Indoor Brabant - foto's Grand Prix special

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:29

daarom zeg ik al , hij zit misschien niet als een plaatje uit de boeken
maar hij zit wel functioneel/meewerkend
en tja, de teugelvoering, dat zulen we dan maar op mijn persoonlijke smaak gooien, ik zie ze gewoon liever op de trens lopen

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:17

Kwijl Gribaldi Kwijl Als er ooit een kwpner komt wordt t wel eentje van hem denk ik. hij is echt zo mooi Haha! Enne die houding, kijk eens hoe dat paard kan lopen, als je dan niet goed zit zou het paard denk ik niet zo lopen, maar dat is al meerdere malen gezegd.

Wilde eigenlijk alleen zeggen Kwijl Gribaldi is echt een plaatje Kwijl

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:45

timilon"]
[quote="Miss_Blimm schreef:
Moooie foto's en neej Edward sucks voorzover ik die heb zien rijden. Maar dat maakt nie uit, hij rijdt wel donders mooie paarden Lachen


pardon?!?als er eentje onafhankelijk en stil zit is het edward!en hij komt uit het niets en heeft het toch maar weer geflikt!!!
ik vind edward een de vriendelijkste ogende ruiters van dit topniveau...
[/quote]
Dank je dank je dat wou ik maar even horen. Ik ben zo gesjameerd van hem!! *LOL* OK dan! Sommigen hier praten als of ze beter rijden als hem heel apart Verward
ik vind dat het er niet altijd om draait of je toevallig te tenen naar buiten hebt ofzo iets, Hij hindert zijn paard niet en laat zijn paard op een natuurlijke, vriendelijke, en rechtvaardige manier onder hem lopen en dat kun je van heeeeel veel ruiters niet zeggen!!
Kijk en vergelijk hem met de andere ruiters op de foto's, kijk dan met name naar de paarden ik vind, dat zijn paarden altijd vriendelijker en tevredener ogen onder hem. En ik vind het ronduit belachelijk dat je over zon ruiter op dat niveau zegt dat hij "suckt"

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:09

Ik zeg er ook bij hij rijdt wel al die paarden, heej dat zou ik niet kunnen dat hoor je mij niet zeggen. Ik vind het alleen geen stijl om een paard 'ff', vlak voordat je de ring ingaat, met een paar rukken er meer op te krijgen. Das toch geen rijden. Maar goed, misschien is ie wel veranderd? Jah, dat zal dan wel moeten, heej willie zo hoog rijden.

Maar mensen, ik hou me mond wel weer, voel alweer aan dat er aardig wat mensjes beledigd zijn Lachen

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 01:47

Dan gooi ik er ook nog 1 in de ring Knipoog Ik zie nergens de juiste oprichting (punt tussen oren als hoogst). Verder veel ongelijke driehoeken in voor-en achterhand, uitgestrekte draf ziet er dan zo uit als een kunstje, hondje wat pootje geeft ofzo Verward Of mag een gewone doorsnee ruiter helemaal geen kritiek meer hebben op onze top omdat wij zelf niet op dat niveau rondhobbelen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 18:53

moes schreef:
Dank je dank je dat wou ik maar even horen. Ik ben zo gesjameerd van hem!! *LOL* OK dan! Sommigen hier praten als of ze beter rijden als hem heel apart Verward

sorry hoor, maar dat word hier helemaal niet gedaan
als alleen ruiters van hetzelfde nivo opmerkingen mogen maken kunnen we bokt wel dichtgooien lijkt het
iedereen, (ongeacht welk nivo ze zelf rijden) die weet hoe het hoort .dan wel uit theorie of uit praktijk kan dingen zien aan een ruiter die niet kloppen
gewoon kritisch kijken heet dat
maakt niet uit op welk nivo de bevritiseerd eruiter rijd
paardrijden is een sport waarbij je nooit uitgeleerd raakt
je rijd nooit perfect
dus ook E.G niet

en er heeft hier niemand gezegd beter te rijden


persoonlijk vind ik dat de onderlijn meer gesloten gereden moet worden

de achterhand van grib kan er verder onder zodat het achterbeen verder ondertreed, nu blijft het achterbeen wat achter
dan zou het echt een mooi plaatje zijn

niet mee eens, sorry , mijn bescheiden mening

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:12

Ik zou willen dat ik zo "verrot" zat als Edward en dan van een dusdanig niveau zou rijden........

