Om half 6 in de ochtend had ik meneer uit zijn weiland gehaald en ruim 2 uur later reden we vol frisse moed het terrein van de Boekhorstruiters op. We waren de eerste dus Candor kon met een gerust hart het terrein een beetje verkennen (hij is echt supernieuwsgierig!). Nog even een poging zijn vlecht in toom te houden en we konden gaan inrijden..
De losrijbak was eigenlijk best spannend... Hoe moest dat straks wel niet in de echte bak gaan...?

Verruimen...

Ondertussen arriveerde het ene chique paard na het andere. Onze tegenstanders! Ze zagen er echt supermooi uit. Maar geen enkel paardje keek zo vrolijk als mijn haflingertje
Oei, we worden geroepen! Daar gaan we dan...

Zorg nummer 1, de hekjes... maar gelukkig! Candor kijkt even en stapt er daarna moedig langs!!

Halthouden en groeten, Candor heeft er duidelijk plezier in!!

Kom op Candor, we moeten de bocht om!!

En middendraf, voor Candor's doen ging dat verrassend goed! (Hij heeft namelijk artrose in zijn voorbenen dus heeft nogal de neiging om hele korte passen te nemen) Jammergenoeg dacht de jury daar anders over...

Yeah, galloperen!!

Moe maar voldaan... Dat meisje in het roze vestje is mijn zusje Coco. Zij had mij voorgelezen, dank je wel meissie!

We hadden 139 en 140 punten gehaald. Wel een beetje laag vind ik zelf. Voor eenzelfde proef had ik ruim een jaar geleden 158 punten gehaald terwijl het nu veel beter gaat met rijden! In de les zijn we nu bezig Candor nageeflijk te laten lopen. Dat was toch wel het voornaamste punt van kritiek op mijn protocollen, de nageeflijkheid. Bv. dat hij na het groeten niet nageeflijk wegdraaft. Beetje dom want hij loopt de gehele proef niet nageeflijk
Maar ja, dat komt vanzelf wel goed! Ik vond dat Candor het echt supergoed gedaan had!! Niet gebokt, braaf langs de hekjes, niet rennen en scheten laten op de volte (hihi) en enthousiast naar de mensen. Al met al was het een superdagje!
We hadden trouwens ook nog een prijs gewonnen. Een aanmoedigingsprijs omdat ze het zo leuk vonden dat ik met mijn haflinger tussen de paarden was gestart (en we nogal uit de toom vielen, hihi). De jury vond ons een leuke combinatie en we moesten zeker doorgaan! En ik ben weer een waardebon rijker, hehe... Mooie spulletjes voor mijn superhaf kopen!!!
.
! Hij loopt ook vreselijk ruim!
!
Ging de wedstrijd goed? Candor wilde inderdaad graag naar huis op het laatst! Meneer werd een beetje ongeduldig, maar ja, verder was hij echt superbraaf die dag.