Aangezien de onderlinge wedstrijd van mijn eigen vereniging op zondag werd gehouden en ik Moenira dan niet mag rijden, mocht ik gelukkig deze wedstrijd meerijden om zo toch nog even wat meer ervaring op te doen voor we onze eerste officiële wedstrijd hebben (15 mei NRPS-wedstrijd gelijk buiten

Ik was erg zenuwachtig, en toen bleek ook nog dat het weiland niet gemaaid was, dus was er geen ruimte om normaal los te rijden. Je kon alleen wat op het pad heen en weer stappen of draven. Aangezien Moenira daar vreemd was, was dat niet zo'n succes... Chantal, mijn hulp van vandaag, moest mee, anders wilde Moenira niet bij de andere paarden vandaan

Ik baalde wel behoorlijk, want nu kon ik alleen even voor mijn proef wat draven en galoperen om de baan te verkennen, en dan vind ze ook vanalles eng, dus van lekker aan de hulpen stellen komt dan niets...
Maar goed... Het was een onderlinge wedstrijd, en gewoon voor de oefening, dus je maakt er maar het beste van...
Hier komen de foto's:

hier mochten we de bak alvast in om te stappen terwijl de ander haar proef rijdt...

Even ronddraven om de baan te verkennen... Jury-auto, hekjes en de hele korte zijde bij C waren erg eng...
De proef begint...

Dit was dus de "gebroken lijn 5 meter"

Halsstrekken voor een 8...

2e gebroken lijn

Dit was dus die beruchte korte zijde waar ze eerst niet langs wilde

grote volte...

volte in galop...

Andere galop...

afwenden en stappen...

En dan halthouden en groeten...

pffff, dat hebben we weer gehad!!! Opgelucht

Doordat ik haar niet normaal los had kunnen rijden had ik haar niet fijn aan me been. Doordat ze wat kijkerig was, en dus ook niet goed aan mijn been, was het tempo wat onregelmatig. Het voelde niet alsof ze lekker doorliep. Ook bij het aanspringen was te merken dat ik dat niet even netjes had kunnen oefenen. Ze aarzelde te lang... Maar voor onze eerste keer op een buitenwedstrijdje had ze het niet gek gedaan...
Ik moet nog steeds denken om mijn handen (hoger en meer bij elkaar) armen langs mijn lichaam en rechtop blijven zitten... Hakken leken mee te vallen deze keer

Na lang wachten, was dan toch eindelijk iedereen geweest en mochten we de bak in... Na een heuse parade en het opstellen kwam dan de uitslag...
We waren 1e met 167 punten, met commentaar van de jury dat we netjes hadden gereden en dat we er echt wel klaar voor waren

Hieronder het bewijs:

En dit is Chantal (Chantal13 op bokt) die mij vandaag zo reuze heeft geholpen en me heeft voorgelezen...
Bedankt Chantal! En natuurlijk die vriendelijke moeder die wel wilde proberen wat fotootjes te maken

Moenira heeft zich super gedragen, totdat we naar huis gingen, toen werd ze plotseling erg druk en nerveus... Ik heb er nu wel vertrouwen in, dat ze zich redelijk zal gedragen tijdens de komende wedstrijden... En als zij maar braaf is, dan hebben we in elk geval veel lol samen!