Indoor Brabant - foto's Grand Prix special

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:05

Ben zeer benieuwd!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:06

Pipo"]
[quote="Sjuimpje schreef:
San Remo... subliem!


Nah.......doe me toch Lingh maar Tong uitsteken
[/quote]

Of de konijn Le charmeur Cool Die kan ook heel appart bewegen..

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:45

Maar heb je als topruiter dan geen voorbeeld functie voor de sport?
Waarschijnlijk is de houding van Edward wel functioneel, maar om nou te zeggen dat dit een schoolvoorbeeld is voor de ruiters in lagere klasse, niet echt...
Maar ik weet natuurlijk ook niet waar de beste man op traint tijdens zijn lessen. Misschien heeft hij wel elke week zitles om een makke haflinger Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:58

wennie schreef:
Maar heb je als topruiter dan geen voorbeeld functie voor de sport?
Waarschijnlijk is de houding van Edward wel functioneel, maar om nou te zeggen dat dit een schoolvoorbeeld is voor de ruiters in lagere klasse, niet echt...
Maar ik weet natuurlijk ook niet waar de beste man op traint tijdens zijn lessen. Misschien heeft hij wel elke week zitles om een makke haflinger Lachen



Misschien heeft Edward gewoon wel hele fijne paarden met heel veel schwung in hun lijf... ik zie de meesten die nog niet uitzitten op de 60 meter uitgestrekte draf...

Ik vind zelf paarden met heel veel schwung heerlijk rijden, maar die uitgestrekte draf.... poe poe, dan zit je tegen jezelf echt te roepen "ontspannen, ontspannen...." Nee, ik vind Edward - nogmaals - prima op zijn paard zitten en hij rijdt op een dusdanig niveau dat het bekritiseren van zijn houding op de manier waarop het nu gedaan wordt, not done is... maar dat had ik al eerder gezegd.

Het leuke is dat nu ArieI zich er in gaat mengen, de grootste herrieschoppers zich ineens heel koest gaan houden..... tja, dat zegt voor mij gewoon wel genoeg hoor Extreme duivel

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:06

Dus als je op een hoog niveau rijd hoef je ineens niet meer aan je houding te werken?
Toch heb ik het argument van een paard met veel schwung nog nooit iemand van bokt horen aanvoeren als hij/zij op zijn/haar houding werd bekritiseerd. Knipoog
Ik moet wel zeggen dat ik mijn mening op deze foto's baseer, heb Edward nooit live in actie gezien.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:20

wennie schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik mijn mening op deze foto's baseer, heb Edward nooit live in actie gezien.


Jezus nou dat verklaard een hoop!!! Dus jij baseert je mening op een foto! Verward

Edward zit heel erg ontspannen en meegaand in de bewegingen van zijn paard! Ik zie dat veel liever dan zo'n strakke stijve perfect rechte zit!
Ga hem eens live aanschouwen zou ik zeggen en fel dan opnieuw je oordeel!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:31

Ja, ik baseer mijn mening op een foto. En ik ben echt niet te beroerd om een mening bij te stellen hoor. Lachen
Maar dit zijn geen foto's die IMO een goed voorbeeld geven voor beginnende wedstrijdruiters. Of vind jij van wel?
En voor de rest snap ik echt niet waarom zijn houding minder is dan van de andere ruiters, terwijl zij op hetzelfde niveau rijden. Hebben die andere paarden dan geen schwung? Ik zou het echt op prijs stellen als iemand mij dat (vriendelijk!!) zou willen uitleggen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:34

Ik zou als ik jou was eerst maar eens naar Edward irl gaan kijken voordat je wat zegt. Ik heb namelijk nog nooit iemand zien rijden die al zjn paarden zo ontzettend fijn aan het lopen heeft (sja Anky offcourse), maar hij zit wel degelijk goed, en met die zit krijgt hij wel alles aan het lopen..

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:38

Waarom ziet zijn beenligging er dan op deze foto's zo vreemd uit?
Als een bokker zulke foto's van zichzelf plaatst valt iedereen daar over. Waarom nu dan niet?
Verder zou ik het op prijs stellen als ik een vriendelijk antwoord krijg op mijn vragen. Ik val niemand aan, waarom is het dan blijkbaar onmogelijk om een aardig antwoord te typen? Verward

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:46

Omdat Edward met die beenhouding bewezen heeft zijn paarden aan het lopen te krijgen, en een bokker met die beenhouding rijd meestal niet op dit niveau...

