Foto's van mijn nieuwe aanwinst + papier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 21:47

Matador van Kyra staat er om bekend dat hij zijn kleur heel dominant doorgeeft, Matador was zwart. Bovendien was hij van een iets ander type.
Er zijn meer hengsten die Matador heten, ik weet er nog wel twee.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:14

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding



Boven staand is Matador...

Dit is zijn zoon Manchester;

Afbeelding

Far/Sire: Matador DVE 405 Mor/Dam: Bourgogne DH 2934
May Sherif DVE 250 Susan Bakkely ELH 9 Allegro DVE 247 Easy RDH 1767
Elizar DH 191
May Kignæs RDH 1046
Wersal DH 204
Susi EOL 6200
Absatz 310405260
Ottomane H 68 980
Elizar DH 191
Leise DS 1168


In English

Manchester (also called Sorteper) is my newly bought dressage horse. He is four years old gelding by the superb dressage stallion Matador (formerly ridden by Kyra Kyrklund) and the bronze medal-mare Bourgogne. Matador has been an important promotor of Danish dressage horses and has certainly put Denmark on the map in the horse world. Among Matodor's results are: silver medal at world championships, Volvo World Cup gold medal, and a 5th place at the Olympics.

Sire of Matoador is also well known abroad for his long series of international dressage stars. Dam sire Allegro was also a famous producer of dressage horses of which the best known is probably Diamond who is now standing in USA.

Gevonden op;
Porsborggaarden
Breeding and sales of high quality Danish warmbloods and oldenburgs

_________________
<FONT COLOR="white">*Tell the truth...Shame the Devil*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-06 22:19 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:18

dit is de afstamming van de beroemde hengst Matador:

Far/Sire: Matador DVE 405 May Sherif DVE 250 Elizar DH 191
Dam: Susan Bakkely Wersal DH 204 Susi EOL 6200

staat dit ook op het papier van Bep?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:22

het paard erbij om het makkelijker te maken:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 22:24

ow, orri was me voor.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 23:06

Ja dat is haar vader Kwijl .Er staat op haar papier een DNA nr. Dus het is een echte dochter van Matador *LOL* v. May Sherif. Ik ben daar maar wat trots op. Matador heeft maar 1 jaar in Nederland ter dekking gestaan. Dus zijn er niet veel nakomelingen in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 23:20

er stond toch ook een doruto merrie op? welke kleur heeft die?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 23:28

s
Laatst bijgewerkt door janna op 08-04-22 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 23:37

Hij papier is dus als volgt:

Matador (May Sherif) x Belisar (Saros) x Doruto
Kleur donker bruin
Ze ziet er nu niet zo uit. Maar haar echte kleur is donker bruin.

Ik weet nog niet of ik ga starten. Heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.
Volgend jaar wordt ze wel gedekt. Eerst nog uitpluizen welke hengst het wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 00:02

als ik jou was zou ik nog eens goed kijken naar de doruto inbreng, daar is veel mee gesjoemeld.
Kun je het papier niet ff scannen en hier zetten?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-01 00:17

Ik heb geprobeert haar papier te scannen, maar die wordt heel onduidelijk.
Op het papier staat dat er DNA/bloedpatroon van haar is opgeslagen. Ze draagt het KWPN brandmerk. Dus als het een nep Doruto was, dan had Doruto (Komet Trak.) niet op haar papier gestaan. Er stroomt dus echt Matador- en Doruto bloed door haar aderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-01 10:15

wat leuk om een foto te zien van je nieuwe aanwinst. Heel veel plezier er mee!

Ik been heel beneiuwd voor welke hengst je gaat kiezen. Jij hebt altijd een grote voorkeur voor oud bloed, met name Gronings en Gelders dus misschien is Farao of Bazuin een geschikte hengst?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 13:58

Ik hoop dat het te lezen is. Ik heb geprobeert haar papier te scannen.

[img]../upload/57/papier.jpg[/img]


Sorry als het moeilijk te lezen is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23439
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 14:38

Ik kan het prima lezen hoor!!

