Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dee_Es schreef:Doet ze dit wel iedere keer op dezelfde hand of wisselt het? Wat doe je tijdens het van hand veranderen? Verander jij iets?
Maakt het nog uit of je de galop aan het begin of juist eind vd training meeneemt?
Wat zegt je instructeur erover? Heeft iemand het weleens gefilmd? Misschien dat je daar nog meer informatie uit kunt halen.
koend schreef:Je schrijft: "en dan BOEM wisselen we van kant en ineens wil ze niet buigen en plaatst haar hoofd naar buiten."
Wat is die BOEM? Ik vermoed dat BOEM net het probleem is.
Is dat een vliegende wissel? Of door een paar passen draf van galop veranderen? Ik zou daar voorlopig even van af blijven.
Verder schrijf je dat je slangenvoltes in draf wel lukken. Dat is toch ook van de ene buiging overgaan in de andere, alleen geef je het paard wat meer tijd want er zit een recht stukje tussen. Dit zou ik gebruiken.
Wat ik zou doen.
Vb je galoppeert links op de volte bij A, netjes terugnemen naar draf, eerst weer de rust zoeken, dan pas netjes bij b/e afwenden alsof je een slangenvolte aan het rijden bent, zo kom je op de rechterhand , weer de correcte draf zoeken en dan pas rechts galop aanspringen. ( ja, dus ongeveer wat jouw instructie je laat doen)
De grote 8 rijden ( op piste 20 x 40) in draf kan ook nuttig zijn. Het lijkt kinderspel maar probeer ze maar eens perfect te rijden. Juist bij x heel gecontroleerd overgaan van de ene buiging in de andere.
Verder vind ik de suggestie om via film te bekijken of je wel in evenwicht zit op een galopvolte een goed idee. Misschien neemt je paard zelfs het zadel op de linker- of rechterkant in galop; het zou niet de eerste zijn.