Liberty aan het rijden (Met mij)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 13:20

Voor iedereen hier: Ik reed haar eerst zonder slof en zonder sporen, maar dat was niet echt een sucses. daarom rij ik haar nu met en met. Omdat ze zonder sporen niet vooruit te branden is hoe hard ik ook drijf. En zonder slof er steeds haar hoofd omhoog houd waardoor ik haar niet kan sturen en niet rustig kan houden. Daarom rij ik nu met en met en als da tgoed gaat ga ik weer zonder. En zoveel maakt het niet uit of ik met martingaal of met slof rij want die slof (als je goed kijkt) zit echt niet heel strak ofzo hoor.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:30

Emmz schreef:
Voor iedereen hier: Ik reed haar eerst zonder slof en zonder sporen, maar dat was niet echt een sucses. daarom rij ik haar nu met en met. Omdat ze zonder sporen niet vooruit te branden is hoe hard ik ook drijf. En zonder slof er steeds haar hoofd omhoog houd waardoor ik haar niet kan sturen en niet rustig kan houden. Daarom rij ik nu met en met en als da tgoed gaat ga ik weer zonder. En zoveel maakt het niet uit of ik met martingaal of met slof rij want die slof (als je goed kijkt) zit echt niet heel strak ofzo hoor.


intrappertje; sturen doe je niet alleen met je teugels Haha!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 13:35

Neej oke dat snap ik, maar ze is zowieso al sterk en eigenwijs dus alleen met mijn benen red ik dat niet.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 13:59

waarom zo'n kritiek, als mensen hier op bokt.nl foto's plaatsen, dan hoef je niet als eerste de beste te zeggen; waarom met slof, jullie kennen dat paard voor geen ene meter en jullie hebben haar nooit zien rijden, alleenmaar van de foto's af dan...dan vindt ik niet dat je het recht hebt om dat te zeggen ! ik rij ook met thiedemann maar dat is omdat mijn paard een antiegelijk lange nek heeft !! en die thiedemann zit niet strak en deze ook niet !!!! Jullie zijn geen profecionals en dan vindt ik niet dat je hier iets over mag zeggen, natuurlijk mag dat wel als je een paard echt ziet lijden, maar dit paard lijdt niet en het wordt ook niet heel erg gebruikt ( de sporen en slofteugel ) voor zover ik dat kan zien, mijn kennis heeft deze foto's ook bekeken en zij is veearts, zij zegt dat die slofteugel ( over de sporen kan ze niks zeggen ) bij het paard niet met overmate worden gebruikt, maar het zou volgens haar wel weggelaten kunnen worden, maar jha, wat ze zelf ook zegt daar kan ze eigenlijk ook niet veel over zeggen, want ze ziet alleen maar foto's en ze staat er zelf niet bij..... Ik hoop dat ik nu niet iemand woedend maak, want dat is absoluut niet mijn bedoeling, maar ik vindt het soms gewoon zielig zegmaar voor de bokkers, want ze hoeven maar iets vereert te doen op de foto's of ze worden al beoordeeld als mishandelaar ( zwaar overdreven maar oke *LOL* ) IK WIL NIEMAND BOOS MAKEN !! als je het hier helemaal absoluut niet mee eens bent, dan moet je maar even een pb-tje sturen, ik weet het dat bokt.nl voor bekritisering is, maar ik vindt dit een beetje TE worden Boos!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:02

Lhundol schreef:
je zou niet met slof moeten rijden, is helemaal niet nodig lijkt mij.
toch?
verder leuk paardje! OK dan!


Dit is een heel goed voorbeelt, ze zegt iets en vervolgens begint ze te twijfelen. Zeg het dan gewoon helemaal niet !!!

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:15

ik ben het wel met joritalover eens,je kan weinig beoordelen vanaf een foto en je kent het paard geeneens.
ik neem aan dat emzz wel weet wat goed voor haar paard is.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:50

Ikzelf heb niks over de slof gezegt hoor, maar wel over de sporen. Die zijn er namelijk niet voor om een paard voorwaarts mee te krijgen.

Kun je niet tegen wat onderbouwd commetaar, plaats dan beter geen foto's.

