Het enige probleem dat we eigenlijk hebben is de galop. Insley heeft daar nog best veel moeite mee. Ik dacht eerst dat het aan Rick lag, maar ook de ervaren en heel netjes rijdende bijrijdster die we hebben (zit ook hier op bokt
) heeft er nog moeite mee, en ook als ik hem zelf longeer gaat het moeizaam. Het gaat de laatste tijd wel wat beter, maar nog steeds niet zoals het zou moeten gaan.Het probleem is niet het goed aanspringen. Dat is bijna altijd goed, netjes in de goede galop. Maar hij houd het niet langer vol als een half, soms een heel rondje als ie een goede dag heeft. Het lijkt wel of hij in de bochten geen balans heeft... Ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen. Ik heb het gevoel dat hij nog niet sterk genoeg is of zo... Buiten galopeerd hij wel beter. Maar dan is het natuurlijk altijd rechtuit en loopt ie achter Jumper aan, maar dan nog moet het tempo hoog genoeg zijn, anders gaat ie heel snel draven. Je kunt hem ook niet goed met de zweep bijtikken in galop want dan begint hij te bokken, zo is Rick er dus al een aantal keren afgevlogen. Ook dit gaat nu wel beter, kwestie van wennen, maar is ook niet de oplossing. Mijn gevoel zegt me dat het probleem vanzelf beter word door het gewoon veel te doen. Maar misschien hebben jullie nog een aantal tips waar ik zelf misschien nog niet aan gedacht heb?
. En ik heb inderdaad ook wel het gevoel dat nu het weer weer beter is, en de pony weer veel gereden word, dat het iedere keer beter gaat.