Ik heb een paardje gehad waar de knopjes redelijk opzaten. Liep M2 met de vorige eigenaar. Maar ze stond daar wel op stal en op zaagsel. Toen wij haar kochten, kwam ze in de wei terecht overdags en in een stal met stro. Dus al snel werd mijn o zo pittige merrie een bolle knol. Maar nog steeds mijn schatje!!
Al had ik wel een dressuurmatig probleempje. Ik reed toendertijd ook dressuurwedstrijden, en toen ik bezig was met de voorbereiding op de M had ik het volgende probleem. Ik kreeg haar motivatie niet omhoog om zijgangen te doen. Ze had er gewoon geen zin in, en banjerde er vrolijk doorheen in de les. Ze reageerde gewoon niet op mijn been of spoor.
Zodra ze eenmaal naar huis mocht, (was een stukje stappen van de ponyclub), werd ze helemaal enthousiast en liet ze alles zien wat ze in huis had. Kop erop, achterhand eronder en showen maar. Maar in de les?

Ook op wedstrijd als ze eerst gesprongen had, niets aan de hand, heel fel maar heel lekker te sturen was ze dan.
Maarja, wat moet je met zo'n paard? Wat had ik moeten doen?
Haar gewoon een mep moeten verkopen zovan: jij buigt als ik dat zeg, je doet pootje over als ik dat vraag? Want op een lieve leuke manier deed ze het niet? Wat heb ik toen mogelijk fout gedaan? Ik heb toen nooit echt veel begeleiding gehad bij dit probleem, gezien ik daarna snel gestopt ben. (niet daardoor hoor!)
Ik ben heel benieuwd wat jullie mening hierover is.