Ik heb echt een vreselijk ondeugend paard!
Achter een ander paard aanlopen tijdens een buitenrit is geen probleem dan is het echt een engeltje
Maar zodra ik alleen het erf af wil met 1 woord DRAMA
Ze draait gewoon om en lopen maarrrrrrrrrr....
Omdraaien is geen optie want dan dreigt ze met in de sloot te lopen (als het moet doet ze dit ook nog!)
Dribbelen en vreselijk sterk worden.
Het is niet dat ze ergens bang voor is maar ze is echt stout.
Heb ook al meerdere keren met behulp van een tikje ~~}>
haar ertoe geprobeerd zetten troch te gaan maar dit werkt alleen maar averechts.
Ik heb vroeger wel in mijn eentje buitenritten met haar gemaakt en dat was toen geen probleem maar nu heeft ze het trucje door!
Als er iemand meeloopt is het ook een schat van een paard, en afstapen als ze omdraait is ook geen mogelijkheid want voordat ik erop zit zijn we al weer omgedraaid
Wie weet raad

Ik wist niets van zijn erf problemen af, de eigenaresse had niets tegen mij gezegd. Ze heeft met open mond staan kijken hoe ik aan een los teugeltje het erf afstapte met hem.

het was weer feest, en meneer rende weg, maar ik stond er net naast omdat hij niet langs dat enge ding wou. ik trok aan de teugels maar ik hielp hem niet meer en heb hem toen naar huis laten rennen...... maar hij dook het kanaal in, na 1 1/2 uur zijn we er allebei onderkoeld uitgetakeld.....daarna heeft hij noooooit meer gestaakt of andere dingen geprobeerd....dus ga ook eens zwemmen
braaf paard,
) En dan weer verder. Meestal werkt dit zo bij haar
Als ik merk dat ze omdraaid en dan alvast een tik geef idem aan het vorige, dan kan mevrouw in ene nog veel sneller omdraaien.