Enne mooi paardje..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:04

hoi Phia, ik heb ook een paard gehad dat ook zo vast gereden was. Hadden ze ook met slof in de krul getrokken maar waren en passant de rug even vergeten, dat die ook mee moest spelen. Beest zat vast in de lengtebuiging en trok aan je handen je steeds uit het zadel en dan ging hij er vandoor, harder en harder. Het was een notaris x doruto. Heb er wel verbetering in kunnen brengen maar hij bleef een stresskip. Hij loopt nu in het span, en de huidige eigenaar is dik tevreden. Het paard trouwens ook.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 15:12

Op het papier staat dat Matador bruin is, maar ik las toch net dat ie zwart is Verward nu ja, wat hengsten en bloedlijnen betreft moet je niet bij mij zijn, dus ik concentreer me maar op de foto's mooie hengst Kwijl en die merrie van jou is ook leuk, ben benieuwd watvoor verrassingen je tegenkomt als ze eenmaal goed gaat lopen(ik doel op verborgen talent ed, geen negatieve verassingen)

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-01 16:36

Ik ben er nu achter dat de basis er gelukkig goed in zit. Ze is niet met slof gereden, dat kan ik zien aan de spieropbouw. Ik denk dat er alleen met handen is gereden en de been vergeten is. Ze is heel gevoelig in haar mond. Ik longeer haar veel en ze loopt elke dag een paar uur in de paddock. Ik rij nu ongeveer om de 3 a 4 dagen. Ze gaat met sprongen vooruit. Ze geeft zelf aan tot hoe ver ik kan gaan. Vraag ik te veel voorwaarts en geef haar daarbij een tik, dan krijg ik een bok terug. Is echt een reaktie van Ho, tot hier en ajb niet verder. Ze is verder een scheetje. Lovers Ik ben heel blij met haar.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 23:08

hmm is de fokker ook de vorige eigenaar..?
( misschien sowieso 'netter' om geen namen van derden te noemen, ongeacht wat..)

ik ken haar, vrijwel zeker weten..( ze staat zelfs op een protocol van een B-proef van me..)
zal je morgen ff pb-en..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-01 23:17

De Matador van de foto's hierboven is bijna zwart, maar niet helemaal. Dat kun je zien aan zijn neus die is donkerbruin. In de zomer was de Matador wat meer zwartbruin. Zwartbruin zou dus ook op zijn papier moeten staan.

Er is ook een bruine hengst die Matador heet, springhengst, hannoveraan geloof ik.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 09:07

De fokker is niet de laaste eigenaar van haar. In februari 1997 is ze overgeschreven naar iemand hier in NH. Ik heb die man gebeld en hij had haar als veulen gekocht en heeft haar als 3 jarige weer verkocht. Ik denk dat hij haar laat heeft overgeschreven i.v.m. stamboekkeuring. Over laten schrijven van een paard op jouw naam is niet verplicht.

Tegenwoordig staat er op een papier, meer bruin ,dan donker bruin of lichtbruin. Dat viel me op bij andere paarden die ik heb gehad. De vaders waren donker bruin, maar op papier stond gewoon bruin. In een hengstenboek staat de kleur beter omschreven. Verward

De merrie heeft een DNA/bloedpatroon. Er is dus bloed getapt om te zien of het papier iid klopt. Het klopt dus als een bus. Kan er nix aan doen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 09:36

Hoi,

Leuk paardje.
maar je zegt dat hij teugelkreupel is?? is deze merrie ooit gekeurd (rontg.)? misschien mankeert hij wel echt wat en is het geen teugelkreupelheid. Succes .

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 10:10

Paard is gekeurd. Loopt met druk in de mond kreupel en los of aan de longe helemaal goed.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 10:10

Leuk paard hoor! Dat Dorutobloed zie ik er wel in terug, wat type betreft.

Matador was altijd 1 van mijn favoriete dressuurpaarden: die kuif alleen al! Kwijl

Veel succes en plezier met Bep! (mijn eerste paard Soliste noemde ik trouwens ook altijd Bep! Haha! )

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:52

Ik heb ook een paard uit 93 en mijn papier ziet er heel anders uit, zo staat er bij geslacht: hengst en geen mannelijk.
Trouwens, als die man dat paard als 3-jarige heeft verkocht waarom gaat ie m dan alsnog op zijn naam zetten, is wel heel vaag.

cioola18
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:55

*LOL* He Phia !!!!!

Leuk paardje.. Ziete r lief uit op de foto's

Veel suc-6 met haar ..

liefs en een (((knuffel)))
Cioola (Es)

ohw ja, geef die andere daar ook maar een knuffel
Lachen