Ik zal op voorhand al wat commentaar geven: hij mag nog iets meer naar beneden lopen en de achterhand veel meer eronder krijgen. Mijn zit is ook niet geweldig, maar daar wordt druk aan gewerkt! Ik denk dat ik op elke foto op het rechterhand werk, dit omdat hij gisteren helemaal vast zat langs links en ik het even niet meer zie zitten om er alleen aan te werken, dat resulteert gegarandeerd in ruzie. In de volgende les wordt de linkerstelling het hoofdpunt.
Zie hier ons werk:
Opwarming:
Halthouden aan de lange teugel, enkel op zit
Hier zijn waw drafje dat ik liever wat vaker zie.
Het waw drafje is al weer verdwenen
Hier voelde ik dat hij enorm vreemd stond met zijn voorbenen, dus even een check hoe vreemd.
Tempowisselingen in draf en oefenen op halthouden uit draf
Ik slaag er meestal niet in om hem te laten halthouden met zijn neus naar beneden
Door die tempowisselingen begint zijn achterhand vaak beter eronder te komen.
Even op adem komen
Een babbeltje slaan met de bijrijdster van onze pony Texas, Rozijn hier op bokt.
Mooi op de loodlijn
Zijn manen...
Nu is het toch gedaan hè baasje?
Zijn hoofdje:
Geweldige foto vind ik zelf
Dit waren ze. Als ik op Marengo zit, lijkt het altijd of ik mijn teugels enorm kort heb. Maar als ik het zo op foto bekijk, mag ik ze gerust nog wat korter nemen, lijkt me.
Morgen komen er ook foto's van het werk met een volbloedje dat hier tijdelijk staat.
Jammer dat ze zo wazig zijn. (Heb voor de rest natuurlijk niet veel te zeggen want was er daarstraks bij)
Binnenkort loopt Marengo als niks na de ADB stage, héhé. En nee je zal niet de kleinste zijn want Montana is even groot

)
De dag voor de foto's had hij een enorm bakspook gevonden in de achterhoek en elke keer we daar langs kwamen moest hij bokken. Later bleek het spook Riverdan te zijn die onder de boom aan het schuilen was.