Hoe online dressuurproef filmen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnbonny

Hoe online dressuurproef filmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:33

Ik wil een online dressuur proef rijden, maar ik begrijp de site van paardrijden.nl niet helemaal. Aan de ene kant lees ik dat de video achter de C opgenomen moet worden. De combinatie moet de gehele tijd volledig in beeld zijn, dus ook op de korte zijde bij de C. Dat is bij ons helaas niet mogelijk, want door de paddock hekken zie je als ik voor de C langs rijd niet mijn hoofd en de benen van mijn paard. Op de site lees ik ook dat, indien achter de C filmen niet mogelijk is omdat niet het hele paard in beeld is, je ter hoogte van de G op de AC-lijn moet staan. Als de ruiter dan op de AC-lijn rijd moet de filmer even van de lijn af, maar hierdoor is het filmpje wat rommelig geworden omdat de filmer soms dus loopt.

Van sommige mensen heb ik gehoord dat er niet moeilijk gedaan werd over het feit dat er bij de C gefilmd is en het paard dan daar niet volledig in beeld is, maar op de site lees ik dat de jury daarop het filmpje wel mag afkeuren.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:44

Ik jureer online proeven, op zich kan het wel hoor vanaf G. Beetje lopen hoeft geen probleem te zijn.
Heb je verder alles netjes gefilmd? Paspoort, aftekeningen, sporen, bit, neusriem check bovenop de neus?

Bonnbonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:57

Fijn om te horen dat bij G ook kan. Ik heb verder alles gefilmd. Bij de video vanaf de G is één keer het paard niet volledig in beeld en hij ik, als ik over de AC-lijn rij, dus niet recht op de filmer af. Bij de video die achter de C opgenomen is, is op het moment dat ik voor de filmer langs rijd niet het hele paard in beeld, maar bij deze video is de camera stiller gehouden.

Bonnbonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:11

Tilmar schreef:
Ik jureer online proeven, op zich kan het wel hoor vanaf G. Beetje lopen hoeft geen probleem te zijn.
Heb je verder alles netjes gefilmd? Paspoort, aftekeningen, sporen, bit, neusriem check bovenop de neus?

Fijn om te horen dat bij G ook kan. Ik heb verder alles gefilmd. Bij de video vanaf de G is één keer het paard niet volledig in beeld en hij ik, als ik over de AC-lijn rij, dus niet recht op de filmer af. Bij de video die achter de C opgenomen is, is op het moment dat ik voor de filmer langs rijd niet het hele paard in beeld, maar bij deze video is de camera stiller gehouden.