Tjonge, wat is het toch lekker makkelijk om af te katten op een ander!
Voor mijn part zittie er achterstevoren op!!! Hij flikt het kunstje en dan vind ik in dit geval het plaatje een minder punt.

Maarre... al die wonderruitertjes die deze commentaren geven hebben zeker allemaal mínstens een 9 voor houding en zit van de ruiter????

Ik niet namelijk... ik heb altijd slechts een 8 Knipoog

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:20

Miss_Blimm schreef:
Ik zeg er ook bij hij rijdt wel al die paarden, heej dat zou ik niet kunnen dat hoor je mij niet zeggen. Ik vind het alleen geen stijl om een paard 'ff', vlak voordat je de ring ingaat, met een paar rukken er meer op te krijgen. Das toch geen rijden. Maar goed, misschien is ie wel veranderd? Jah, dat zal dan wel moeten, heej willie zo hoog rijden.

Maar mensen, ik hou me mond wel weer, voel alweer aan dat er aardig wat mensjes beledigd zijn Lachen


een paar rukken, als je dat rukken noemt,
en ik denk dat je beter maar je moet moet gaan houden jah Knipoog

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:41

DePennyBitch schreef:
Ik zou willen dat ik zo "verrot" zat als Edward en dan van een dusdanig niveau zou rijden........

Tjonge, wat is het toch lekker makkelijk om af te katten op een ander!
Voor mijn part zittie er achterstevoren op!!! Hij flikt het kunstje en dan vind ik in dit geval het plaatje een minder punt.

Maarre... al die wonderruitertjes die deze commentaren geven hebben zeker allemaal mínstens een 9 voor houding en zit van de ruiter????

Ik niet namelijk... ik heb altijd slechts een 8 Knipoog


geloof niet dat er gekat word, er worden dingen geconstateerd
word zovaak gedaan, maar als het bij iemand bekends is die op hoog nivo rijd schijnt dat ineens niet meer te mogen


over houding, tja, hij krijgt het voor elkaar dus is zijn houding vast functioneel, maar een perfecte dressuurhouding is het niet
voor mij geen probleem, is gewoon een constatering

en commentaar of kritiek leveren is niet voorbehouden aan de perfecte mens
wees blij dat mensen het zien en constateren, dan kun je het namelijk ook als leerpunt voor jezelf gebruiken,
ik zie dingen en neem die mee in mijn eigen rijden


maar zit en houding van de ruiter word als heel belangrijk gezien op basiswedstrijden , op les etc etc
dan is het gewoon opvallend als iemand in de GP een afwijkende zit/houding heeft

ps: ik zou niet weten wat ik voor zit/houding krijg , ik mijd namelijk wedstrijden
Tong uitsteken

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 20:47

hé de papa van Wiske Haha!
Afbeelding

Ik kende hem nog niet (ben er een paar jaar tussenuit geweest met het kennen van bekende hengsten enz... Bloos! )

lijkt t een beetje Knipoog
Afbeelding
hier nog haar leuke koppie
Afbeelding
(ze is trouwens te koop)

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:07

Aaahhh! wat lief! de kleur lijkt al n beetje op dr pappie Lovers

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 08:57

narretje schreef:
Dan gooi ik er ook nog 1 in de ring Knipoog Ik zie nergens de juiste oprichting (punt tussen oren als hoogst). Verder veel ongelijke driehoeken in voor-en achterhand, uitgestrekte draf ziet er dan zo uit als een kunstje, hondje wat pootje geeft ofzo Verward Of mag een gewone doorsnee ruiter helemaal geen kritiek meer hebben op onze top omdat wij zelf niet op dat niveau rondhobbelen?

dat is dus ook het probleem met veel ruiters, wat edward niet heeft, hij laat zijn paard namelijk wel in een natuurlijke, door de rug gaande, ontspannen houding lopen, en daar draait het oorspronkelijk om (in de klassieke dress dus). Maar wat de mensen tegen woordig willen zien is een paard met veel oprichting een strakkere rug en veel afdruk en beenwerk...

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:33

draumpje"]
[quote="DePennyBitch schreef:
Ik zou willen dat ik zo "verrot" zat als Edward en dan van een dusdanig niveau zou rijden........

