Boy,, Friese Hengst 4 Jaar @ Work!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:14

Citaat:
het is normaal dat je bij een hevig paard de teugels wat strakker houd dan bij een ontspannen paard!
*



ahblaat? Het is normaal dat je bij een hevig paard de teugels.... en daarna vat ik het niet meer... STRAKKER?!?! Ik hoop niet dat je denkt dat ie daar rustiger van wordt ofzo...

senorita

Berichten: 147
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:53

ik kan er maar in ding op zeggen : ZIELIG!
hoe kan je zo nou rijden!? zo kan iedereen zijn paard wel mooi laten lopen!

waarom zou je niet eerst gewoon bitje rijden, een paard moet leren aan de teugel te lopen die kan niet hup in de houding , op deze manier zet hij zijn rug vast en kan je er later egt niet verder mee komen omdat hij zo vast zit, en dan baal je!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:00

Je kan wel met een stang rijden, ook een jong paard, maar zorg dan wel dat je geen druk in je handen hebt en het paard met de neus voor de loodlijn laat lopen. Zeker als hij zo gemakkelijk "nageeft" moet jij leren met héél weing of zelfs géén druk op de teugels te rijden. Trekken aan stangteugels mag alleen in noodgevallen als niets anders meer helpt om te stoppen.
Wij rijden onze paarden ook op een enkele stang, maar dan wel met losse teugels en de neus in principe vóór de loodlijn (soms komen ze even wat dieper voor de ontspanning) en lengte in de hals.

Kijk maar eens naar de foto's in [HAW] Andalusische Hengst @ work

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:40

Ik vind het een prachtig paard en ik denk als je wat met de tips doet het ook een prachtig paard zal blijven!

Alleen een kleine opmerking tegen Bokt: Na 20 reacties weet iemand wel dat diegene fout zit, daar hoeven geen 4 gehele pagina's aan te pas komen. Ze zette daarnaast gewoon foto's neer die naar haar mening leuk waren om aan ons te laten zien, we mochten er commentaar bij geven en dat doen we dan ook. Maar maak geen opmerkingen over de bak, hoe slecht die wel niet is. Wat kan zij daar aan doen? Het is niet haar bak en het moet een westernbak worden.

Dus een beetje opbouwend commentaar is ook wel op zijn plaats en dat vind zij ook leuk om te horen neem ik aan.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:27

OW DIE STANG Boos! Huilen

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:27

YvonneAa schreef:
Ik vind het een prachtig paard en ik denk als je wat met de tips doet het ook een prachtig paard zal blijven!

Alleen een kleine opmerking tegen Bokt: Na 20 reacties weet iemand wel dat diegene fout zit, daar hoeven geen 4 gehele pagina's aan te pas komen. Ze zette daarnaast gewoon foto's neer die naar haar mening leuk waren om aan ons te laten zien, we mochten er commentaar bij geven en dat doen we dan ook. Maar maak geen opmerkingen over de bak, hoe slecht die wel niet is. Wat kan zij daar aan doen? Het is niet haar bak en het moet een westernbak worden.

Dus een beetje opbouwend commentaar is ook wel op zijn plaats en dat vind zij ook leuk om te horen neem ik aan.


niks aan toe te voegen Haha! OK dan!

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:41

MinX schreef:
ach, tja, ik heb bij mijn 3-jarige shethengstje ook wel eens een stang in zn mond... maarruh... dan heb ik de teugels echt in mega-waslijnen hangen. en niet zo!!! dit is gewoon gemeen! ik zou bijna zeggen gewoon mishandeling van het paard! als je maar hard genoeg trekt, natuurlijk komt die kop dan naar beneden, maar wat wil je daarmee nou bereiken? Dat ie "aan de teugel" loopt? nou sorry, maar dat bereik je neit op deze manier! Ik vind het echt verschrikkelijk! Zo'n prachtig paard wat op deze manier echt grondig verknald wordt!!
Ik ga hier verder geen woorden aan vuilmaken.


Je kunt het overdrijven natuurlijk....mishandeling ed..... en als je je teugels in "waslijnen" laat hangen kun je net zo goed zonder rijden.
Maar even aan het meisje van de fries: Hang er inderdaad alsjebliéft een trens bij!
Veel plezier verder

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:50

kom opjongens, loop derniet zo af te kraken!!!Je kan het ook op een normale manier zeggen en niet op zo'n k*t manier van dierenmishandeling blabla. Waaromdenken veel mensen hier altijd dat ze het zoveel beter weten blegh wat een arrogantsie. Misschien weet ze niet beter dan dat ze met stang moet rijden op dat paard(dat de eigenaar zegt dat het moet) kan zij daar dan wat aan doen NEE. Commentaar mag maar niet op zo n k*tmanier. Aardige mensen hier zeg(NOT) (ik heb het niet over alle mensen natuurlijk Knipoog )

Maarre, mooi paard!

