Dressuurfoto's van me karrepaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:09

ik was ook één van de 'kritiekleveranciers' Haha! , maar die sloeg zeker niet op het idee wat je uitlegde Knipoog !
ik ben namelijk zelf ook een overtuigde 'laat-vooraan-los fanaat', en vind deze foto's daar een mooi voorbeeld van. ik heb zelf ook liever iets te weinig als teveel kontakt, dan leren ze tenminste niet om op je hand te steunen.
als je zo verder gaat blijft hij vast heel ontspannen lopen OK dan! !

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 17:13

Dank jullie wel Lachen
Zoals ik al zei heb ik gewoon chaps aan hoor.
Wijken en andere kunsten doe ik helemaal niet hoor Verward

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:26

Haha! Ik lag ook in een deuk om die schaap *LOL*

Leuk paard hoor!! Niks geen karrepaard OK dan!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 17:44

Kimmy:
Bedankt!
Het is wel een karrepaard, hij heeft in zijn leven niets anders gedaan als karrepaard te zijn Lachen Wij doen dan wel heel veel dressuur voor de wagen hoor *LOL*

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:48

Vind het er goed uitzien, doe voortaan alleen geen gympen aan met rijden!

sannuhtje
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: noordeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:37

hallo san..............

allus kids??????
nog gefeliciteerd met je kampioenschap he volgend jaar pak k je hehhe nee hor echt super strak OK dan!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 18:48

ziet er goed uit! Leuk beestje! ik ben aant wachten tot je filmpjes te zien zijn..

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 21:09

Haha, leuke foto's!

Vorige keer toen ik bij Carolijn was liep er ook zo'n schaap door de bak haha echt suf die beesten!

LadyRoS

Berichten: 164
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 15:39

Hahahahahaha! Dat shcaap Haha! Echt lachwekkend!
Hij staat echt te kijken van: "Hallo, ik sta op de foto"

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 18:07

Nee hij stond meer van...ojee, red me ik word straks opgegeten en aangevallen door een David-paard Lachen
Die beesten zijn inderdaad heel gezellig...ze gaan midden op de hoefslag staan. Maar David heb nu een trauma aan die dieren Knipoog

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 23:00

haha ja zoals hij op jou en david afgestrormd kwam Tong uitsteken die schaap dacht minstens dat de wereld verging haha en david toen hij hem aanviel hahah david dacht echt; 'hee ik zit me hier uit te sloven voor bonfire, komt er ineens zo'n gek rond ding op me afgestormd!! dacht et niet!! weg jij'

haha *heeft lol*

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 14:37

UPDATE Lachen
Gisteren weer les gehad en het ging echt super goed! Hij gebruikte na 1 rondje al meteen zijn achterhand en na 1x van hand veranderd te zijn geweest zijn hij meteen al zijn passen ruimer maken en zweefmomenten creëren. Het ging echt super!
Alleen in de galop schrok hij van de buurman die de plantjes aan het sproeien was en dus gingen we even een stukje heel erg hard.
Ook zijn we gisteren weer in de aanval gegaan tegen de schapen Knipoog David rent nu gewoon keihard tegen ze aan als je hem niet de andere kant op stuurd, de grapjas!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:56

goed zo sanne!! jullie moeten wedstrijdjes gaan starten joh, zal zeker nog wat worden.. met die bonfire van je Knipoog

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 17:19

nou, gisteren kwam het meisje waarvan de bak is haar paard buiten poetsen, toen schoot davidje al in de stress... wat zal hij dan wel niet doen als hij met 10 paarden tegelijk moet lopen

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:26

jah das wel zo, maar met mennen enzo lukt het toch ook op wedstrijden? (geen idee hoe menwedstrijden in zn werk gaan, maar neem aan hetzelfde als dressuur)

Maar heeft miss te maken met ervaring, karakter en zenuewen... geen idee meis

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 22:00

Meer met mijzelf.
Als je op de wagen zit ben je minder 'kwetsbaar'. Als hij dan een keer in galop springt is het een boos woordje een ophouding en het is over. Maar als je erop zit en hij springt in galop moet je je evenwicht zien te houden, je moet anders gaan zitten, ophouding, boos woordje.
En ik heb gewoon nog altijd een beetje angst aangezien hij er zo vaak vandoor is gegaan. Maar het is toch belangrijker dat je met mennen minder merkt als hij van gang veranderd en je krijgt hem makkelijker terug. Ik kan met mennen makkelijker meer spanning op mijn leidsels zetten zonder verzet van hem, waarom? Geen idee.
Onder het zadel moet je echt uit zijn mond blijven, maar met mennen maakt het geen drol uit....

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:17

Het zou mij juist extra eng lijken op zo'n kar, je kan het paard in een noodsitauatie nooit eens snel bij iets wegtrekken, lijkt mij.
Ik denk dat het dus ook met jou ervaring heeft te maken, jij hebt veel ervaring met mennen en daarom geeft dat jou waarschijnlijk een veilig gevoel.
Je zou ook eens op wedstrijden kunnen gaan zonder te starten, of manegewedstrijdjes, en zo rustig opbouwen.
Ik heb zelf een paard wat bang is voor andere paarden en regelmatig op zijn achterste wil staan, ik vind dat zelf ook eng. Maar ik merk zodra ik meer ontspannen op mijn paard zit en hem wat beter door de baan stuur, ik ook met meerdere mensen kan rijden en het paard minder gespannen is.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:09

okee san, dat kan ik me voorstellen. Maar k vin ook dat lydiia gelijk kan hebben, want paarden ruiken naturlijk je angst. Maar stel san:
jij hebt natuurlijk al een tijdje les op de donerdag van je moeder, dat gaat super goed als ik dat zo allemaal hoor en zie.

nu waar et om gaat:
Jij gaat naar een dressuurwedstrijd, dan neem ik aan dat je moeder (en je vader) ook mee gaat. Dan ga je natuurlijk inrijden, wat volgends jou wel anders zou zijn omdat david drukker is bij andere paarden.
Dan kan je natuurlij kvragen aan je moeder of ze je bij het inrijden ook tips wil geven, maar dan in de vorm van les. Dus dat je je gedachten even van de wedstrijden afzet, en gewoon denkt dat je les krijgt.

Zo heb ik het in het begin ook gedaan (was wel een onderlinge maar moon was erg zenuwachtig door mij.) en toen ging het super. Dan ben je helemaal gefocust op david, wat hij zal gebruiken door zijn best te doen. Vlak voordat diegene voor je de ring in gaat ga je langzaam afbouwen, dus lekker lang teugelstje draven, daarna stappen en belonen. Dan neem jij nog een keer de proef door en tegen de tijd dat je zenuwachtig begint te worden moet je de bak al in, en dan moet je je weer gaan focussen op david, dus dan zal je minder zenuwachtig zijn...

en door de 'les' die je ervoor hebt gekregen van je moeder is hij al lekker ontspannen en zal hij lange stukken op de achterhand gaan lopen, waardoor jij pluspunten krijgt, en je bent niet erg zenuwachtig.


Doordat jij en david dan allebei bezig zijn, en dus je aandahct op elkaar moet houden zal je zien dat david zijn best zal gaan doen, en op jou zal gaan letten. Daardoor zal hij dan een stuk rustiger worden, omdat jij dat ook bent....