) de piste in komt, is er nog weinig met hem aan te vangen. Als we los rijden, allebei een volte(bij a en c) dan begint hij zijn hoofd omhoog te trikken, te trippelen en weglopen.(niet altijd even extreem). Dat doet hij geregeld, altijd zijn aandacht bij die andere pony houden.Toen wij met twee aan het buitenrijden waren, en zij ging binnenrijden, flipte hij echt door, bokken, rondspurten, hinniken...
Alleen als die pony op stal staat terwijl ik rijd gaat alles goed.
Ik probeer hem al met oefeningen, overgangen enz bij mij te houden en zelf niet op die andere pony te letten.
Wat kan ik nu verder nog doen, want het is zo frustrerend, als ik nooit eens lekker relaxt kan rijden, terwijl hij met zijn aandacht bij mij is. Ik rijd bijna altijd samen met die andere pony, dat meisje is altijd op hetzelfde moment als ik op de manege(wij rijden samen met de auto) dus dat is geen oplossing, hij zal het zo moeten leren, maar heeft er iemand nog tips?
), maar begint dan eens te schudden met zijn hoofd, en is niet meer nageeflijk, dat is eigenlijk vooral het probleem.