Tjonge, wat is het toch lekker makkelijk om af te katten op een ander!
Voor mijn part zittie er achterstevoren op!!! Hij flikt het kunstje en dan vind ik in dit geval het plaatje een minder punt.

Maarre... al die wonderruitertjes die deze commentaren geven hebben zeker allemaal mínstens een 9 voor houding en zit van de ruiter????

Ik niet namelijk... ik heb altijd slechts een 8 Knipoog


geloof niet dat er gekat word, er worden dingen geconstateerd
word zovaak gedaan, maar als het bij iemand bekends is die op hoog nivo rijd schijnt dat ineens niet meer te mogen


over houding, tja, hij krijgt het voor elkaar dus is zijn houding vast functioneel, maar een perfecte dressuurhouding is het niet
voor mij geen probleem, is gewoon een constatering

en commentaar of kritiek leveren is niet voorbehouden aan de perfecte mens
wees blij dat mensen het zien en constateren, dan kun je het namelijk ook als leerpunt voor jezelf gebruiken,
ik zie dingen en neem die mee in mijn eigen rijden


maar zit en houding van de ruiter word als heel belangrijk gezien op basiswedstrijden , op les etc etc
dan is het gewoon opvallend als iemand in de GP een afwijkende zit/houding heeft

ps: ik zou niet weten wat ik voor zit/houding krijg , ik mijd namelijk wedstrijden
Tong uitsteken
[/quote]


Ik deel jouw mening niet, ik vind dit gewoon een knap staaltje van "de beste stuurlui staan aan wal".... meer niet.

Ik vind (maar wie ben ik) dat je pas mag bekritiseren als er niets meer aan jezelf op- of aan te merken valt! Iemand als Edward Gal heeft heus zijn sporen wel verdiend in de sport, en staat daarmee uiteraard wel meer bloot aan kritiek, maar nogmaals: kritiek is zooooo makkelijk!

En van kritieken van de eerste de beste penny-meisjes (niemand in het bijzonder, voordat iemand zich weer aangesproken voelt) vind ik niet gepast. Zeker niet omdat vaak blijkt dat diezelfde personen niet verder komen dan een gemiddelde manége-wedstrijd in een zelfverzonnen klasse B.... Schijnheilig

GeaH

Berichten: 235
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: onderin Friesland :D (vlakbij Wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:46

Ik vind Gribaldi echt een mooi paard en hij ziet er op foto's zo mooi en relaxt uit.....en hij schijnt in het 'echt' heel mooi te zijn. Kennissen van zien hem vaak rijden en dan krijgt hij steeds heel veel applaus.
Zij hebben nu een 3jarige op stal staan (v. Gribaldi) en die ga ik straks waarschijnlijk rijden Haha! benieuwd of zij wat van haar paps geerft heeft!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:06

Citaat:
DePennyBitch schreef:
Ik zou willen dat ik zo "verrot" zat als Edward en dan van een dusdanig niveau zou rijden........

Tjonge, wat is het toch lekker makkelijk om af te katten op een ander!
Voor mijn part zittie er achterstevoren op!!! Hij flikt het kunstje en dan vind ik in dit geval het plaatje een minder punt.

Maarre... al die wonderruitertjes die deze commentaren geven hebben zeker allemaal mínstens een 9 voor houding en zit van de ruiter????

Ik niet namelijk... ik heb altijd slechts een 8


Ik zeg niet dat ik het beter doe. Lezen is ook een kunst???

Citaat:
en er heeft hier niemand gezegd beter te rijden


Dat wou ik zeggen

Citaat:
Of mag een gewone doorsnee ruiter helemaal geen kritiek meer hebben op onze top omdat wij zelf niet op dat niveau rondhobbelen?


Dan zal het hier stil worden zeg.... Knipoog

Maar anyway, hahahahaha lachkick altijd weer. Denk dat iemand hier zoveel kritiek mag geven als ie wil. Zolang het maar onderbouwd wordt. En het is toch mijn EIGEN MENING, de een deelt dat wel en de ander niet Lachen

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:08

Citaat:
en ik denk dat je beter maar je moet moet gaan houden jah


Ehm mond? En ehm neej doe ik toch niet. Eigen mening heej...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:17

Ik vind het in ieder geval hele mooie foto's! Heel gaaf zo in zwart/wit!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:23

ga even ergens anders bekvechten alstublieft!

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:42

Citaat:
ga even ergens anders bekvechten alstublieft!


