Welk hoofdstel- of startnummer vind jij fijn?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Welk hoofdstel- of startnummer vind jij fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 11:09

Na een paar succesvolle onderlinge wedstrijden staat volgende maand staat het officiële wedstrijddebuut gepland met mijn paard.
Ik heb al een poosje geen wedstrijden gereden. De laatste keer was een hoofdstelnummer of startnummer nog niet verplicht, dus dat zal ik voor die tijd nog moeten regelen.
Ik ben ondertussen volledig verdwaald in het bos van de hoofdstel- en startnummers.

Ik twijfel over een nummer aan het hoofdstel. Mijn paard is braaf maar wel scherp. Mijn voorkeur gaat dus uit naar iets op of aan het dekje. Maar blijft dat een beetje fijn zitten? Klittenband, veiligheidsspeld, nog iets anders?

Kortom: wat en welke gebruiken jullie (hoofdstel of dekje) en hoe bevalt dat?
Alvast bedankt!

LoveBodin

Re: Welk hoofdstel- of startnummer vind jij fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 12:07

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 12:14

Ik heb deze van lemieux: https://hypostore.nl/lemieux-hoofdsteln ... zwart.html

Gebruik hem best veel en hij blijft goed. Zit goed stevig door de dubbele bevestiging en klappert niet. Meerdere paarden hebben hem al op gehad en nog nooit 1 gehad die dacht... hé wat een raar ding aan mijn hoofd.
Ik maak hem wel aan de frontriem vast en niet aan de keelriem!
Laatst bijgewerkt door Daantjuh88 op 26-11-25 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 12:14

Ik print een sticker met mijn Dymo labelmaker :D
Blijft perfect zitten.
Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 12:17

Als je altijd hetzelfde paard start kun je ook gewoon het dekje laten borduren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 12:19

Ik zou denk ik zo'n name-badge ding die je bij congressen ed krijgt gebruiken. Als je die al niet ergens hebt liggen, ze kosten geen drol om te kopen. Print je startnummer, schuif het in het hoesje, speld 'm op je dekje en klaar.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 12:21

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 12:59

Wij gebruikten er 1 voor aan het hoofdstel, maak je makkelijk vast met elastiek. Nooit problemen mee gehad ook niet bij hele frisse paarden.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 13:22

Vanuit het juryhokje is het zeer fijn om nummers aan 2 kanten zichtbaar te hebben :j dan weet je zeker dat de juiste combinatie in de ring rijdt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-25 13:25

Al heel veel fijne tips *\o/* .

Ibbel schreef:
Ik zou denk ik zo'n name-badge ding die je bij congressen ed krijgt gebruiken. Als je die al niet ergens hebt liggen, ze kosten geen drol om te kopen. Print je startnummer, schuif het in het hoesje, speld 'm op je dekje en klaar.
Geniaal :)*
Er lijken geen voorschriften te zijn voor de grootte als ik even snel door het reglement zoek. Meestal moet je die badge tegenwoordig weer inleveren, maar misschien heb ik nog wel ergens eentje liggen.

Anne_GTI schreef:
Als je altijd hetzelfde paard start kun je ook gewoon het dekje laten borduren.
Hmm, dat vind ik dan toch weer een risico:
KNHS schreef:
Ook kun je ervoor kiezen om het nummer op het dekje te borduren. Dit heeft echter wel als risico dat dit nummer niet altijd je nummer op de wedstrijd is (in het geval van 2 ruiters met hetzelfde nummer).

miccamaaike schreef:

Ik kan zeker nog wel een nieuw wit dekje gebruiken :j. Ik zie dat Krämer ook dekjes heeft:
https://www.kramer.nl/Paard/Zadeldekjes-onderleggers/Sjabrakken-zadeldekjes/wedstrijdzadeldek-Numbers-II?pn=211069-DR-W
https://www.kramer.nl/Paard/Zadeldekjes-onderleggers/Sjabrakken-zadeldekjes/wedstrijdzadeldek-Numbers?pn=210997-DR-W

Tilmar schreef:
Ik print een sticker met mijn Dymo labelmaker :D
Blijft perfect zitten.
[ Afbeelding ]

Handig! :)*
Ik heb ook een Dymo, maar voor "tags". Dan heeft de jury wel een goede bril nodig B-) :D .

noviceh schreef:
Vanuit het juryhokje is het zeer fijn om nummers aan 2 kanten zichtbaar te hebben :j dan weet je zeker dat de juiste combinatie in de ring rijdt.

Kijk, dat is ook waardevolle informatie +:)+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 14:31

noviceh schreef:
Je kunt me niet blijer maken als iemand binnen komt :j
Het lijkt ook wel alsof ze er ander een sport van maken om zo binnen te komen dat je het nummer in ieder geval niet kunt zien.

En een beetje leesbare nummers zijn ook echt wel heel fijn voor de jury. Sommige zijn zo klein dat je ze op een paar meter afstand echt niet kunt zien.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 14:35

Die van 'Wedstrijdnummers' zijn echt perfect. Werken met een zware magneet dus geen gaatjes in je dekjes en blijven super goed zitten!

Ook kun je ze helemaal customizen zodat ze matchen bij je set.
Nummertjes kun je eruit halen en wisselen mocht je met meerdere paarden starten.

https://wedstrijdnummers.com/

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 14:42

Heb ook die van wedstrijdnummers. Maar ik heb er maar 1 :$ Wel zorg ik er dan voor , dat ik met die kant langs de jury rijd.
Al meld ik me meestal nog steeds ouderwets aan.

Voor die tijd had ik t Nummer aan 2 kanten op t dekje of hoofdstel

Afbeelding

Afbeelding

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 16:40

Wij hebben deze: https://www.ej.nl/startnummers-eskadron ... 61127.html

Bestaat uit een klittenband achterkant, en een voorkant waar je de nummers in doet en die je vast kleeft aan de achterkant. Die achterste helft kun je vast spelden, ik heb die helft op mijn wedstrijddekje genaaid omdat ik geen zin had in gedoe met spelden iedere keer.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 17:46

Ben eigenlijk ook heel benieuwd of iemand ervaring heeft met de magnetische nummers van Lemieux.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-25 09:54

Keell94 schreef:
Die van 'Wedstrijdnummers' zijn echt perfect. Werken met een zware magneet dus geen gaatjes in je dekjes en blijven super goed zitten!

Ook kun je ze helemaal customizen zodat ze matchen bij je set.
Nummertjes kun je eruit halen en wisselen mocht je met meerdere paarden starten.

https://wedstrijdnummers.com/

Oh, die zijn wel echt heel mooi zeg <3. Wel aan de prijs :$ .
Deze sla ik even op voor later. Ik ben er nog niet over uit hoe mijn wedstrijdset eruit gaat zien.

Maik79 schreef:
Wij hebben deze: https://www.ej.nl/startnummers-eskadron ... 61127.html

Bestaat uit een klittenband achterkant, en een voorkant waar je de nummers in doet en die je vast kleeft aan de achterkant. Die achterste helft kun je vast spelden, ik heb die helft op mijn wedstrijddekje genaaid omdat ik geen zin had in gedoe met spelden iedere keer.
Dit ziet er ook heel handig uit.
Daar ga ik binnenkort bij EJ maar eens naar kijken :j. Ik wil toch heen om rijjasjes te passen :D .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-25 08:20

Wedstrijdnummers heeft Alleen vandaag 20% korting !