Wat vinden jullie van dit paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liousca
Berichten: 935
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:58

Hey Dookie,

Je vraagt om mensen hun mening, welke zij geven. Om vervolgens met allerlei redenen aan te komen om je (in mijn ogen al gemaakte) keuze te verdedigen... Ik snap dit niet helemaal.

Neem de adviezen ter harte zou ik zeggen, daar vroeg je toch om. En schiet niet steeds in de verdediging als iemand je misschien toekomste paard niet ziet zitten... dan moet je niet om iemands mening vragen

En het feit dat een paard niet bespierd en misschien wel niet in balans is is niet altijd terug te brengen op geen of weining training. Er zijn genoeg paarden die dan wel mooi in vorm blijven... Het is ook een vaak gebruikt smoesje voor een paard wat niet beter is. Maar desalniettemin kan training een paard ook zeer mooi maken!! Dus wieweet wat je ervan kunt gaan maken, das toch altijd wel een uitdaging lijkt me Knipoog

Goed dat je hem iig laat keuren!

Suc6 met je wandeling!!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:14

als ik ook eerlijk mag zijn vind ik haar ook niet leuk. zit wel een leuke uitstraling op en ja door het magere e.d. meot je heen prikken maar een bouw van eht paard verandert niet en de bouw van dit paard is naar mijn mening een beetjeonpraktisch. jev vraagt naar zjn draf: die vind ik gewoon gewoon.. niks speciaals aan. (vind ik dan he!) verder zou ik gewoon verder kijken.. mijn eerste pony was mishandeld was mager enhad schimmel maar was goed gebouwd en het klikte.

als het klikt dan zou ik er nog eens geod over na denken maar ja zoals ik al zei de bouw zit hem niet mee.

mijn eerste pony toen ze net bij me was:
Afbeelding

en nu
Afbeelding

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:35

Ik vind dat ze een leuke uitstraling heeft. Op de eerste foto vind ik haar in het geheel wel leuk. Op de laatste foto's weer wat minder maar volgens mij staat ze daar ook niet erg voordelig op.
Als jij het gevoel hebt dat je een 'klik' met haar hebt en ze wordt goedgekeurd dan zou ik er gewoon lekker voor gaan!
Wat zijn je plannen trouwens met haar?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:42

Een mager paardje,ik weet er alles van. Ik heb ook een merrie gekocht
die voornamelijk werd gebruikt voor het fokken. Geen bespiering en lelijke manen,het komt allemaal goed OK dan! . Zie ook de foto's van de anderen op deze topic. Paardje wel laten keuren hoor!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 20:50

Het lijkt me een lief paard. Ze heeft een vriendelijke uitstraling.
Ze ziet er nu niet zo super uit, maar die bespiering komt wel,a ls je een tijdje gaat dresuuren met haar. En een grote poets/trek/knip beurt doet ook wonderen. En als je het leuk vind om haar een beetje op te knappen, heb je dnek ik voor niet al te veel geld een leuk paard Lachen

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 22:18

liousca schreef:
Hey Dookie,

Je vraagt om mensen hun mening, welke zij geven. Om vervolgens met allerlei redenen aan te komen om je (in mijn ogen al gemaakte) keuze te verdedigen... Ik snap dit niet helemaal.

Neem de adviezen ter harte zou ik zeggen, daar vroeg je toch om. En schiet niet steeds in de verdediging als iemand je misschien toekomste paard niet ziet zitten... dan moet je niet om iemands mening vragen

En het feit dat een paard niet bespierd en misschien wel niet in balans is is niet altijd terug te brengen op geen of weining training. Er zijn genoeg paarden die dan wel mooi in vorm blijven... Het is ook een vaak gebruikt smoesje voor een paard wat niet beter is. Maar desalniettemin kan training een paard ook zeer mooi maken!! Dus wieweet wat je ervan kunt gaan maken, das toch altijd wel een uitdaging lijkt me Knipoog

Goed dat je hem iig laat keuren!

Suc6 met je wandeling!!



Ik val toch helemaal niet aan? Verward
Misschien dat het zo lijkt, maar het is niet waar hoor. Ik zei toen over het niet in balans lopen, dat het lang niet meer bereden zijn een reden kan zijn. Wij belgen en nederlanders verstaan soms elkaar niet helemaal qua taalgebruik Lachen
Morgen ga ik met mijn instructeur kijken, die ziet het dan helemaal en niet enkel een momentopname.

