Wedstrijdgeluk draait niet altijd om het resultaat!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koend

Wedstrijdgeluk draait niet altijd om het resultaat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-26 12:20

Zondag was het ijskoud. Buiten invlechten met verkleumde vingers en wat slordig resultaat. Bij aankomst eigenlijk iets te lang in de cafetaria geschuild en maar net op tijd ons klaargemaakt. Opzadelen ging wat moeilijker dan gewoonte en zo nog wat tijd verloren.
Gelukkig was er een meisje dat even mijn paard wilde vasthouden en een sympathieke omstaander die wel de proef wilde voorlezen.
Het inrijden was te kort om het naar gewoonte op te bouwen.
Maar ... wat had mijn paard er zin in! Whaw, ik was gewoon onder de indruk!
Tijdens mijn proef was ik vooral aan het genieten en dacht ik:”Zie mij hier nu rijden. Ik heb altijd opgekeken naar combinaties die hier en dit reden. Die kwamen van een andere planeet! Ik nu rijden wij hier zelf."

Door mijn mindere focus en mijn excited paard reden we niet onze beste proef en werden we laatste.
Maar ik kwam echt gelukkig thuis!

Ook al zoiets gehad?

Bentuh

Re: Wedstrijdgeluk draait niet altijd om het resultaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:42

Ja zeker dat ik dit herken.

Zeker in het begin, dan kon ik echt wegdromen onder het feit dat ik daar dan met mijn eigen paard aan het rijden was.. Zo vergat ik er vaak aan te rijden en was ik helemaal in mijn eigen gedachten. hihi

tegenwoordig kan ik beter bij de les blijven en genieten we vooral na de proef HAHA.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:46

Na onze eerste springwedstrijd na de koliekoperatie, heb ik gehuild van blijdschap dat ze weer helemaal terug was qua gevoel, ook al hadden we in 1 van de rondjes een balkje (andere rondje 2e). Ik heb die twee rondjes alleen maar kunnen genieten, maar had daardoor dus een rij fout op een sprong en dus een balkje. Maar dat maakt mij allemaal niks uit, want al die moeite die ik er in ruim 8 maanden in heb gestopt waren echt de moeite waard. *\o/*

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 12:55

Oh jaaaa zo vaak. Het was bij ons in het begin echt moeizaam maar hey ik maakte mijn meisjesdroom waar dus ik vond het allemaal geweldig ook al wilde het echt voor geen ene meter en heb ik een tijd zelfs geroepen hoe knap het eigenlijk is om altijd laatste te worden.

Dat gaat nu (heel langzaam) een stukje beter maar het is altijd enorm leuk om samen op pad te gaan en ik ben altijd megatrots op mijn paard!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 13:11

Wat een mooi topic!
Eerder reed ik endurance met mijn fjord, voor de lol. Ze kon het prima uithouden en had altijd mooie waardes op de vetkaart. Ondanks dat we vrijwel altijd laatste waren, hadden we enorm veel plezier, ook met de grooms, daar draait t toch ook om! In plaats van snel en bevelen schreeuwen naar de grooms en vrijwilligers die ook hun hele tijd opofferen, gewoon een mooie dag van maken, tijd nemen voor een praatje.
Ik heb liever dat ze (inclusief mijn paard) mij herinneren als vriendelijk dan als winnaar.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 21:49

Oh wat herkenbaar Lucia.

Met weg gaan bedank ik ook altijd de mensen van de vereniging voor het organiseren. Soms kijken ze je dan best verbaasd aan of als je ze een compliment geeft over de accommodatie of hoe fijn ze het geregeld hebben. Ik vind dat heel normaal om te doen eigenlijk.

Maar dat is ook met sommige andere deelnemers. Dan wens je ze succes en kijken ze je heel raar aan en zeggen niks terug. Nou ja dan niet denk ik dan. Ik kan er niet zo mee zitten. Gelukkig zijn er altijd wel ook die net zo zijn als ik. Dan blijft het toch gezellig haha.