Wedstrijdgeluk draait niet altijd om het resultaat!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koend

Wedstrijdgeluk draait niet altijd om het resultaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 12:20

Zondag was het ijskoud. Buiten invlechten met verkleumde vingers en wat slordig resultaat. Bij aankomst eigenlijk iets te lang in de cafetaria geschuild en maar net op tijd ons klaargemaakt. Opzadelen ging wat moeilijker dan gewoonte en zo nog wat tijd verloren.
Gelukkig was er een meisje dat even mijn paard wilde vasthouden en een sympathieke omstaander die wel de proef wilde voorlezen.
Het inrijden was te kort om het naar gewoonte op te bouwen.
Maar ... wat had mijn paard er zin in! Whaw, ik was gewoon onder de indruk!
Tijdens mijn proef was ik vooral aan het genieten en dacht ik:”Zie mij hier nu rijden. Ik heb altijd opgekeken naar combinaties die hier en dit reden. Die kwamen van een andere planeet! Ik nu rijden wij hier zelf."

Door mijn mindere focus en mijn excited paard reden we niet onze beste proef en werden we laatste.
Maar ik kwam echt gelukkig thuis!

Ook al zoiets gehad?

Bentuh

Re: Wedstrijdgeluk draait niet altijd om het resultaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:42

Ja zeker dat ik dit herken.

Zeker in het begin, dan kon ik echt wegdromen onder het feit dat ik daar dan met mijn eigen paard aan het rijden was.. Zo vergat ik er vaak aan te rijden en was ik helemaal in mijn eigen gedachten. hihi

tegenwoordig kan ik beter bij de les blijven en genieten we vooral na de proef HAHA.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:46

Na onze eerste springwedstrijd na de koliekoperatie, heb ik gehuild van blijdschap dat ze weer helemaal terug was qua gevoel, ook al hadden we in 1 van de rondjes een balkje (andere rondje 2e). Ik heb die twee rondjes alleen maar kunnen genieten, maar had daardoor dus een rij fout op een sprong en dus een balkje. Maar dat maakt mij allemaal niks uit, want al die moeite die ik er in ruim 8 maanden in heb gestopt waren echt de moeite waard. *\o/*

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:55

Oh jaaaa zo vaak. Het was bij ons in het begin echt moeizaam maar hey ik maakte mijn meisjesdroom waar dus ik vond het allemaal geweldig ook al wilde het echt voor geen ene meter en heb ik een tijd zelfs geroepen hoe knap het eigenlijk is om altijd laatste te worden.

Dat gaat nu (heel langzaam) een stukje beter maar het is altijd enorm leuk om samen op pad te gaan en ik ben altijd megatrots op mijn paard!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:11

Wat een mooi topic!
Eerder reed ik endurance met mijn fjord, voor de lol. Ze kon het prima uithouden en had altijd mooie waardes op de vetkaart. Ondanks dat we vrijwel altijd laatste waren, hadden we enorm veel plezier, ook met de grooms, daar draait t toch ook om! In plaats van snel en bevelen schreeuwen naar de grooms en vrijwilligers die ook hun hele tijd opofferen, gewoon een mooie dag van maken, tijd nemen voor een praatje.
Ik heb liever dat ze (inclusief mijn paard) mij herinneren als vriendelijk dan als winnaar.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:49

Oh wat herkenbaar Lucia.

Met weg gaan bedank ik ook altijd de mensen van de vereniging voor het organiseren. Soms kijken ze je dan best verbaasd aan of als je ze een compliment geeft over de accommodatie of hoe fijn ze het geregeld hebben. Ik vind dat heel normaal om te doen eigenlijk.

Maar dat is ook met sommige andere deelnemers. Dan wens je ze succes en kijken ze je heel raar aan en zeggen niks terug. Nou ja dan niet denk ik dan. Ik kan er niet zo mee zitten. Gelukkig zijn er altijd wel ook die net zo zijn als ik. Dan blijft het toch gezellig haha.

JessyGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:48

koend schreef:
Zondag was het ijskoud. Buiten invlechten met verkleumde vingers en wat slordig resultaat. Bij aankomst eigenlijk iets te lang in de cafetaria geschuild en maar net op tijd ons klaargemaakt. Opzadelen ging wat moeilijker dan gewoonte en zo nog wat tijd verloren.
Gelukkig was er een meisje dat even mijn paard wilde vasthouden en een sympathieke omstaander die wel de proef wilde voorlezen.
Het inrijden was te kort om het naar gewoonte op te bouwen.
Maar ... wat had mijn paard er zin in! Whaw, ik was gewoon onder de indruk!
Tijdens mijn proef was ik vooral aan het genieten en dacht ik:”Zie mij hier nu rijden. Ik heb altijd opgekeken naar combinaties die hier en dit reden. Die kwamen van een andere planeet! Ik nu rijden wij hier zelf."