Nu heb ik een vraagje aan Emmz: Je drijft je suf om het paard voorwaarts te krijgen, maar zonder slof houd je haar niet, want dan gaat ze te hard. Ehm leg is uit, want ik ben blond Blond dus snap dat niet helemaal Haha!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:54

ik kan wel tegen comentaar, maar jullie beginnen gelijk met de ergste antwoorden, zijn de bokkers hier eindelijk eens blij met hun foto's die ze zelf helemaal geweldig vinden, komen jullie er weer aan met jullie kritiek ( wat best mag, maar wel opbouwend )... En dan denken die bokkers ook die de betreffende foto's hebben geplaatst dit zijn toch geen mooie foto's kortom, jullie boren alle bokkers gewoon de grond in Boos!:(

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:54

Ineke2 schreef:
Ikzelf heb niks over de slof gezegt hoor, maar wel over de sporen. Die zijn er namelijk niet voor om een paard voorwaarts mee te krijgen.

Kun je niet tegen wat onderbouwd commetaar, plaats dan beter geen foto's.

Nu heb ik een vraagje aan Emmz: Je drijft je suf om het paard voorwaarts te krijgen, maar zonder slof houd je haar niet, want dan gaat ze te hard. Ehm leg is uit, want ik ben blond Blond dus snap dat niet helemaal Haha!


Dat snapte ik ook niet, dacht zal wel aan mij liggen.

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:55

en daar gaat het me om, het gaat me heus niet om jullie, maar dit is altijd zo, en dan plaatsen jullie zelf foto's die jullie zelf helemaal geweldig vinden, en dan zeggen zij er iets over wat dus niet zo leuk is en dan worden jullie boos !!! dat is toch oneerlijk ?? of niet soms ? Boos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:01

Je bent lekker bezig met je pony, maar ga alsjeblieft les nemen bij een goede instructeur. Je pony kan het, je hebt alleen wat bijsturing nodig en dat lukt het jou ook.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:06

joritalover schreef:
en daar gaat het me om, het gaat me heus niet om jullie, maar dit is altijd zo, en dan plaatsen jullie zelf foto's die jullie zelf helemaal geweldig vinden, en dan zeggen zij er iets over wat dus niet zo leuk is en dan worden jullie boos !!! dat is toch oneerlijk ?? of niet soms ? Boos!


Ik heb zelf nog nooit foto's geplaatst dus daar kan ik niet op reageren. Maar er gebeuren hier zoveel dingen die het paard KUNNEN schaden, puur uit onwetendheid. Pas ook iemand, paard had een mexicaanse neusriem om, omdat het zooooooo mooi stond...

Mi kan je commentaar verwachten als je hier foto's plaats, kan je daar niet tegen, moet je het niet doen. Hard maar waar.

O wacht had even een reactie van jou gemist, ben het best met je eens hoor, dat het commentaar opbouwend moet zijn. Maar wat hier ook gebeurd is dat mensen opbouwend commentaar geven, wat de TS helaas niet aanstaat en dat daar dan gelijk zo negatief op gereageerd word. Bovendien zie je vaak dat dingen elkaar tegenspreken, ze rijdt met sporen omdat ie sloom is, maar met slof omdat ie te sterk/snel is. Mag best hoor als ze dat leuk vind, maar ik ben dan wel benieuwd naar de uitleg (en het is haar eigen keuze of ze die geeft of niet!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:18

joritalover schreef:
waarom zo'n kritiek, als mensen hier op bokt.nl foto's plaatsen, dan hoef je niet als eerste de beste te zeggen; waarom met slof, jullie kennen dat paard voor geen ene meter en jullie hebben haar nooit zien rijden, alleenmaar van de foto's af dan...dan vindt ik niet dat je het recht hebt om dat te zeggen ! ik rij ook met thiedemann maar dat is omdat mijn paard een antiegelijk lange nek heeft !! en die thiedemann zit niet strak en deze ook niet !!!! Jullie zijn geen profecionals en dan vindt ik niet dat je hier iets over mag zeggen, natuurlijk mag dat wel als je een paard echt ziet lijden, maar dit paard lijdt niet en het wordt ook niet heel erg gebruikt ( de sporen en slofteugel ) voor zover ik dat kan zien, mijn kennis heeft deze foto's ook bekeken en zij is veearts, zij zegt dat die slofteugel ( over de sporen kan ze niks zeggen ) bij het paard niet met overmate worden gebruikt, maar het zou volgens haar wel weggelaten kunnen worden, maar jha, wat ze zelf ook zegt daar kan ze eigenlijk ook niet veel over zeggen, want ze ziet alleen maar foto's en ze staat er zelf niet bij..... Ik hoop dat ik nu niet iemand woedend maak, want dat is absoluut niet mijn bedoeling, maar ik vindt het soms gewoon zielig zegmaar voor de bokkers, want ze hoeven maar iets vereert te doen op de foto's of ze worden al beoordeeld als mishandelaar ( zwaar overdreven maar oke *LOL* ) IK WIL NIEMAND BOOS MAKEN !! als je het hier helemaal absoluut niet mee eens bent, dan moet je maar even een pb-tje sturen, ik weet het dat bokt.nl voor bekritisering is, maar ik vindt dit een beetje TE worden Boos!

