Indoor Brabant - foto's Grand Prix special

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:04

Gribaldi is echt zo'n mooi paard!
Echt geweldig hoe al die paarden allemaal lopen Kwijl

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:25

Prachtige foto's met prachtige paarden. Wat betreft houding, is het belangrijkste aan houding niet dat hij praktisch is. De houding die wij in dressuur gebruiken is zo geworden omdat het werkt, niet omdat we dachten dat ziet er mooi uit. Ieder mens is anders en zit ook net iets anders. Ik heb daar persoonlijk niet zoveel problemen mee.

Jammer dat ik dit jaar niet geweest ben.

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:57

Wat ik in het begin las, over Edward, dat vind ik echt laag..... Hoe komt iemand anders zo hoog? Ik heb hem zelf zien rijden (vaak zelfs), en ik had niets aan te merken op zijn rijstijl. Misschien dat het vertekend op foto's, maar ik vind het er super uit zien, en Gribaldi is echt super!

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:02

Valt me nu ineens op, dat er na mijn reactie van bepaalde mensen helemaal geen berichten meer komen. En dat terwijl ze hiervoor toch best druk waren met een heleboel commentaar geven. Verward

Mijn mening is: Jaloezie en Afgunst!

We maken het dagelijks mee.

Ik wil graag tegen al die mensen die positief over Edward zijn en ons elke keer verdedigen: reageer toch niet op een stelletje relschoppers.
Het zegt meer over die mensen dan dat het wat over Edward en zijn paarden zegt. Niks van aantrekken, dat doen wij ook niet.

Pas als Anky vervelende dingen gaat zeggen, worden we nerveus.

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind!

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:24

Als jij voor mij nog een tweede Lingh weet te staan, wil ik graag vanavond nog mee gaan om te kijken.

Ik denk dat je jezelf enorm vergist in Gribaldi, maar ik wil me daar verder niet teveel in mengen. Wij zijn iig erg blij met Gribaldi. Of je het nu gelooft of niet Knipoog

Ik vraag me af welke paarden wie Edward rijdt, nog meer zo'n traag achterbeen (volgens jou) hebben?

En vervolgens bepalen de eigenaren uiteindelijk niet of Edward hun paard gaat rijden, dat doen wij zelf. De eigenaar biedt het paard aan en vervolgens gaan wij kijken of dat wij het paard bij ons willen hebben.

Dat wil overigens niet zeggen dat wij ons nooit vergissen in een paard. En dat wij nooit een paard met een trager achterbeen aan zullen nemen. Als wij nl. menen dat wij zo'n paard klaar krijgen, dan nemen wij hem misschien toch wel aan. Ligt ook aan het doel, waarmee een eigenaar hem bij ons neerzet.

En dan wil ik nog opmerken, dat het achterbeen ook te vlug of te sterk kan zijn. Klinkt misschien raar, maar het is waar.

Overigens ik wordt niet zomaar kwaad Haha! Het is ook prima om over dit soort dingen van gedachten te wisselen, maar het komt zo gauw in de rel sfeer. Dingen als "Edward sucks", sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Wij verkondigen dat soort dingen toch ook niet. En Edward heeft deze mensen niks misdaan. En als dat wel zo is, dan beter recht op de man af. Ipv hier op bokt dit soort dingen te roepen.

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:29

Nou moe! Waar is het bericht van Pipo gebleven? Mijn reactie staat nu in zijn hemd. Laat het toch maar staan.

Jammer pipo, laat toch staan. Niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:30

Ok komt ie weer Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:31

ArieI schreef:
Mijn mening is: Jaloezie en Afgunst!


Waarom nou gelijk daarvan uitgaan? Het kan toch dat je een mening hebt over iets op een niveau waar je zelf (nog?) niet bent? Ik heb zelf geen boek op m'n naam staan, maar ik kan je wel een paar schrijvers noemen die spul schrijven die ik het uitgeven niet waard vind. Mag dat dan niet? Mag je alleen een mening hebben over je eigen niveau of lager?

