Kur op muziek M

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandyjorgen

Kur op muziek M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 21:08

Heeft er iemand een choreografie voor een kür op muziek klasse M te leen? Het is voor een haflinger.

Elisa2

Re: Kur op muziek M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:33

Kun je toch gewoon zelf maken? Gewoon een proefje er bij pakken en kijken welke oefeningen je moet rijden en deze dan logisch indelen zoals het fijnste uitkomt voor jullie als combinatie en passend op de muziek.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:22

Bedoel je echt de choreografie of bedoel je de muziek?

Er zijn niet zoveel mensen die een M kür rijden dus eentje lenen is echt lastig vrees ik. Je zou kunnen kijken bij Marvins Music daar heb je voor weinig geld al muziek en die is niet heel geweldig maar voor een keertje echt prima.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:31

Elisa2 schreef:
Kun je toch gewoon zelf maken? Gewoon een proefje er bij pakken en kijken welke oefeningen je moet rijden en deze dan logisch indelen zoals het fijnste uitkomt voor jullie als combinatie en passend op de muziek.

Dat kan zeker maar ik was op zoek naar wat inspiratie voor leuke lijntjes.

Katja schreef:
Bedoel je echt de choreografie of bedoel je de muziek?

Er zijn niet zoveel mensen die een M kür rijden dus eentje lenen is echt lastig vrees ik. Je zou kunnen kijken bij Marvins Music daar heb je voor weinig geld al muziek en die is niet heel geweldig maar voor een keertje echt prima.

Niet geschoten is altijd mis dacht ik
Het ging vooral om de choreografie, wilde er zelf muziek bij zoeken. Als t allemaal niet lukt kan ik inderdaad nog terugvallen op een betaalbare kant en klaar kür.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

https://www.knhs.nl/media/ydzphfln/down ... i-2021.pdf
Hier staan ook nog wel wat fijne tips in al is het meeste voor proeven op hoger niveau.

Ik vind het belangrijkste voor een kür dat je ervoor zorgt dat het geen standaard proef is maar dat het wel een soort van makkelijk te volgen is en voldoende symmetrie heeft.
Bedenk wat de sterke en minder sterke punten van je paard zijn en probeer de proef daarop aan te passen. En als je dingen hebt die snel fout gaan dan kun je het risico spreiden door het eventueel nog een keer te doen in een reserve lijn.
Misschien dat het voor de 20x40m proeven wel meevalt maar de hogere klassen vind ik echt heel lastig om alles er een beetje in te krijgen binnen de gestelde tijd en daarom heb ik vaak korte wendingen en veel op de binnenhoefslag omdat ik het anders domweg niet red met de tijd.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Typ het eens in op youtube daar komen best wat hits uit. Als het voor inspiratie is helpt dat vast.