Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb een Friese ruin van 4 jaar waar ik net mee ben begonnen met dressuurwedstrijden, klasse B.
Voor mij is het ook nieuw, want ik heb nog nooit eerder wedstrijden gedaan. Ik heb altijd recreatief buitenritten gemaakt en wel lessen gevolgd maar niet wedstrijd gericht.
Ik heb mijn ruin zadelmak gemaakt en zelf opgeleid en we beginnen nu langzamerhand aan wat Dressuurproeven.
Nu ben ik 3 keer gestart waarvan ik 188, 192,5 en 185 punten heb gereden. Dus 3 winstpunten.
Nu is voor mij zijn ervaring en leren belangrijker dan de focus op de punten, deze zijn voor nu mooi meegenomen.
Het meeste commentaar in de proef is toch nog balans en meer verruimen wanneer gevraagd.
Wat zijn jullie ervaringen en hoe zijn jullie begonnen? Toch ben ik wel een beetje nieuwschierig hoe jullie zijn gestart en met welke punten.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips bij een jong paard als die van mij.
Ook oefeningen voor zijn balans. Dit heeft uiteraard tijd nodig, maar wellicht hebben jullie wat goede oefeningen.