Op terugweg van buitenrit superdruk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-01 16:43

Hoi,
De afgelopen keren dat ik met Roderick naar buiten ben geweest, heb ik gemerkt dat hij superdruk word als hij merkt dat we terug naar huis gaan. Op de heenweg, is hij verschrikkelijk braaf, stapt heel rustig, lekker langteugeltje, maar merkt hij dat we terug gaan, dan is het gedaan met de rust, dribbelen, passage, piaffe, het liefst zou hij terug galoperen! Ik ga wel altijd samen met iemand naar buiten, niet alleen. En ik probeer dan maar zwaar en ontspannen te zitten, niet constant aan de teugels te trekken, maar af en toe op houdingen maken, maar zo is het echt niet prettig rijden! Heeft iemand misschien tips? Bedankt Danielle

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Danielle op 2001-10-15 16:43 ]</font>

compagnon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 17:47

zo zijn heel veel pony's en paarden misschien als je hem echt niet meer kan houden een martingaal gebruiken, succes ermee!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 18:17

Die gebruikt ze al. Danielle, ik denk dat hier gewoon niets aan te doen is. Ik geloof ook dat merendeel van de paarden dit heeft. De een wat erger dan de ander. Ook Donnes ging sneller op de terugweg. Maar gelukkig gaat Rood er niet vandoor, en ik geloof ook niet dat hij dat ooit gaat doen. Misschien dat het vanzelf minder wordt naarmate hij ouder wordt. Je doet al wat je kunt doen:-)