Afgelopen maandag heb ik voor het eerst weer even op Taliesin gereden (lees: gezeten
). Een aantal rondjes aan de longeerlijn en een paar rondjes los. Gisteren eigenlijk hetzelfde. Aan de longeerlijn in stap en in draf ging eigenlijk best al heel netjes. Je moet haar wel aan de praat houden, want ze lijkt soms liever lui dan moe, alhoewel ik daar natuurlijk nog niet aan wil
Gisteren toen we haar los hadden en Ilke erbij liep met de longeerzweep wilde Taliesin op een bepaald moment echt niet verder en dan doet ze redelijk "onmogelijk" en wil het echt even niet. Ik vind het verder niet eng, want ze straalt al best veel vertrouwen uit en zit heerlijk
, maar toch had ik het idee dat het nu goed zou zijn als Ilke erop zou gaan. Die heeft daar echt stukke meer ervaring in en is denk ik ook een stuk "handiger" en sneller dan ik. Dus vandaag ging Ilke erop. Beugels voor de zekerheid wat korter (en ze is al niet zo groot
) en gaan. Wel eerst weer even gelongeerd natuurlijk en dat ging weer prima. Toen Ilke erop en nog wel aan de longeerlijn en daarna los. Bij Ilke ging ze ook even "dwars liggen", maar dat was gelukkig maar een keer. Ik heb alleen wat foto s van het stappen, want met het draven bleef ik nog wat in de buurt met de longeerzweep. Na afloop hebben we haar lekker afgesponst en haar voetjes afgespoten (dat vindt ze nog eng, dus dat bouwen we wat op). Toen heeft Ilke een begin gemaakt met het trekken van de manen. Ze is op een 1/3 gekomen, toen was Talie het zat. Ik denk zelf dat het erg mooi staat. Als je van jezelf niet zo vlot bent, moet je natuurlijk wel een vlotte uitstraling hebben, toch? Ze wordt nu dus op alle maniere een echt "rijpaard"
Ik ben weer helemaal bij. Ze doet een heleboel dingen al zo braaf voor een jong paard, dat je soms wel eens vergeet dat ze nog niet eerder "rijpaard" is geweest
Groeten,
Judith

Niet helemaal scherp, maar wel mooi achterbeengebruik toch?

En toen was ze moe .....

... en bezweet!

Bij de kapper!
Ze draafde aan en maakte wat overgangetjes naar stap en weer naar draf. Taliesin reageerde steeds aardig op de hulpen, het zweepje erbij is nog wel handig. Ik bleef wel in de buurt met de longeerzweep, maar ik had niks te doen