Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jacksel schreef:Crossmonster, hoe krijg je een heel grof gebouwd paard van 1.70 ineens op de handrem, dus naar halthouden? Valt namelijk heel erg tegen als ie niet naar de hand luistert. Overgangen was inderdaad ook mijn oplossing...
Overigens, worden ze niet ook loperiger van steeds halthouden?

Is dus niet erg betrouwbaar...
Maar zowel voorwaarts als terug ging dus super
) om weer op een gwoon bit te gaan rijden, moet naar mijn idee kunnen...
Ik ga het inderdaad wat tijd geven, ik had zelf al het idee om gewoons stapels overgangen te gaan rijden en gewoon even duidelijk te maken wat de bedoeling is, maar wat bevestiging is altijd welkom... Jacksel schreef:Hoofd voornamelijk hoog, maar bij heel veel overgangen op de volte gaat ie uiteindelijk uit zichzelf nageven. We proberen allebei voornamelijk op zit terug te nemen, maar jammer genoeg doet ie dat dus alleen maar als ie er zin in heeft.
) omdat ik beter het gevoel houd of ie actief genoeg blijft en dus niet alleen maar in vals knikje loopt enzo. In stap krijg ik vaak teveel de neiging om bij te drijven, in draf is dat minder. Maar ik krijg m dus zover met over gangen tussen stap en draf en draf en galop, en natuurlijk ook overgangen binnen de gangen en schijnovergangen...