Word nog lastig jury's vinden in de hogere klassen dan...

Ik begrijp dat het voor jullie frustrerend is, en ik zou 98% van het commentaar lekker van m'n schouders laten glijden. Maar ik vind het wat scherp om te zeggen dat je geen mening mag geven als je zelf niet op dat niveau rijd. Want positieve meningen zijn wel altijd welkom... Dus eigenlijk zouden jullie een oorverdovende stilte moeten horen, met alleen gelijkwaardig of hogere ruiters die een mening geven, en het publiek dat z'n mond houd omdat ze er niets vanaf weten...

Hmm. Dat geeft wel een heel gek mentaal beeld van een concours zo. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:34

Ik wist niet of je wel prettig vond om dit soort discussies in het openbaar te doen. En daarom had ik het weggehaald.

Een tweede LIngh...........Als ik die vind komt ie bij jullie in training hoor:D

Maar wat ik al zei: ik vind het bijzonder knap dat Edward Gribus aan de gang krijgt, het verbaasde mij echt toen ik hem in Zwolle zag in de Piaffe en Passage. Het maakt mij nog steeds geen Gribfan maar dat hoeft volgens mij ook niet.

Nu je het zegt: Ik weet eigenlijk niet welke paarden hij meer rijd die een minder achterbeen hebben. Maar ik weet dat ik een keer stond te kijken en dacht, he jammer dat ie nu weer zo paard heeft.

Wat ik al zeg, het is geen aanval op Edward. Maar ik begrijp dat hij gewoon paarden aangeboden krijgt van eigenaren.

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:35

Ik zou best antwoord willen geven ArwenLune, maar ik snap er helemaal niets van.

Ik snap ook niets van al die boeken enzo. Paardrijden leer je in de praktijk en niet uit een boek!

En het gaat een beetje om de manier waarop sommigen zich uiten. Klinkt gewoon erg onaardig.
Laatst bijgewerkt door ArieI op 17-04-04 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:38

Citaat:
Maar wat ik al zei: ik vind het bijzonder knap dat Edward Gribus aan de gang krijgt, het verbaasde mij echt toen ik hem in Zwolle zag in de Piaffe en Passage.


Dat zegt toch genoeg? Edward is geen tovenaar, een slechte krijgt hij ook echt niet aan het piafferen hoor.

En je hoeft ook geen fan te worden van Gribaldi, we hebben er nog meer hoor! Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:40

Hmm, zo onduidelijk ben ik toch doorgaans niet. Ik heb het hierboven over het idee dat iemand die niet op E.G's niveau rijd, daar geen mening over mag geven. Geen negatieve in ieder geval. Doen ze dat wel, dan bestempel jij dat als jaloerzie en afgunst.

Ik trek de parallel met schrijvers. Ik ben zelf geen gepubliceerd schrijver, mag ik dan ook niet zeggen dat ik bepaalde schrijvers bagger vind?

Overigens heb ik - en dat geen ik grif toe - geen enkel inzicht in of EG al dan niet goed op z'n paard zit. Ben zelf endurance ruiter. Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. En ik kan me heus wel voorstellen dat het irritant is om ongenuanceerde kritiek te zien zoals door sommigen in dit topic. Maar ja, met de positieve kritiek komt ook de negatieve helaas...
Laatst bijgewerkt door 796285 op 17-04-04 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:40

ArieI schreef:
Ik zou best antwoord willen geven ArwenLune, maar ik snap er helemaal niets van.

Ik snap ook niets van al die boeken enzo. Paardrijden leer je in de praktijk en niet uit een boek!


Precies! Er zijn hier zoveel mensen die theoretisch banketstaaf dat er geen paardrijden meer aan te pas komt! Wordt er doodmoe van! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:41

ArieI"]


Dat zegt toch genoeg? Edward is geen tovenaar, een slechte krijgt hij ook echt niet aan het piafferen hoor.
[/quote]


Nou........noem eens een andere ruiter die dat voorelkaar had gekregen.

