Toen ik hem kocht had hij dus een behoorlijke onderhals (wat overigens nog niet hellemaal weg is) en behoorlijke pijn in zijn rug. Hiervoor is de kraker 3 keer langs geweest. Toen werd mij verteld dat mijn zadel niet goed was voor Clovis en dat ik beter een nieuwe kon kopen.
Nou toch maar gedaan, want het zadel wat ik nog had van evert was 10 keer niks meer. Ik dus een nieuw zadel gekocht. Bleek deze na de eerste keer rijden al problemen te verooraken met het gevolg dat Clovis bulten (vochtophopingen) kreeg aan de zijkant van zijn schoft. Hiervoor is de zadelmaker, waar ik het zadel gekocht heb, een aantal keren voor langsgekomen.
Maar het probleem bleef maar terug komen. Clovis begon ook daardoor onregelmatig te lopen. Al met al heb ik toen niet echt serieus met hem kunnen rijden. Voor alsnog het serieus is, want ik rij op dit moment niet wedstrijdgericht. Nu, na ruim 6 maanden, kwam het verhelderende antwoord van de zadelmaker misschien kun je beter je zadel laten opbouwen naar een chair zadel (luchtkussens). Eerst een zadel ter leen gekregen om te kijken hoe hij daarop zou reageren. Ik kan zeggen dat dit positief is uitgepakt. Ik heb dus mijn zadel laten ombouwen.( weer een rib uit mijn lijf)
Ik ben nu sinds 3 weken de draad weer rustig aan aan het oppakken. Ik probeer wat afwisseling in het werk aan te brengen. De ene dag rijden, de andere dag longeren met touwtjes en af en toe eens een parcourtje springen.
Het gaat elke dag weer een stapje vooruit. Het is nog niet hoe ik het wil hebben, maar er is op dit moment een stijgende lijn.
Vandaag had ik dus een mini meeting met PascalB. Hij heeft wat foto's gemaakt van het rijden.
Als jullie zijn foto's willen zien op Mister Clovis moeten jullie hem maar lief aan kijken en vragen of hij deze wil plaatsen. Hihi
Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen, maar graag opbouwend. En ik ben zelf bewust van bepaalde dingen die ik nog niet goed doe. Dat is ook terug te zien op bepaalde foto's. Zoals mijn handen die ik onbewust niet recht houd en misschien iets te laag. Verder zijn mijn teugels op bepaalde foto's te lang, op deze lengte probeer ik hem los te rijden en vandaar uit steeds iets hoger op te stellen.
Ja ja ik ben ook euro's aan het zoeken haha....

Dit vind ik wel een hele vage foto, volgens mij ging hij er hier van door..

Lekker kontje he???

Foute foto, mijn handen en mijn hakken.. Volgens mij was het de bedoeling hier om een middendraf uit te voeren, maar het was niet gelukt zoals het moet.

Lekker even zijn benen afsouiten na het harde werken.

Toen mocht ik weer naar mijn vriendjes op het land