mini vrijspringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 22:23

Ja daar had ik nog niet eens aan gedacht dus het kan geen kwaad

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:31

Maar waarom denk je dat de leeftijdsgrens voor wedstrijdspringen 4 jaar is?

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 22:32

Ik ben het niet met jullie eens, maar dat moeten jullie zelf weten, ik spring niet met mijn twenter, omdat ik haar graag op 15 jarige leeftijd nog met hele spronggewrichten en rug zie.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-04 22:33

Waarom mag mijn pony aan wedstrijden meedoen als hij drie is

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 10:50

Leuk paardje!
En mensen, kap nou eens met dat gezeur! Ze heeft al meerdere keren laten weten dat ze dit al zo vaak heeft moeten aanhoren. Iedereen heeft zijn of haar eigen manier van trainen. Laat iedereen in zijn waarde en dram niet door met jou mening zodat de ander er helemaa gek van word!
Kun je nu wel gaan zeggen dat daar een forum voor is maar ik vind dat het hier regelmatig echt te ver gaat.

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 11:13

Dank je xxappiexx

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 12:56

Karoliena hij mag pas meedoen als hij 3 is en niet als hij 1,5 is, die grens is niet voor niks gelegt. En als je een topic opent heb je kans dat je ook andere berichten kan verwachten dan ooh wat schattig dus als je geen commentaar wilt maar alleen complimentjes moet je geen topic openen.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:27

Ik vind het er erg schaatig uit zien Lachen
Maar alsjeblieft Kim16, ik las net dit topic en je verteld constant hetzelfde. Na 1 x weet Karoliena het ook wel dat jij het er niet mee eens bent en het is ook vrij vervelend om het ook steeds weer te lezen. Of Karoliena er zich nu nog wat van aantrekt lijkt me sterk, want je wilt veelste graag je mening als 'gelijk' zien. Dit is niet persoonlijk, want dit zou ik tegen iedereen vertellen die dit al een aantal pagina's vol houdt. Maar nu weten we het wel en je kunt er nou eenmaal niets aan veranderen. Of je je nu zorgen maakt om de pony of niet. Dat lijkt mij trouwens erg overbodig, 20 cm huppelen ze ongeveer overheen en als je dan de bokkespringen is de wei ziet is dit springen er niets bij. Daarnaast zit er ook niemand op. Zou dat wel het geval zijn dan werd het een ander verhaal. Maar de pony kan nu vrij kiezen in welke houding hij het fijnst vind om in te springen.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 13:36

We zien aan het discussieren hierover, zij weerlegt mijn argumenten en dan heb ik het recht om daar weer op te reageren, ik snap niet waar dat zo slecht aan is. Maar het laatste wat ik hierover wil zeggen dat het gaat hier om een pony van nog geen 2! Die hoort in de wei te lopen met soortgenoten en niet over hindernissen te springen.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:06

*zucht* ik heb het hier al eens vaker over gehad..sommige mensen moeten altijd wat te zeuren hebben.
en inderdaad als je het 1 of 2 keer zegt moet dat wel genoeg zijn.

maar ik heb zelf ook een shetland hengst van 2 jaar die laat ik heel af en toe ook wel eens springen..wat zou dat nou?
een wild paard doet dat een paard in de wei doet dat...als de pony het leuk vind kan het helemaal geen kwaad.(mits de frequentie niet te hoog is)
Het is ook wel goed want een hengst , hoe oud dan ook, moet gewoon leren luister en de beweging hebben ze ook echt wel nodig.
Die paard sprongetjes van 15cm (bijna niks dus)is eigenlijk wel te vergelijken met een goeie strek oefening.

dus mensen...niet meer zo zeuren..
iedereen heeft zijn eigen manier van trainen en als jij het daar niet mee eens bent doe jij het maar lekker anders...het is allebei goed.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:21

Charos schreef:
en wat denk je dat ze met jonge (kwpn) hengsten doen? die springen in verhouding veel en veel hoger met vrijspringen


Dat wil niet zeggen dat het ook goed is.....

