Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) van genot
Ik weet niet of dit bij elk paard werkt,maar je zou het eens kunnen proberen,veel succes iig!!!
Je zegt dat het paard probeert te bokken en zijn kop in de lucht gooit. Mensen antwoorden met rug wegdrukken en hulpteugels. Zelf denk ik niet dat een of andere hulpteugel nodig is!! Als je toch aan een hulpteugel wil beginnen, doe dan een martingaal, deze kan niet zoveel schade aanrichten als een slofteugel. Ik denk dat het probleem bij jouw hand ligt. In de draf beweegt het hoofd van het paard heel weinig, en in stap wat minder als in galop. In galop is de beweging het grootst. Ik denk dat jouw hand te stil is en als het paard dat zijn hoofd beweegt, krijg je een klapperteugel en krijgt het paard steeds kleine 'schokjes' in zijn mond. Het kan ook zijn dat als je aanspringt in galop, niet netjes zit [onderuitgezakt dus] en dat je het paard hindert in zijn bewegingen. Vraag aan je instructeur om raad en als je deze niet hebt zorg ervoor dat je er een krijgt! Je schrijft niet of je paard het ook aan de longe doet of bij andere mensen, dat is jammer. Wil je het laten weten?