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:48

Zowiezo snap ik al het commentaar hier niet zo heel erg goed... Als er iemand juist super zit, en zijn houding niet laat beïnvloeden door de hulpen die hij geeft is het juis Edward wel! Hij zit ontspannen en volgt de bewegingen van het paard, misschien is dat ook wel de reden waarom de moment opnamen van een foto vertekenen.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:49

Maar Edward heeft, neem ik aan, ook andere paarden onder zijn kont dan de meeste bokkers.
Is het misschien niet zo dat beenhouding er dus niet toe doet, en dat het dus eigenlijk ook niet nodig is om daar bij andere comentaar op te leveren?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:59

Bij andere is zo dat ze 9 van d 10 keer geen onafhankelijke zit hebben en dus vaak onnodige beenhulpen geven, dit doet edward dus niet.. daar ligt het grootste probleem..

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:28

Nou mensen... Ieder heeft zijn zegje gezegt... moeten we nou steeds kijken wie het hardst zijn mening kan schreeuwen? Denk dat iedereen wel zijn mening kan/mag vertellen daar is een forum toch voor? En mits onderbouwd iedereen daar ook weer commentaar op kan geven.

Iedereen moet wel weer moeilijk doen zeg... vandaar dak me kop ff houdt Lachen en dan nog, iedereen heeft zijn eigen favorieten. En over de foto's, ze blijven mooi.

as_trid

Berichten: 2115
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:13

woow egt super kicke foto's hor... Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:50

Ik heb bij Gribaldi altijd het gevoel dat ie een paar botjes mist. Die doet lenig op een manier die je niet verwacht zegmaar Haha! Er word hier een beetje gedaan alsof paarden vanaf hun 7e jaar niet meer kunnen verbeteren ofzo Verward Beetje belachelijke voorstelling van zaken imo, helemaal als je Edward erop zet Haha! Ik ben nooit een supergrote fan van Gribaldi geweest, maar dat heeft vooral met persoonlijke smaak te maken.

Over het zitten van Edward: volgens mij kun je daar pas wat van zeggen als je hem een keer live aan het werk hebt gezien. Edward is een van de meest functioneel rijdende ruiters die er bestaat. Die zit geen pas tegen de beweging van zijn paard in. Uit de foto's zie je dat idd niet altijd terug, maar ga maar een keer aan de baan staan en dan hou je je commentaar wel voor je. De foto's waar het paard het beste opstaat zijn overigens niet altijd de foto's waar de ruiter er ook het mooiste op zit. Dat heeft te maken met het moment waarop de foto genomen is en zegt niks over de kwaliteiten van de ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 01:05

ArieI schreef:
Ik wacht overigens nog met smart op reacties van ene Draumpje en Lovely!!!

Oeps sorry, ik was dit topic nogal uit het oog verloren eigenlijk, niet meer op gelet.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 01:35

nou , hier dan alsnog een reactie van mij, was het topic eingelijk al vergeten , maar allee daar ben ik , heb even terug gelezen en daar gaat ie dan :

jaloers en afgunst
laat ik dus even voorop stellen dat ik absoluut niet niet jaloers ben op E>G> of welke bekende topruiter/amazone in welke tak van de sport dan ook
ik heb niet de ambitie om in de schijnwerpers te treden op die manier
en al helemaal niet om commercieel in de sport te lopen

relschopper?
als je mening geven als die niet volledig positief is en niet uit alleen maar ja en amen bestaat relschoppen is, sew me i'm guilty

ik heb meerdere keren gezegd dat ik niemand persoonlijk aanval , ik zie alleen dingen , geef aan wat mij opvalt en hoop dat iemand mij kan vertellen waarom dat is . jammer genoeg is ieder niet positieve post hier gelijk bestempeld als een aanval
jammer , want is zo niet bedoelt

ik heb zeker niet alleen negatieve dingen gezegd, zijn zit zal vast functioneel zijn , hij rijd niet voor niets GP, hij krijgt niet voor niets dergelijke dure [paarden onder zijn kont
en hij krijgt niet voor niet paarden aan het lopen , dus hij zal vast een hoop goed doen kwa rijden
ik heb alleen gezegd dat zijn zit niet een zit uit de boeken is zoals hij daar aangegeven word als correct

ik zal echt mijn mond niet gaan houden omdat er volgens een deel van de reacties alleen maar ja en amen gezegd mag worden , en je alleen maar je tetter open mag trekken als jezelf gp rijd,
want als je gp moet rijden om te mogen zeggen wat de fouten zijn
zul je ook gp moeten rijden om te kunnen vertellen wat er goed gaat ,


nu zal ik vast reacties krijgen dat dat niet zo is , dus waarom geld dat da opeens wel bij negatieve opmerkingen

grib zijn achterbeen is lang niet zo actief als zijn voorbeen , is dat een aanval op EG of grib,
nee, dat is gewoon iets wat ik zie, en zeg ,
waarschijnlijk(zeker weten zal ik bedoelen ) zal grib als ik er op zou rijden een nog trager achterbeen ,
is gewoon een in mijn ogen zwak punt van een leuk beest

eg's zit is geen perfecte dressuurzit, is dat erg? nee, zolang een zit maar functioneel is en het paard niet hindert
en als je een paard op gp uitbrengt zal die zit vast niet storend zijn voor het paard en denk ook wel functioneel , hoe kom je anders in de gp terecht

