en ben ik sinds een week of 6 weer begonnen met elke week les te nemen op de manege. Ik moet zeggen: het is echt ontzettend leuk, maar het valt me wel een beetje tegen hoeveel dingen qua gevoel ik kwijt geraakt ben. De volgende dingen doe ik fout:- Mijn beenhulpen zijn niet meer subtiel, ik kan een paard niet echt meer naar voren ' drukken'.
- Ik ben links en mijn hele leven lang ben ik zeg maar gewend om links de ' controle' te geven, gevolg is dat mijn linker teugel veel korter is dan mijn rechter teugel. Het paard dat ik rijd valt dus steeds of naar binnen of naar buiten. Als ik door heb dat mijn linker teugel korter is herstel ik het wel weer, maar na verloop van tijd sluipt het er toch weer in.
- Ik rijd op een jonge Fries, die erg veel moeite heeft met aangaloperen. Soms doet ze het wel een stukje, maar ik moet telkens of met mijn stem of mijn been ervoor zorgen dat ze in die galop blijft, anders valt ze weer terug in de draf. Heel vaak ook springt ze helemaal niet aan, maar rent ze alleen maar weg in de draf, ze is dan echt niet te sturen.
- Verder heb ik last van de bekende kwaaltjes zoals hakken omhoog, pianohandjes en mijn rug is niet altijd even recht. Voor deze dingetjes ben ik niet zo bang: ik denk dat ik door een beetje routine het wel weer goed ga doen.
Nu is mijn vraag dus of jullie eventueel tips zouden hebben voor een of meerdere van deze probleempjes. Ik weet dat het heel wat is, maar wellicht komen deze problemen jullie bekend voor?
bedankt alvast in elk geval!