Kelvin zit me te kloten bij het leven, alleen weet ik niet meer wat ik nog kan doen...Als ik met hem ga rijden in de rijbak langs de weg, dan komen er behalve auto's ook bussen en vrachtwagens langs. In het begin was ie er echt bang voor, nu beweegt hij een oor en loopt door. Als ze op een meter voorbij rijden (1 lange en 1 korte zijde liggen een meter van de weg af) dan wilt ie nog wel eens even versnellen, maar is ook meteen weer rustig. So far, so good.
Tot een maand of wat geleden. Ineens begon hij te huppelen als er een auto van voren kwam. Ben toen het gevecht met hem aangegaan, wat uiteindelijk resulteerde in al bokkend op hol slaan, een paard dat ik niet meer naar huis kon brengen (stond rechtop bij iedere wagen die hij zag) en ik compleet over de zeik.
Met longeren ed is er helemaal niets aan de hand. Kan hem lekker aan het werk zetten met de bijzet, pessoa of touwtjes: noppes. Los in de bak kijkt ie ook niet naar auto's. Vandaag eerst aan de lange teugel laten stappen, tig auto's (en bussen) voorbij - van voren dus - gekomen: niets aan de hand.
Totdat ik hem vanuit het zadel aan het werk zet... Dan breekt de hel los als er een auto van voren af komt.
Het begint met vrij laag steigeren, beetje springen van voren. Als ik hem voordat de auto in de buurt is voorwaarts drijf, dan knalt ie in 1 keer op de rem en komt een aardig eind van de grond af. Doe ik helemaal niets en rij ik gewoon door, dan steigert hij; schop in zijn ribben om hem omlaag te krijgen resulteerd in een spring-/steigerpartij. Doe ik niets, dan blijft ie gewoon steigeren
Het begint eigenlijk met auto's die echt vlak voor hem zijn. Uiteindelijk hoeft hij maar een auto van voren te zien, 1 meter, 10 meter, of 100 meter, en hij staat rechtop. Auto's die schuin op hem aanrijden, of van achteren, zijn niet leuk; die chauffeurs zien niet hoe mooi hij steigert 
Drijven vooraf helpt dus niet, hij negeert uiteindelijk gewoon mijn been. Vooruit schoppen als hij omhoog komt helpt ook niet. Eindresultaat is bij beiden hetzelfde: een paard dat compleet doorslaat als er een auto recht van voren op hem afkomt. Dit is overigens ook de reden dat ik Kelvin niet naar voren wil gaan meppen met een zweep, of met sporen.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat het geen rug- of mondprobleem is. Ik kan hem in een andere bak wel onder het zadel laten werken.
Het mag iig duidelijk zijn dat zo niet te rijden is... Hij zit me gewoon te kloten, ik weet zeker dat er medisch gezien niets mis is, en hij is ook absoluut niet bang voor auto's... Wie heeft raad?