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 01:58

ArieI schreef:
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind!

en als je geen wind wil vangen , geen hoge boom worden

ik zal in ieder geval mijn mening niet wegstoppen omdat iemand toevallig bekend is
ik plaats mensen niet op een voetstuk

ook bekende mensen die ergens goed of zelfs uitzonderlijk goed zijn , zijn en blijven mensen
mensen zijn niet perfect , mensen kunnen alleen maar streven naar
dus ook E>G>
en Anky en Coby en weet ik het wie maken fouten
net zo goed als truusje op de plaatselijk pensionstal ,

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:36

ArieI schreef:
Even een reactie voor diegenen die kritiek op de houding van Edward hebben.

Tja die houding... Scheve mond Edward heeft dan misschien niet een super houding , maar hij is toch wel functioneel. Ik heb nog nooit een paard horen klagen hoor Haha!


dat heb ik al verschillende keren gezegd in mijn reacties maar dat word niet gelezen , oostindische blindheid ? Verward Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 28-04-04 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:47

draumpje"]
[quote="ArieI schreef:
Even een reactie voor diegenen die kritiek op de houding van Edward hebben.

Tja die houding... Scheve mond Edward heeft dan misschien niet een super houding , maar hij is toch wel functioneel. Ik heb nog nooit een paard horen klagen hoor Haha!


dat heb ik al verschillende keren gezegd in mijn reacties maar dat word niet gelezen , oostindische blindheid ?
[/quote]

Nou nou, kan DAT even minder zeg!!! Je kunt ook normaal dingen zeggen zonder gelijk te gaan schelden!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:17

nou zeg , bedoel het helemaal niet aanvallend of scheldend
geintje zeg , moet kunnen
maar heb er even smiles bij gezet in de hoop dat het neit als schelden word opgevat

valt me wel heel erg op dat mensen heel snel in de verdediging schieten terwijl er niet aangevallen word
ook valt me op dat alleen de negatieve dingen gelezen worden , de positieve worden gemakshalve maar vergeten

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:33

ik heb ff vlug het topic doorbladert maar ik denk dat edward? gewoonweg niet meer midden in het zadel kan zitten, het is precies zo'n zadel. Als hij meer naar voren zou zitten.. waar moet hij zijn benen doen in de nek van zijn paard leggen? denk dat het hoogst pijnlijk zou zijn met die blokken.
(ik vind em goed zitten , het is de bedoeling denk ik)
die voeten storen me niet echt, ik denk dat het is omdat het paard zodanig loopt dat hij wat gaat rechtstaan zodat het paard goed kan bewegen en hij erboven 'hangt' voor zijn paard de gangen beter te laten uitvoeren, en als je duwt op je stijgbeugels gaan je tenen nu eenmaal wat naar buiten. ik vind het ok. van de stang en trens zou ik he tniet weten, nog nooit mee gereden, of echt gezien dat iemand het gebruikt

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:34

Gerrie"]
[quote="Dioxide schreef:
Weer die Edward Gal he?! Knipoog Ik stoor me echt aan zijn verschijning op concoursen.. Hier steektie weer heel zijn tenen naar buiten en zit hij helemaal op de lepel van zijn zadel


Kom nog maar eens terug met je mening als je zelf GP rijdt Boos!
[/quote]

Hoiiii, tenen uitsteken heeft daar niets mee te maken, al rijd je nu een rustig oud paard of een wilde hengst?? anky doet dat toch ook niet!
In iedergeval zo denk ik erover, iedereen zen eigen mening! *LOL*
Iedereen heeft altijd commentaar op mensen die hun tenen uitsteken..gewoon meiden met een recreatie paard ofso, maar zodra een prof zoiets doet word er zo door jou gereageert! niet terecht! Schijnheilig

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:43

heeeej ik vind nog altijd dat Edward gal goed kan rijden heb hem 1 keer gezien bij de hengstenkeuring.
Daar gaf hij een show.
Hij deed het echt super! *LOL*