Je leert er echt NIET rijden! Hup als beginner meehobbelen en als je kunt blijven zitten mag je naar de "gevorderden"(toen was ik 11 en reed 1 jaar) en dan is het alleen maar buiten rijden.
Beter gezegd. Ik heb in 7 jaar geleerd te zitten op een paard. De paar lessen die we binnen rijden zijn zo niks daart leer je het alleen maar fout aan volgens mij.
Nu heb ik dus sinds 1 jaar een bijrijdpony (misting) en die rijd ik 1 keer in de week en die is ook wat meer dressuurgerichte pony. Daar merkte ik al beetje dat ik er dus niet veel mee kon maar ik lees veel dus de theore ken ik meestal wel amar durfde niet toe te passen.
Nu heb ik dus sinds september een verzorgpony (Brenda) en die rijd ik nu zo'n 5 keer in de week.
En sinds een paar weken hebben wij ook les! Daar ben ik zo blij mee want ook met Brenda kan ik "rijden" (of ja zitten en hobbelen) maar echt dr klopt helemaal geen biet van!
Vandaag weer les gehad voor de 4e keer (nou ja eigenlijk de 3e keer want lag er vorige week nogal hard af
)En Brenda reageert dus helemaal niet op mijn been en daar zijn we dus mee bezig, met het aan het been maken maar ook de stelling want ze zit zooo vast!
Maar tijdens die les kom ik achter zoveel dingen die ik of gewoon niet of helemaal verkeerd heb geleerd
Vandaag wilde het dus ook echt niet lukken! Ik moet nu opeens alles tegelijk doen met die benen en ook met de buitenhand begrenzen maar dat is zo moeilijk want ik heb het nooit geleerd!
Ik doe alles maar met ik kant en ga daardoor ook scheef zitten. Brenda zit vast; maar door mij kan het niet goed komen denk ik nu!
Je kunt toch wel verwachten van iemand die bijna 8 jaar rijd dat die een beetje weet te rijden
Ow ik baal zo ik kom er echt nu pas mee nu ik er echt mee geconfronteerd word! En dit is zeker niet leuk!Wat ik met dit topic bedoel is even mijn verhaal kwijt te kunnen en of meer mensen pas na zo'n lange tijd echt pas dingen gaan leren.
En ook of iemand nou duidelijk uit kan leggen hoe het precies met die binnen en buiten benen en teugels zit!
). Maar met elke week privéles kom je al een stuk verder!
Ben zo blij dat ik daar weg ben, wil nooit maar dan ook nooit meer terug!
En troost je, acht jaar is nog niets, ik kwam er pas na achttien (!) jaar achter dat ik eigenlijk niet kon rijden, toen ik vorig jaar mijn paardje kocht. 

)