geef wel weer toe.........

IEW er hangt een mens op mijn rug
maar dat is niet de afspraak!!! (op deze foto lijkt hij trouwens erg ontspannen maar dat was hij dus absoluut nog niet
)
Eindelijk! Na in totaal 3 uur met Maus bezig te zijn geweest begon hij te ontspannen, koppie omlaag, Iris mocht hangen dat was niet erg meer dus toen was het genoeg voor die dag.
Hans heeft ook nog even gehangen (die wilde er uiteraard meteen opstappen, op aanraden van Iris en mij heeft hij daar gelukkig vanaf gezien
) en we hebben het afgesloten.Vandaag heeft Mozart rust gehad en morgen gaan Hans en ik nog eventjes met hem aan de slag en Maandag komt Iris weer voor het echte werk.
Misschien morgen nog foto's maar dan zijn we maar met zijn 2en maar maandag volgen er zeker weer meer

.
) en het zadel voor zijn neus gehouden en even laten snuffelen.