Jahhh ik hou erover op want de foto's die zijn idd erg mooi Haha! wou dat ik ze zo kon maken Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 10:39

Miss_Blimm schreef:
Citaat:
DePennyBitch schreef:
Ik zou willen dat ik zo "verrot" zat als Edward en dan van een dusdanig niveau zou rijden........

Tjonge, wat is het toch lekker makkelijk om af te katten op een ander!
Voor mijn part zittie er achterstevoren op!!! Hij flikt het kunstje en dan vind ik in dit geval het plaatje een minder punt.

Maarre... al die wonderruitertjes die deze commentaren geven hebben zeker allemaal mínstens een 9 voor houding en zit van de ruiter????

Ik niet namelijk... ik heb altijd slechts een 8


Ik zeg niet dat ik het beter doe. Lezen is ook een kunst???

Citaat:
en er heeft hier niemand gezegd beter te rijden


Dat wou ik zeggen

Citaat:
Of mag een gewone doorsnee ruiter helemaal geen kritiek meer hebben op onze top omdat wij zelf niet op dat niveau rondhobbelen?


Dan zal het hier stil worden zeg.... Knipoog

Maar anyway, hahahahaha lachkick altijd weer. Denk dat iemand hier zoveel kritiek mag geven als ie wil. Zolang het maar onderbouwd wordt. En het is toch mijn EIGEN MENING, de een deelt dat wel en de ander niet Lachen


Feit is dat je jezelf gewoon voor .... zet door kritiek te geven op iets wat je zelf nog niet bij benadering zou kunnen!!! Tong uitsteken

Ik heb toevallig je profiel gecheckt en zie dat je heel mooi kan tekenen. Wie ben ik dan om te zeggen dat het geheel niet in de juiste verhoudingen staat, anatomisch niet verantwoord is of weet-ik-veel???
terwijl ik het zelf nog niet kan al HAD ik het graag!!! Commentaar leveren is zo makkelijk. Eigen mening geven? Nou, dát is in mijn ogen iets heel anders dan wat hier gebeurt!!!

Sterker nog: ik denk dat als je rechtstreeks naar Edward Gal zou toelopen en zou zeggen dattie zo compleet verrot in het zadel zit, hij je aan zou kijken of je gék was geworden! Tenminste, dat zou ik in zijn plaats wel doen... en daarbij denken "waar bemoeien jullie je mee?"
Maar hiermee spreek ik voor een ander en dat is ook weer niet goed.
Anyway, ik blijf bij mijn standpunt dat het bekritiseren van iemand die qua niveau in zijn pinken méér heeft dan ikzelf, not done is.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:44

GeaH schreef:
benieuwd of zij wat van haar paps geerft heeft!


Qua Exterieur hoop ik voor je van wel, qua beweging hoop ik voor je van niet..... Schijnheilig

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:52

Voor mijn part zeik je alles af Lachen daar zit ik niet mee. Denk zoals je zelf al aangeeft Edward Gal hetzelfde zou denken. En dan nog, ik heb nooooit gezegd dat ik het wel kan Lachen anders zou ik dat wel laten zien maar helaas ben ik niet toebedeeld met zijn kunsten, want toch vind ik het knap dattie het doet hoor. Dat hoor je mij niet zeggeh. Ik bedoel die paarden die die rijdt... die rijdt hij niet voor niets.

Maar PennyBitch, no hard feelings okej, daarom zeg ik je het is MIJN EIGEN mening Lachen

Slot.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 11:52

Okej ben der weg van, ga Spyke uitlaten Lachen

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:32

Echt mooie foto's!
Gribaldi is echt zo'n geweldig mooi paard Haha!

GeaH

Berichten: 235
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: onderin Friesland :D (vlakbij Wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:57

saluut"]
[quote="GeaH schreef:
benieuwd of zij wat van haar paps geerft heeft!


Qua Exterieur hoop ik voor je van wel, qua beweging hoop ik voor je van niet..... Schijnheilig
[/quote]

Vind je hem niet mooi lopen dan?? Haar eigenaren vinden van wel, maar we zullen zieN! Ik ben gewoon heel erg benieuwd Haha!
Dit is haar!
(ze is nog 3 en nog niet onder het zadel, alleen longeren enzo....vandaar dat ze natuurlijk er nog 'jong' uitziet zoals elke)
Wat vinden jullie van haar??

Afbeelding

xx Gea