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 18:08

dankje.. ! het klopt wat je zegt.. Arrogantie heerst hier..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:12

Ja, dat zie je wel vaker voorbij komen...
Mensen die een stomme fout maken en de tips en reacties van de andere gebruikers gooien op arrogantie . Scheve mond

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:17

Je kunt het ook opvatten in het kader van "van je fouten leer je"
Als het mijn bijrijdpaard zou zijn zou ik er iig een vriendelijker bitje inhangen... no way dat ik met zo'n geval ga rijden zonder de ervaring ervoor te hebben. Ervaring met zo'n bit heb je duidelijk niet aan te foto's te zien...

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:27

Als je een bijrijdpaardje hebt waar jij gewoon op mag rijden en niks aan te zeggen hebt anders vind ik dat wel normaal hoor! Bij RIJD paardje en niet Bij Ik-moei-mij-met-jouw paardje. Misschien is dit slecht, misschien is dat dit, ik vind gewoon dat je het niet op de ruiter moet steken als de eigenares dit bit aanwijst. Ok, een stang, ja, scherp bij verkeerd gebruik, etc. Ik denk dat het meisje van de foto's het nu wel weet over de stang hoor. Ik denk ook dat sommige mensen alleen naar de commentaar kijken en niet naar de foto's en die gewoon het al gezegde nog eens zeggen wat ik zelf ook vreselijk irritant vinden.

Ik denk dat ze nu ook wel genoeg commentaar heeft gehad en tips van iedereen en vooral vriendelijke hints van Don_Marcello, dus ik vind dat er nu geen herhaalde commentaar moet worden gegeven op die stang! Is dit geen vrij land dan?

Ik vind het echt een héél mooi paardje en ik denk dat hij héél wat kan bereiken. Als jij korte beugels goed vindt, dan hou je dat zo, na een tijdje wordt je die korte houding toch moe (heb ik ook gehad). Hoe noemt hij trouwens?

-Elke.

lotjuhh

Berichten: 916
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: hendrik-ido-ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:53

zoow wat een ccol paard joh.. jah mijn lievelings paard is een fries die zien der altijd zo mooi uit Lovers

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:09

ZaimFahd schreef:
Als je een bijrijdpaardje hebt waar jij gewoon op mag rijden en niks aan te zeggen hebt anders vind ik dat wel normaal hoor! Bij RIJD paardje en niet Bij Ik-moei-mij-met-jouw paardje. Misschien is dit slecht, misschien is dat dit, ik vind gewoon dat je het niet op de ruiter moet steken als de eigenares dit bit aanwijst. Ok, een stang, ja, scherp bij verkeerd gebruik, etc. Ik denk dat het meisje van de foto's het nu wel weet over de stang hoor. Ik denk ook dat sommige mensen alleen naar de commentaar kijken en niet naar de foto's en die gewoon het al gezegde nog eens zeggen wat ik zelf ook vreselijk irritant vinden.

Ik denk dat ze nu ook wel genoeg commentaar heeft gehad en tips van iedereen en vooral vriendelijke hints van Don_Marcello, dus ik vind dat er nu geen herhaalde commentaar moet worden gegeven op die stang! Is dit geen vrij land dan?

Ik vind het echt een héél mooi paardje en ik denk dat hij héél wat kan bereiken. Als jij korte beugels goed vindt, dan hou je dat zo, na een tijdje wordt je die korte houding toch moe (heb ik ook gehad). Hoe noemt hij trouwens?

-Elke.


En zo is het!!
En ik vind dat zeker arrogant als je commentaar geeft op een manier van ''ik weet alles beter''. Het kan ook op een normale manier(kijk naar Don_marcello)

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:50

PePpeRL0vE"]
[quote="YvonneAa schreef:
Ik vind het een prachtig paard en ik denk als je wat met de tips doet het ook een prachtig paard zal blijven!

Alleen een kleine opmerking tegen Bokt: Na 20 reacties weet iemand wel dat diegene fout zit, daar hoeven geen 4 gehele pagina's aan te pas komen. Ze zette daarnaast gewoon foto's neer die naar haar mening leuk waren om aan ons te laten zien, we mochten er commentaar bij geven en dat doen we dan ook. Maar maak geen opmerkingen over de bak, hoe slecht die wel niet is. Wat kan zij daar aan doen? Het is niet haar bak en het moet een westernbak worden.

