ik was fanatiek aan het oefenen, en vanuit de gewone galop gaat hij wel netjes terug naar stap, stapt meteen voorwaarts en zodra ik de hulp geef galloppeert hij weer aan
in de contragalop krijg ik het niet voor elkaar

hij moet sowieso al beter leren 'wachten' en niet zo onder me uitlopen, maar ook als ik een keurige beheerste galop heb, vertikt hij het om naar de stap terug te gaan vanuit de contra
mn instructeur had afgelopen week geen tijd en is nu net vader geworden dus mn volgende les gat wrsch ook niet dor en de week daarna kan ik zelf weer niet, dus ik kan het hem niet vragen, maar heeft er iemand hier misschien tips?
ik heb het trouwens zowel linksom als rechtsom geprobeert, en dat maakt weinig verschil. Hij is rechtsachter iets minder sterk dan linksachter, dacht dat het eerst daar aan lag, maar hij doet het op beide kanten niet.
In het begin had ik er trouwens ook moeite mee om vanuit de gewone galop naar de stap terug te rijden, maar dat gaat inmiddels prima(meestal) maar waarom het vanuit de contra niet lukt snap ik niet, als ik op een rechte lijn zit maakt het toch niet uit of ik wel/niet in de contra zit lijkt mij