Di een beetje té worden? Ik vind anders dat er netjes gereageerd wordt hoor. Scheve mond Ze proberen alleen maar goedbedoels advies te geven, en het gaat er niet kwaad aan toe. Scheve mond

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:33

joritalover schreef:
ik kan wel tegen comentaar, maar jullie beginnen gelijk met de ergste antwoorden, zijn de bokkers hier eindelijk eens blij met hun foto's die ze zelf helemaal geweldig vinden, komen jullie er weer aan met jullie kritiek ( wat best mag, maar wel opbouwend )... En dan denken die bokkers ook die de betreffende foto's hebben geplaatst dit zijn toch geen mooie foto's kortom, jullie boren alle bokkers gewoon de grond in Boos!:(


Ik boor haar niet de grond in en ik geef naar mijn inzien onderbouwd kritiek. Dat het niet altijd leuk is om te horen tja...ik ga niet zeggen goh wat doe je dat mooi en goed als ik daar niet zelf mee eens ben Daar heeft de topicstarter ook niets aan, want dan gaat dus vrolijk door op dezelfde manier. Iedereen vind het toch mooi en goed, waarom dan anders doen??
Nee, ik (en met mijn nog veel meer mensen) willen haar laten inzien of laten nadenken dat het misschien ook anders kan. Als ze er niks mee doet, prima dat is mijn zorg niet.

Ik plaats zelf ook met enige regelmaat foto's en nee die kritiek die daar opkomt is ook niet altijd lief. Als ik er wat mee kan doe ik dat echter zeker wel!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:36

leuk hoor, je zal alleen heeeeeeel heeeeeel heeeeeel veeel commentaar krijgen op de slof, maarja.

voor de rest vind ik het een leuk paardje, jammer dat je niet zoveel foto's had...

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:39

Emmz schreef:
Voor iedereen hier: Ik reed haar eerst zonder slof en zonder sporen, maar dat was niet echt een sucses. daarom rij ik haar nu met en met. Omdat ze zonder sporen niet vooruit te branden is hoe hard ik ook drijf. En zonder slof er steeds haar hoofd omhoog houd waardoor ik haar niet kan sturen en niet rustig kan houden. Daarom rij ik nu met en met en als da tgoed gaat ga ik weer zonder. En zoveel maakt het niet uit of ik met martingaal of met slof rij want die slof (als je goed kijkt) zit echt niet heel strak ofzo hoor.

Martingaal????
Enne sporen zijn er inderdaad niet om je paard voorwaarts te houden.
Wat doe je dan: drijf drijf drijf drijf drijf?
Dan is het geen wonder dat ze sloom word en niet reageerd. Als ik jou altijd maar zou tikken op je been dan word je daar na een tijd ook doof voor... En dat ze sloom is: geen wonder als je haar de hele tijd aantikt en als ze dan niet reageerd niet op de kop geeft. Ik weet niet of je het doet, maar zegt t ff.
Als je haar aanspoort en reageerd ze niet moet je haar een tik geven met de zweep, consuqent zijn!!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:45

Ineke2"]
[quote="joritalover schreef:
ik kan wel tegen comentaar, maar jullie beginnen gelijk met de ergste antwoorden, zijn de bokkers hier eindelijk eens blij met hun foto's die ze zelf helemaal geweldig vinden, komen jullie er weer aan met jullie kritiek ( wat best mag, maar wel opbouwend )... En dan denken die bokkers ook die de betreffende foto's hebben geplaatst dit zijn toch geen mooie foto's kortom, jullie boren alle bokkers gewoon de grond in Boos!:(


Ik boor haar niet de grond in en ik geef naar mijn inzien onderbouwd kritiek. Dat het niet altijd leuk is om te horen tja...ik ga niet zeggen goh wat doe je dat mooi en goed als ik daar niet zelf mee eens ben Daar heeft de topicstarter ook niets aan, want dan gaat dus vrolijk door op dezelfde manier. Iedereen vind het toch mooi en goed, waarom dan anders doen??
Nee, ik (en met mijn nog veel meer mensen) willen haar laten inzien of laten nadenken dat het misschien ook anders kan. Als ze er niks mee doet, prima dat is mijn zorg niet.

