geleden en mijn debuut in de paarden....en oei oei wat een spanning allemaal!
De foto's en hulp met dank aan onze lieve bokster Gringo HS13
Toppie meid bedankt nogmaals
Hier gingen we dan van huis de trailer op...zie de spanning op mijn gezicht staan >;)

Op de wedstrijd aangekomen en me eigen hebben aangemeld sta ik hier Tamors staart uit te pluizen.

Daar sta je dan, je eigen gereed te maken voor de job

Nog een beetje ongeloof geloof ik dat ik dan toch eindelijk op het terrein staat waar het allemaal moest gebeuren.
Tamor was erg nieuwsgierig en in het begin behoorlijk onrustig. Ik had nog maar 10 minuten om in te rijden en baalde daar wel een beetje van, de tijd vloog gewoon voorbij en ik was er met Tamor nog niet klaar voor.

Maar goed daar staan we dan, Halthouden en groeten

Omdat Tamor best wel nieuwsgierig is, kan hij best wel zijn onderhals opzetten, ik probeer hem dan toch een beetje naar beneden te krijgen maar dan gaat hij al snel achter de loodlijn zitten. Dit is dan ook zeker een puntje waar we behoorlijk aan moeten werken.
Hand veranderen in middendraf

Gebroken lijn 5 meter

Hier de volte in galop

En de volte op de andere hand

Hier maakte we ons weer gereed voor de tweede proef:

het los galopperen

en nog één foto van de tweede proef:

Al met al was Tamor erg braaf, wel enorm nieuwsgierig maar voor de eerste keer was ik super tevreden over hem. Geen gekke dingen gedaan alleen het geen wat je van een jong paard in proefje kan verwachten zwalken en een beetje onzeker zijn
.....net als het baassie
Mijn tweede proef ging naar mijn gevoel al veel beheersder, hij luisterde al wat meer naar mijn hulpen en de figuren kwamen er ook stukken beter uit en het zwalken en de onzekerheid was ook al wat minder dan vergeleken met de eerste proef.
Toch had ik met de eerste proef wel een winstpunt (156) en de tweede proef helaas dus niet (152) Maar ik was wel enorm blij met mijn eerste puntje, voor mij was het een perfecte dag die niet meer stuk kon gaan. Een super brave Tamor en een winstpunt
Ik ben zo trots op mijn mannetje
Na 6 weken bijna niks gedaan te hebben vanwege een blessure en dan klaar gestoomd te hebben in twee weken en dan dit resulaat behalen wil toch wel zeggen dat Tamor het super gedaan heeft en een super trots bazinnetje heeft
Maar we gaan er weer flink tegen aan, werken en spijkeren voor de volgende wedstrijd die op 19 juni staat...............................
Maar nu nog heel even bijkomen van alle (in)spanningen

Primadonna

hopelijk gaat het net zo als bij jou