Dat ze haar lelijk vinden, interesseert me niet hoor. Ik moet erop zitten Knipoog Ik vroeg voor meningen omdat iemand anders soms iets ziet, wat ik over het hoofd zou gezien hebben.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 22:33


Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:53

Ik vind het wel een leuk paard. Bespiering rij je er zo op. En ze is braaf en ze heeft een leuke leeftijd. Heb je andere topic ook gelezen, zit dus ook nog een fijn braaf karakter aan.
Ik denk dat als jij haar leuk vindt en ze wordt goed gekeurd, dat je van dit dier erg veel plezier kan hebben.

(mijn Amigo heeft ook een beetje zo'n bouw, ik kocht hem toen hij 10 was met een hertenhalsje, en vorig jaar zei iemand: wat een mooie hals heeft dat dier Haha! nu is hij 22 en misschien nog steeds niet moeders mooiste, maar wel mijn grootste vriend)

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 09:01

Achja Symbeami
Van mijn eerste paard zeiden ze dat ze een versleten oude knol was (ze is 14) maar zelf hebben ze wel een paard van 15 Verward

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 19:41

Het gaat er toch vooral om wat je zelf vindt. En een goed karakter is goud waard!!
Vind je deze leuk? Dan hoop ik voor je dat ze ook vet. goed gekeurd wordt en dat je er heel veel plezier mee mag beleven!!
(en voor dit paard een fijn baasje! want blijkbaar is dit type niet erg in trek)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:13

Waarom zoveel gedoe over het feit dat sommigen het paard niet mooi vinden? Ik vind dat altijd zo hypcriet, een mooi paard is niet perse een goed paard. Ik vond mijn Tinker de eerste keer oerlelijk en ze is nog steeds niet moeders mooiste, maar wat geeft het? ze doet waarvoor je ze aangeschaft, terwijl mijn C pony supermooi is, maar met haar kun je echt niet de dingen doen die ik zelf leuk vind (pony is van m'n zus) Zolang het karakter goed is, en jij er blij mee bent, mag het toch zelf een ezel met 5 benen en 3 oren zijn, als jij er maar mee kan doen wat jij er mee wil doen.

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:21

Ik persoonlijk zou hem niet kopen als ik de foto's zo zie, hij (of zij Bloos) spreekt me niet aan. Weet niet hoe zijn karakter is, dan zou ik hem in het echt moeten 'kennen'. Maar als jij verliefd bent, is het toch goed??

Weet je al wat je gaat doen?

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 20:47

lowara schreef:
Waarom zoveel gedoe over het feit dat sommigen het paard niet mooi vinden? Ik vind dat altijd zo hypcriet, een mooi paard is niet perse een goed paard. Ik vond mijn Tinker de eerste keer oerlelijk en ze is nog steeds niet moeders mooiste, maar wat geeft het? ze doet waarvoor je ze aangeschaft, terwijl mijn C pony supermooi is, maar met haar kun je echt niet de dingen doen die ik zelf leuk vind (pony is van m'n zus) Zolang het karakter goed is, en jij er blij mee bent, mag het toch zelf een ezel met 5 benen en 3 oren zijn, als jij er maar mee kan doen wat jij er mee wil doen.


Vind ik ook
Zoals ik al vroeger zei in dit topic, ik vond Azaro oerlelijk en hij is dan (in mijn ogen) erg mooi geworden. (foto's staan een beetje terug voor te vergelijken Haha! )

Mij spreekt het paard wel, dan zijn we daarover uitgepraat Tong uitsteken
Ze mist nog bespiering enzo maar dan kan allemaal komen..
Zoals jullie in het topic over de wandeling kunnen lezen ging het vandaag weer eens super goed..
Ik heb liever een lelijk paard dat braaf is, dan een super knap ding maar dat een bladje eng vind..

amandatjuh88
Berichten: 1318
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:53

sorry ik vindt het niet egt een heel leuk beesiej, nouja het is niet egt mijn type paard maar het ken wel een heel lief paardjuh zijn..
xXx amanda

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 21:02

amandatjuh88, dat soort antwoorden zijn nu al erg veel voorbij gekomen en ik heb al uitgelegd dat dat me niet interessert Knipoog
Iedere mens zijn smaak is anders
Ik wil meer antwoorden weten over de bouw, bewegingen, dingen die ik zelf niet zag..