Dus een beetje opbouwend commentaar is ook wel op zijn plaats en dat vind zij ook leuk om te horen neem ik aan.


niks aan toe te voegen Haha! OK dan!
[/quote]


Dank je Schijnheilig Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:55

PePpeRL0vE"]
[quote="YvonneAa schreef:
...
niks aan toe te voegen Haha! OK dan!
[/quote]

Idd!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:59

Cowgirl schreef:
Bij goed lezen kun je zien dat het paard net van een africhtings stal komt.
Zij neemt van hun aan dat ze met dit bit moet rijden.

Je zult dus niet haar maar de africhtings stal de schuld moeten geven.
De eigenaar heeft misschien ook niet zoveel ervaring met paarden.



Ik denk ook dat de " schuld " bij de africhtingsstal ligt............ ik zou er niet aan moeten denken om een paard dat bij mij beleerd word met een stang terug te geven......... slechte zaak zeg!!!

Hang er gewoon een trensje in en ga lekker lessen met het dier. Tis best een leuk peerd, maar blijven jullie op deze manier rijden dan wordt ie niet eens 10 jaar, je rijd zo een paard helemaal naar de kl...ote op deze manier.

Jij bent slechts aan het doen wat je verteld is, nu weet je beter en ga je er wat aan doen........ pluim voor jou!

koos2015

Berichten: 348
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:21

Shariff97 schreef:
Even wat over in de krul trekken, Als ik me teugels aan neem gaat die gelijk in de krul, Ik snap ook wel dat het aan het bit licht ja, Want het meisje op die eerste foto's krijgt bijna nooit een paard erdoor en deze.. Floept er gewoon doorheen.


uhm... jij zegt dat als je je teugels aanneemt hij in de krul floept. als ik zie hoe jij je teugels aanneemt.... heel strak! Laat je teugels iets losser en drijf hem een beetje bij. Hij zal dan vanzelf het bit (jouw handen) opzoeken. in plaats dat jij zijn mond opzoekt (lees:trekt)!
Tja die stang daar is iedereen het wel over eens geloof ik... doe er gewoon een trens in.

lekkere africhtingsstal als ze daar met een stang inrijden Scheve mond

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:34

ja, dit weet ze nu allemaal wel!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:36

wat een gaaf paard!!! hoe oud is tie en wat is zn afstamming? maare..waarom hebbie een stang&trens in zn bekkie hangen???? Schijnheilig maar voor de rest vind ik het een heel gaaf paard!!! ik ken ook iemand die een 4-jarige friese hengst met scherpe wieltjes rijd en met stang

ConcordeJarig

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:47

Asmila schreef:
ja, dit weet ze nu allemaal wel!


En toch he... Lijkt het uit haar reacties dat ze er niets mee doet, en het haar nix interesseert... Boos!

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:57

Heb zelf het idee dat ze als ze kan kiezen liever rijdt, dan niet rijdt alleen omdat ie een stang in zn bekkie heeft. Kan me daar wel iets bij voorstellen... Let er alleen wel op dat je dus maar een extreem licht contact met de mond houdt!! Lachen

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:59

xcynthiax schreef:
wat een gaaf paard!!! hoe oud is tie en wat is zn afstamming? maare..waarom hebbie een stang&trens in zn bekkie hangen???? Schijnheilig maar voor de rest vind ik het een heel gaaf paard!!! ik ken ook iemand die een 4-jarige friese hengst met scherpe wieltjes rijd en met stang


Het ligt er aan hoe/of je die wieltjes gebruikt. Misschien is het rinkelen van de wieltjes wel genoeg voor het dier.

Mooie fries!! en de rest van de goede bedoelingen heb je al veelvuldig gehoord Lachen

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:03

Cheveyo"]
[quote="xcynthiax schreef:
wat een gaaf paard!!! hoe oud is tie en wat is zn afstamming? maare..waarom hebbie een stang&trens in zn bekkie hangen???? Schijnheilig maar voor de rest vind ik het een heel gaaf paard!!! ik ken ook iemand die een 4-jarige friese hengst met scherpe wieltjes rijd en met stang


Het ligt er aan hoe/of je die wieltjes gebruikt. Misschien is het rinkelen van de wieltjes wel genoeg voor het dier.

Mooie fries!! en de rest van de goede bedoelingen heb je al veelvuldig gehoord Lachen
[/quote]

daar heb je gelijk in, maar ze prikt ze er regelmatig in!
maja...ander onderwerp!!! het is een erg gaaf paard!!!

jessicatjuhh
Berichten: 409
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:08

oh anders hebben jullie het even niet meer over dat bit dat weet ze nu ook wel hoor !!!! kunnen jullie niet gewoon eens leuk commentaar geven?