[quote="ArieI schreef:
En je hoeft ook geen fan te worden van Gribaldi, we hebben er nog meer hoor! Haha!


Doe mij Lingh maar. Ben al aan het sparen, maar het wil niet zo vlotten.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:43

Jullie mogen van mij met Lingh naar de OS.

En kritiek is gemakkelijk om te geven, sommigen hebben daar minder moeite mee dan de positieve punten te bekrachtigen.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:46

Wat zo'n reactie al niet teweeg kan brengen zeg... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:46

adriana schreef:
Jullie mogen van mij met Lingh naar de OS.



Goh das aardig van je Haha! Haha! *LOL* Knipoog

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:48

ArwenLune schreef:
Citaat:
Hmm, zo onduidelijk ben ik toch doorgaans niet. Ik heb het hierboven over het idee dat iemand die niet op E.G's niveau rijd, daar geen mening over mag geven. Geen negatieve in ieder geval. Doen ze dat wel, dan bestempel jij dat als jaloerzie en afgunst.



Vind het vrij onduidelijk. En kritiek is prima, heb ik geen moeite mee. Maar zoals ik eerder zei: de manier waarop vind ik niet passen.

Ik denk dat jullie er over het algemeen vanuit gaan dat het door de desbetrffende personen niet gelezen wordt, maar dat doen ze wel.

En hoe vinden jullie het als er op die manier over je gesproken zou worden? En dan heb ik het niet over de gewone negatieve, maar over de erg ver gaande negatieve kritiek.

Dat is dus ook de rede dat ik daar nu op terug kom.

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:50

Citaat:
Nou........noem eens een andere ruiter die dat voorelkaar had gekregen.


Niemand natuurlijk! Ga geen reclame lopen maken. Haha! Haha! Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:50

Een tweede lingh?? Ik heb wel een half broertje staan zie profiel Haha! Ik hoop dat hij die richting opgaat.. Mocht ie net zo goed worden, bel ik wel even Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:55

ArieI schreef:
Citaat:
Nou........noem eens een andere ruiter die dat voorelkaar had gekregen.


Niemand natuurlijk! Ga geen reclame lopen maken. Haha! Haha! Haha!


Zeer commercieel verantwoord antwoord *LOL*

ArieI
Berichten: 57
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:56

Ik wacht overigens nog met smart op reacties van ene Draumpje en Lovely!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:58

ArieI schreef:
Ik vraag me af welke paarden wie Edward rijdt, nog meer zo'n traag achterbeen (volgens jou) hebben?

San Remo... Die hàd een traag achterbeen, pfff, wat is die in een paar maanden verbeterd zeg, ik kende hem in Den Bosch en bij Van Uytert haast niet meer terug vergeleken bij Weert (waar Edward ook niet helemaal toppie was, maar dan nog...).

Wat betreft Gribaldi, die heeft ook niet het sterkste achterbeen, maar (over-) compenseert op heel veel andere punten. Hèt perfecte paard is nog steeds niet geboren hoor... Feit is wel dat hij er een heel eind mee komt, èn dat hij onder Mattias al als 5 jarige piaffeerde, dus dat niet alleen het talent van Edward ermee gemoeit is maar er ook heel veel bij het paard vandaan komt.

Overigens teken ik nu gelijk voor een houding als die van Edward, zo onzichtbaar als hij hulpen kan geven... Echt subliem!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:59

Die van Lovely zal wel komen.. ooit, maar van draumpje??

Even ter toevoeging.. ik wou dat ik zo kon zitten.. Doe een poging, maar kom nog niet eens in de buurt denk ik Haha! Dus ik pruts lekker door, en geniet ontzettend van Edward zijn rijkunsten OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 22:04

Sjuimpje schreef:
San Remo... subliem!


Nah.......doe me toch Lingh maar Tong uitsteken