Maar goed, als ik aan ga galloperen is alle ontspanning ineens weg, gaat ze heel kort galoperen, doet ze haar hoofd de lucht weer in en maakt ze haar rug hol. Ik moet echt heel stil zitten als ik wil dat ze zich weer wat ontspant, en als ik ook maar iets teveel contakt zoek met d'r mond of iets teveel been geef gaat ze overspringen, bokken, of nog korter galoperen.
Ze laat me dan gewoon echt niet zitten.
waardoor ik dus weer minder stil zit, en Trix weer meer last heeft van mij.Nu bedacht mijn lesgeefmens pas dat het misschien beter zou gaan als ik iets verlicht ging zitten, (en goed vooruit rijden) dat heb ik dus gedaan en het ging inderdaad stukken beter, ik probeer haar dan zo laag mogelijk te krijgen met haar hals, zoveel mogelijk teugel en ruimte voor haar dus.
Als ze zo over haar rug loopt gaat ze duidelijk haar passen groter maken en kan ik beter gaan zitten, maar nog steeds heel stil en iets verlicht, anders is de ontspanning zo weer weg.
Zou er iets aan de hand zijn met haar rug, of moet ze gewoon nog wat sterker worden? Ze heeft de galop altijd al erg moeilijk gevonden..

, en heeft heel lang vastgezeten. Nu is ze dus stukken losser, dat ze last heeft van het zadel lijkt me niet eigenlijk, dan zou ze er ook last van moeten hebben als ik ga doorzitten in draf, en dat gaat gewoon goed.
En idd de galop oefenen aan de longe kon ook nog wel eens helpen.