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 14:31

BlazingBoots schreef:
iedereen heeft zijn eigen manier van trainen en als jij het daar niet mee eens bent doe jij het maar lekker anders...het is allebei goed.

uh... ik wil even zeggen dat ik het met deze uitspraak niet eens ben...

vraag mij niet wat de beste methode is, maar dat is iig niet op jonge leeftijd al zo met paarden aan de gang gaan... ik zeg niet dat je ze maar lekker moet laten voor wat het is, of pas op 5-jarige leeftijd moet inrijden ofzo, maar dat is toch iets heel anders dan waar het hier om gaat...

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:04

he kom op jongens,nu weet ze het wel.ze springt niet vaak met haar pony,dus dat kan heus geen kwaad,pony's zijn niet van suiker gemaakt.hij krijgt zo te horen bovendien genoeg tijd om zelf lekker in de wei te staan.ik vind het een lieve pony en zo te zien vinden jullie het allebei leuk Lachen

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-04 20:19

Dank je Snoevie

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-04 20:30

Snoevie schreef:
he kom op jongens,nu weet ze het wel.ze springt niet vaak met haar pony,dus dat kan heus geen kwaad,pony's zijn niet van suiker gemaakt.hij krijgt zo te horen bovendien genoeg tijd om zelf lekker in de wei te staan.ik vind het een lieve pony en zo te zien vinden jullie het allebei leuk Lachen

SOrry hoor 1 keer per week!! Ik vnd dat toch eigenlijk wel veel voor een mini van 1.5 jaar.. laat die pony toch lekker spelen en begin toch later met al die zooi aanleren!
Voor de rest is het een tof beestje

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:19

Jah vooral mooi manen en staart
Ik vroeg me trouwens af of je ook echt met hem naar wedstrijden gaat (als die er zijn Bloos ) Of naar keruingen ofzo Lachen

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 16:51

Iwan_Fjord schreef:
Jah vooral mooi manen en staart
Ik vroeg me trouwens af of je ook echt met hem naar wedstrijden gaat (als die er zijn Bloos ) Of naar keruingen ofzo Lachen


Als hij drie is ga ik meedoen aan springwedstrijden aan de hand. Naar een keuring gaan we binnenkort. Als hij wat ouder is gaat hij ook voor de wagen.

8Eveline

Berichten: 3214
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 16:53

Laat je hem ook hengst? lijkt me cool om z'on wedstrijd te zien. Allemaal van die schattige paardjes die over hindernissen heen gaan

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:01

de veulens van roeloffsen(roelofs? in ieer geval van Mermus R en Germus R enzv.) die begint al met springen een maand naar de geboorte.

leuk pony'tje !! moioe staart ook

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 17:07

Iwan_Fjord schreef:
Laat je hem ook hengst? lijkt me cool om z'on wedstrijd te zien. Allemaal van die schattige paardjes die over hindernissen heen gaan



26 juni is er zo'n dag. Was helaas te laat met inschrijven. Hij mag een kereltje blijven ja.
Laatst bijgewerkt door LADPR op 17-06-04 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 17:07

noortje schreef:
de veulens van roeloffsen(roelofs? in ieer geval van Mermus R en Germus R enzv.) die begint al met springen een maand naar de geboorte.

leuk pony'tje !! moioe staart ook



Wilde de naam niet noemen tegen het zeuren maar het klopt wat je zegt ja, en die paarden lopen allemaal hoog in de sport dus zo slecht is het niet

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 17:08

ja precies , het is leuk voor die pony dat ie afwissling heb.
en zolang je het nie te vaak doet is er niks aan de hand (3 keer per keer ofzo)
wat denk je als die pony in de bak of land staat en hij gaat uit z'n dak, dus bokken, springen enz.. ik vind dat trouwens niet veel zwaarder voor hem dan dit.

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:16

Maar er zijn ook nog genoeg(ik denk zelf meer)hengstenhouders die hun paarden in de opfok doen tot 3 jaar, dus dat een hengstenhouder toevallig haar veulens wel laat springen vindt ik een argument van niks.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 18:19

gut, geloof dat ik toch echt aan de bril moet... ik dacht toch echt dat er stond dat ze geen commentaar wilde over de leeftijd, maar aan de reacties te zien krijg ik waanbeelden....

schatje hoor! lieffff

LADPR

Berichten: 14179
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 18:21

Bij roelofs staan ze in de opfok. Is namelijk een hengstenhouderij en fokkerij/opfok in een