Door mijn mindere focus en mijn excited paard reden we niet onze beste proef en werden we laatste.
Maar ik kwam echt gelukkig thuis!

Ook al zoiets gehad?

Ja, dat herken ik absoluut. Soms loopt de voorbereiding rommelig, is de focus minder, en wordt het resultaat niet wat je hoopte. Maar dan heb je zo’n proef waarin je paard er zó voor gaat, waarin je vooral voelt hoe bijzonder het is om daar samen te staan. Dat pakt niemand je af, ook geen laatste plaats. Uiteindelijk zijn dat de momenten die blijven hangen.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:57

Melzazu schreef:
Oh wat herkenbaar Lucia.

Met weg gaan bedank ik ook altijd de mensen van de vereniging voor het organiseren. Soms kijken ze je dan best verbaasd aan of als je ze een compliment geeft over de accommodatie of hoe fijn ze het geregeld hebben. Ik vind dat heel normaal om te doen eigenlijk.

Maar dat is ook met sommige andere deelnemers. Dan wens je ze succes en kijken ze je heel raar aan en zeggen niks terug. Nou ja dan niet denk ik dan. Ik kan er niet zo mee zitten. Gelukkig zijn er altijd wel ook die net zo zijn als ik. Dan blijft het toch gezellig haha.

Mensen als jij zijn onbetaalbaar!
Ik probeer ook zo iemand te zijn. Gelukkig valt het in lrv West-Vlaanderen nog goed mee qua mentaliteit. En in tegenstelling tot wat ik altijd gedacht had, gaat het in de hogere reeksen eigenlijk nog het best. Het zijn ook meestal dezelfde mensen die je tegenkomt, je kunt het dus beter gezellig houden.
Vorige winter hadden we een afspraak: ”Wie wint, trakteert.” Werkte prima!

We hebben nu wat nieuwe dressuurwedstrijdruiters binnen de club. Ik probeer hen vooral te leren om de focus op het genieten, op hun rit en op de oefeningen te leggen. Waar ben je content van? Heb je een werkpunt tegen volgende keer?
Naar de punten of de plaats vraag ik niet ( ze vertellen het meestal toch.)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

Hier hetzelfde!
Alleen dan in de hondensport (behendigheid). Op papier een niet al te beste uitslag maar het gevoel is geweldig

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Zo herkenbaar dit. Toen ik nog jong was reed ik ook wedstrijden en toen was het altijd een strijd ook met mezelf. Nu heb ik een paar jaar geleden een paar wedstrijden gereden en ik vond het geweldig wat kan mij die punten toch schelen ik reed voor mezelf en mijn plezier. En als ik dan een keer een jury had die echt negatief was dan kon ik dit zo goed van mij afzetten.Heb een keer een jury gehad die was zo chagrijnig was net of die verplicht was om te jureren, ik kon er alleen maar om lachen ik dacht je maakt mij de pis niet lauw ik rij hier voor mijn eigen plezier en niet voor die van jou :):)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:48

Sanano schreef:
je maakt mij de pis niet lauw ik rij hier voor mijn eigen plezier en niet voor die van jou :):)

Haha,
Die zegswijze had ik nog nooit gehoord!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:57

Ja met mijn vorige kwam ik altijd blij de proef uit, hij wilde altijd zo graag werken, had overal lol in en het was altijd genieten in de proef.
Hier en daar had ik soms zeker wat fouten, in de ring was mijn gaspedaal namelijk nog iets gevoeliger dan hij al was met gewoon rijden :') Alle fouten waren doorgaand ruiterfouten. Heerlijk paard om mee te we werken.
Hier op zijn eerste wedstrijd buiten de deur als groene gup (ja meteen op de ARD :+ )
Toen kwam ik echt helemaal trots de ring weer uit.

Afbeelding

Met mijn huidige weet ik het op wedstrijd niet, ben met wedstrijd pensioen (komt bij mij vandaan, niet hem of hoe het gaat :') )
Maar ook bij hem genoeg ritten dat je er met een big smile vanaf komt, al zit er bij hem altijd net ietsjes meer werk aan dan bij mijn vorige (iets dominanter :P )

koend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:27

Knappe foto!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:32

Ik heb ooit met mijn vorige paard een paar (3) wedstrijden gereden, western. De derde keer zei mijn instructrice na afloop: "Je zat helemaal niet te showen". Nou, dat klopte helemaal. Ik was bij het inrijden al helemaal zen en blij met mijn knolletje. Ik had het zo naar mijn zin, dat gevoel bleef ook tijdens de hele proef. Ik heb ook geen idee meer hoe het is gegaan, alleen het blije gevoel is mij bij gebleven.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:55

koend schreef:
Sanano schreef:
je maakt mij de pis niet lauw ik rij hier voor mijn eigen plezier en niet voor die van jou :):)

Haha,
Die zegswijze had ik nog nooit gehoord!

Achterhoeks misschien hahaha