Vanmorgen om 10.00 uur naar stal. We zouden 12.00 uur vertrekken en Silvi moest nog helemaal klaar gemaakt worden. Vannacht weinig geslapen vanwege 2 verjaardagen die we afgelopen hebben, dus het opstaan viel erg zwaar vanmorgen....
Toen ik thuis mijn spullen aan het verzamelen was, kwam ik tot mijn schrik er achter dat ik mijn laarzen nog achter in mijn auto had liggen, en dat mijn auto bij de garage stond voor reparatie...
Wij door heel Maarssen gereden om mijn auto op te sporen (stond gelukkig niet binnen) en na wat zoeken en wat telefoontjes naar de garage-meneer hadden we de auto gevonden en kon ik met een reservesleutel de achterbak openen... Toen snel naar Silvi toe en haar helemaal klaar gestoomd. Ze was erg druk op de stand, alleen maar schrapen met haar linker voorbeen en schudden met haar hoofd op een net crusiaal moment dat ik haar met naald en draad aan het prikken was.
Dat voorspelde dus niet veel goeds... (dacht ik...)Eenmaal op het terrein aangekomen hadden we zeeën van tijd, aangezien we een half uurtje later moesten starten dan we gedacht hadden. Nog even snel wat te eten en te drinken naar binnen gewerkt, want daar was ik vanmorgen niet aan toe gekomen in alle tumult.
Toen ik er eenmaal opzat, liep Silvi als een zonnetje. Kennelijk had de strenge opvoeding van vanmorgen haar goed gedaan
. Hieronder een aantal foto´s van de twee proeven. Vond zelf dat het lekker liep, fijn om eens twee proefjes te rijden met een paard die mee werkt, dat had ik al een tijdje niet mee gemaakt met mijn dominante merrie. Doordat ik pas vrij laat wat eten en drinken had genomen, was ik vooral de eerste proef erg slapjes en had voor m´n gevoel weinig been meer over.... Mijn zus maar vragen aan me of het nog wel ging, want het bloed was kennelijk erg uit m´n gezicht weggelopen...
Tussen de eerste en tweede proef in heb ik wat water gedronken en toen voelde ik me gelijk een stuk beter
. Mijn eigen commentaar op het gereden in het algemeen: Meer zitten op je kont en handen nog meer rechtop!
Voor de eerste proef terein verkennen:
Nog even snel de bak rond voor de proef begon, silvi ziet namelijk al snel spoken
:Grote volte in draf:
Afgroeten, Silvi keek naar m´n zus die verder ging met voorlezen:
Tussen de twee proeven door zat weinig tijd, dus nog even wat ontspannen stappen en wat water drinken:
Volgende ring verkennen, die bosrand is best spannend, vond Silvi!:
groeten, mooi vierkant (al zeg ik het zelf...
)Gallopje op de grote volte, eindelijk een keer aangesprongen zonder te bokken:
Middendraf op diagonaal, kan veel meer, vind ik zelf:
Na de proef: een tevreden ik en ontspannen paard:
Zie hier Silvi denken: ik was best braaf vandaag
Even de concurrentie bekijken + stalgenoot:
en haar mooie koppie toen ze weer op de trailer stond:
Resultaat: eerste proef 172 punten en tweede proef 167 punten (allebei goed voor een eerste prijs!)!!
Ga zo door
Vandaar dat mijn houding ook niet was, zoals het moest...
) het zag er erg goed uit hoor!