Liberty aan het rijden (Met mij)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 14:44

sissie schreef:
Beter zo dan dat ze in z'n mond moet liggen trekken en sleuren om 'm in te kunnen houden!


Dat vind ik een hele rare opmerking.... een slof werkt niet op de mond???

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:11

jee wat is hier een discussie van gekomen! Ok, ik ben het ook niet helemaal met slofgebruik eens, maar sommigen doet toch net alsof je paard er dood aan gaat. Nou nou, je ziet toch dat de pony geen pijn oid heft? maarja, dat is bokt: eens en altijd discussies Haha!.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:50

idd Siets...da's hier nou altijd, als je op andere forums komt en je zegt "bokt.nl" "O, da's dat forum waar iedereen elkaar afzeikt..."

Leuk paardje! En ziet er ook goed uit, ik snap best dat je sporen gebruikt, zolang je ze maar goed gebruikt en niet bij elke pas prikt met die dingen. Ik weet dat het geen doen is om altijd maar "drijf,drijf,drijf,drijf" te doen zoals hier gezegd is. Dan ben je na 15 minuten doodop en heb je nog niks bijgeleerd.
En die slof, ik zie er eerlijk gezegd niks verkeerds aan hoor Knipoog ik weet niet of ik blind ben of jullie spoken zien maar aangezien het hier altijd anti-slof is zullen jullie wel spoken zien Knipoog

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:04

zie je wel! je hebt die slof helemaal niet nodig. ik zal doen wat de rest ook zegt... en als je paard te voorwaarts is kan je beter met een martingaal rijden. als het echt niet meer gaat een thiedeman teugel. de slof is geen oplossing. je kan der hoofd wel in de krul trekken maar daar schiet je niets mee op.

hoop dat je je niet doodgegooid voelt met commentaar.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:18

Lhundol schreef:
zie je wel! je hebt die slof helemaal niet nodig. ik zal doen wat de rest ook zegt... en als je paard te voorwaarts is kan je beter met een martingaal rijden. als het echt niet meer gaat een thiedeman teugel. de slof is geen oplossing. je kan der hoofd wel in de krul trekken maar daar schiet je niets mee op.

hoop dat je je niet doodgegooid voelt met commentaar.


Huh? Kun jij vanaf een paar foto's al oordelen of zij wel of niet een slof nodig heeft? Wat een onzin. *LOL* Een martingaal helpt trouwens niks als je paard te voorwaarts is, wel als je paard steeds met zijn hoofd gooit of heel hoog loopt met zijn hoofd. Waarom zou ze "de rest" maar moeten geloven? Goed, ze geven tips maar die hoeft ze niet op te volgen als ze niet wil, wie zegt dat ze ook bruikbaar zijn? Verward Ze trekt het hoofd ook niet in de krul zoals jij zegt Verward , maar gebruikt hem op de goede manier.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:26

Je kunt hier beter geen foto's plaatsen wanneer je met slof aan het rijden bent Tong uitsteken Je moet je maar niet te veel van t commentaar erver aantrekken.
Je gebruikt hem in ieder geval niet verkeerd. Je trekt m er niet mee in de krul! Houd wel in de gaten dat je de slof op deze lengte (het liefst NOG losser) laat hangen.
Jullie zijn een leuke combi!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 09:16

jullie moetren niet zo zeurn over die slof!verpest je het hele topic mee

mensen die een beetje kunnen rijden weten dat een slof niks geen kwaad kan als je hem op de juist manier gebruikt, en op de foto's trekt ze hem niet eens strak aan

mooi paardje hoor!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:17

Gaaaap Gaan we weer...

Een hartstikke leuke pony!!!

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:15

hihi indd, en dat allemaal om een slof en sporen Tong uitsteken

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:27

Misser"]
[quote="Emmz schreef:
Voor iedereen hier: Ik reed haar eerst zonder slof en zonder sporen, maar dat was niet echt een sucses. daarom rij ik haar nu met en met. Omdat ze zonder sporen niet vooruit te branden is hoe hard ik ook drijf. En zonder slof er steeds haar hoofd omhoog houd waardoor ik haar niet kan sturen en niet rustig kan houden. Daarom rij ik nu met en met en als da tgoed gaat ga ik weer zonder. En zoveel maakt het niet uit of ik met martingaal of met slof rij want die slof (als je goed kijkt) zit echt niet heel strak ofzo hoor.


intrappertje; sturen doe je niet alleen met je teugels Haha!
[/quote]

nee maar emma zei al dat ze ook niet op been reageerde Knipoog