Ik weet 99,9% zeker dat het vooral etteren en uitproberen is en niet écht schrikken. Die paardetende kabouters zitten 50 keer niet bij dat hek maar de 51e keer toch plotseling écht wel hoor
. Iedere keer als ik alleen met haar het bos in ga en een galopje doe over een lang pad (waar we heel vaak galopperen, soms met fietser als begeleiding, soms alleen) springt ze bij ieder paaltje dat er om de 10 meter staat met een noodsprong naar de zijkanten. Ze springt echt door been en zweephulpen heen.
In draf heeft ze hier ook wel eens last van, maar in galop is het echt erg. Ook als we op de weg rijden en er een poort aan de weg is, stapt ze opzij. Behalve dat ik het vervelend vind dat ze dit doet, is dat natuurlijk ook gevaarlijk.
Ik heb geen idee wat ik hier tegen moet doen. De beenhulpen en zelfs zweephulpen die ik geef worden genegeerd.
Verder heeft mevrouw nog een probleem, namelijk dat ze af en toe de rem kwijt is in de galop. Enige oplossing is dan een boom
*bots* . Omtrekken wil ook nog wel eens lukken, maar weet iemand een paardvriendelijkere oplossing?Heeft er iemand tips?
Oja, misschien ook nog handig om te vertellen: de pony in kwestie is 10 jaar en pas sinds februari dit jaar van de kinderboerderij, hiervoor is ze ingespannen geweest en ook wel onder het zadel het bos in, achter de kont van een fries aan. Alleen (zonder andere pony of fiets) het bos ingaan was dus al een ramp.
Binnenrijden of in een bak kan niet, daar heb ik geen beschikking over.
En ik rijd zonder zadel. We hebben wel 2 zadels, maar de een past de pony goed en mij niet, de ander past de pony niet lekker. En om nou voor een pony van de kinderboerderij van mijn eigen geld een goed zadel te kopen, nee, dat gaat me toch te ver.
Ik hoop iig dat iemand iets weet tegen het wegspringen, want ik vind het toch echt lastig
.

.