Ik plaats zelf ook met enige regelmaat foto's en nee die kritiek die daar opkomt is ook niet altijd lief. Als ik er wat mee kan doe ik dat echter zeker wel!
[/quote]

ik ben het volkomen met je eens ineke2....
bijna in alle topics waar het gaat over hulpteugels word er gezegt:'van nature hebben ze dit ook niet (en blablabla)'

Daar hebben ze voor de helft gelijk in. Aan de ene kant; paarden die in de natuur leven rijden helemaal niet, dus logisch dat ze het niet hebben

aan de andere kant: paarden kunnen ook goed lopen zonder enkele hulpteugel.

ik vind gewoon dat je een paard het beste kan rijden zonder hulpteugels, omdat je dan zelf het werkt moet doen en niet de hulpteugel.

het enige hulpteugel die ik juist vind bij het rijden is de martinggaal en e.v de thiedemann.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 18:11

Ik rij heus niet met slof omdat het zonder beter gaat. Dat heb ik toch ook gezegt. En als he tweer beter gaat dan haal ik die er heus wel weer af. En over die sporen. Ik rij ook heus niet met sporen omdat he tzonder beter gaat. En nog een keer ik krijg les. En over dat je hier bokkers de grond in boort. Je kan heus wel zegge nwat je ervan vind. Maar als iedereen het steeds weer gaat herhalen. Ik snap wel dat sommigen hulpteugels niet goed vinden. Maar als het anders niet lukt kan je het toch wel gebruiken. Ik ga het ook heus niet altijd blijven gebruiken.

En nog even voor Ineke2 en Misser, ze gaat heus niet de hele tijd hel hard. Ze gaaat heel sloom en dan in een keer hard dus snap je wat ik bedoel?

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:41

Ben je wel concequent genoeg dan?
Op welke momenten gaat ze zo hard? Als ze zo hard gaat moet je daar eigenlijk weer gebruik van maken.

Probeer anders eens van iemand anders les te nemen/krijgen. Die kijkt er weer anders naar en wie weet heeft diegene wel een briljante oplossing.

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:06

leuke foto's! Haha! je rijdt netjes hoor!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:21

Ik ben het met de meeste hier wel eens, maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik liever dit slofgebruik zie als iemand die hem gebruikt om het paard in de krul te laten lopen.

Ik snap ook dat het voor TS niet leuk is als iedereen iets over de slof en sporen zegt. 1 of 2 mensen die iets zeggen is genoeg. Als je er zelf niets aan TOE TE VOEGEN hebt, heb het dan over dingen die nog niet gezegt zijn of dat het er verder wel goed uitziet...
Ik vind het in elk geval niet vervelend om naar haar foto's te kijken.
Succes verder met je paardje...

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 08:28

Voor Ineke2: Ik krijg over een tijdje van iemand anders les dus dat kom mooi uit Tong uitsteken

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:40

griebels schreef:
Ik ben het met de meeste hier wel eens, maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik liever dit slofgebruik zie als iemand die hem gebruikt om het paard in de krul te laten lopen.

Ik snap ook dat het voor TS niet leuk is als iedereen iets over de slof en sporen zegt. 1 of 2 mensen die iets zeggen is genoeg. Als je er zelf niets aan TOE TE VOEGEN hebt, heb het dan over dingen die nog niet gezegt zijn of dat het er verder wel goed uitziet...
Ik vind het in elk geval niet vervelend om naar haar foto's te kijken.
Succes verder met je paardje...


Ben het compleet met griebels eens, jullie mogen best comentaar geven, maar als 1 iemand iets zegt over de slof/sporen dan hoeft de rest het toch niet telkens weer te herhalen ?? of ben ik nou gek ??

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:31

Emmz schreef:
Voor Ineke2: Ik krijg over een tijdje van iemand anders les dus dat kom mooi uit Tong uitsteken

Laat je daarna weer foto's zien?
Succes in elk geval

sissie

Berichten: 525
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: Nijlen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:33

Ik vind dat ze zelf moet kiezen of ze ermee rijdt, vind niet dat er zoveel commentaar op gegeven moet worden hoor! Het is toch duidelijk dat ze hem geen pijn doet?? Beter zo dan dat ze in z'n mond moet liggen trekken en sleuren om 'm in te kunnen houden!
Het is haar eigen keuze, en de mensen hier, die het moeten uitmaken vanop een foto kunnen simpelweg niet bepalen of slof nodig is of niet.
Dat is mijn mening erover...
Leuk paardje vind ik !