Hij gaat negen van de tien keer gewoon in een schuine lijn hij stapt zeg maar niet over, heel soms voel ik gewoon wel dat die achterbenen en die voorbenen het goed doen, dan voel ik gewoon zo'n beweging zeg maar. Maar de meeste tijd doet is dus niks, heb al verschillende beenstande uitgeprobeerd, geen stelling heel klein beetje stelling afwenden bij a en dan meteen in die wending zeg maar vrij veel stelling vragen zodat de voorhand voor de achterhand is. Maar nisk helpt, het probleem lijkt dat eerst de voorhand gaat en dan de achterhand, en die ene kee dat het wel lukt loopt ie dus parralel aan de hoefslag en voel ik dus helemaal die beweging zeg maar. Maar het is niet zo dta hij normaal scheef loopt, maar ik probeer hem zo parralel mogelijk te houden maar na een paar passen dan gata die voorhand er toch weer voor ( heb ik het idee) en is het alleen maar scheeflopen, het lukt me ook gewoon niet eerst die achterhand te krijgen en dan die voorhand, en hij is al vrij lastig qua dressuuur en heb iemand er nbaar laten kijken en die zegt dat ie amper overstaptp en dan snel maar ff een schuine lijn rijd... Wat moet ik nou doen???
Het belangrijkste is dat hij reageert op je zijwaartse druk en niet op de stelling! succes!
Als hij dan niet op je been reageert een schop nog niet: een tik. Rij je eigenlijk met sporen? Hiermee kun je hulpen duidelijk geven. Probeer ze dan wel alleen voor zijgangen te gebruiken (niet dat ik dat doe hoor
)