Hij heeft een erg lange rug en heeft dan ook een tijdje heel erg veel rugpijn gehad omdat hij zijn rug niet goed gebruikte.
Tijdens het stappen ging alles wel lekker, maar wanneer je aandraafde was het al raak. Nek er op en zich ontrekken aan de pijn. (Rennen dus)
Galop was nog minstens net zo erg. Alweer, nek er op en rennen.
En als Belisar zich sterk maakt... Dan heb je ook aardig wat gewicht in de handen. (Klein is-ie niet
)Gelukkig gaat het nu steeds beter.
Ik heb hem lange tijd heel erg laag en rond met lengte in de hals gereden zo dat hij meer over de rug ging lopen.
Nu ben ik er een aantal lessen mee bezig om hem wat hoger ingesteld te laten lopen. Ik vind het persoonlijk steeds beter gaan met ons.
Hieronder videostils omdat deze les van 9 tot 10 s'avonds was en mijn flut flitsje het niet aankan om dan foto's in een binnenbak te maken

Er zit een thiedemann aan omdat er voor mij iemand op reed die nog niet zo lang les heeft en nog niet echt met Belisar het sturen etc. heeft uitgevonden dus naar beneden krijgen zit er ook niet bij
.Goed, Genoeg gekletst, hier zijn de stils

Instappen
Een drafje
Kijk dat staartje!
Net aangegalopeerd.
Tegen woordig lukt hem dit van uit een verzamelde draf.
Voorheen was het nek er op, hard draven en in galop vallen...
Nu gaat het al stukken beter
Inzetten van een volte in draf.
Wat verder op de volte.
En een galop op de andere hand
Mijn houding is heel erg veranderd in vergelijking met een hele tijd terug (heb zelf ook rugpijn waardoor ik niet altijd het zelfde kan rijden). Rijden deed op een gegeven moment heel erg veel pijn maar nu ben ik zo ver dat ik het pijnloos rijden weer een beetje heb gevonden.
Mijn tenen mag ik iets meer naar binnen draaien, maar dat is niet makkelijk

Ik ben een klein meisje van 1.57m en Belisar is zo'n 1.75m hoog
Echt je tenen naar binnen draaien is dan erg moeilijk.
Mijn handen mag ik ook wel iets hoger dragen, maar daar ben ik aan, aan het werken. Zodra ik mijn handen hoger ga brengen komt hij met zijn hoofd vaak al weer te hoog en heeft dan de neiging om zijn nek weer er op te zetten.
Tips en commentaar zijn welkom zo lang ze een toevoegende waarde hebben
voor mensen zich gaan afvragen waar de filmpjes staan)

). Maar het gaat hier natuurlijk over een Belisar