Groepslessen dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marielise_dv

Groepslessen dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:06

hey hey,
Ik geef les aan groepen van 8 half gevorderde ruiters (bij ons doen ze dan alleen nog draf oefeningen) en ik vroeg mij af of er mensen zijn die leuke ideetjes hebben voor een les van 45min?
Nog wat info over de lessen: de lessen worden zo opgebouwd dat ze wel 45min intensief rijden. De kinderen doen alleen stap en draf en nog geen oefeningen zoals kuitwijken, wel gewoon figuren rijden, overgangen, enz...
Nu ben ik een beetje inspiratieloos voor mijn lessen, want ik wil ook dat de lessen blijven variëren maar wel goed op elkaar zijn afgestemd zodat ze ook goeie vooruitgang kunnen boeken en het leuk blijft.
Ik zou het zelf ook fijn vinden moesten ze week na week ook wat opbouwen, dit probeer ik nu toch wel altijd te doen, maar nu kom ik een beetje op het punt dat ik heel weinig inspiratie heb.

Groetjes!!

Dee_Es

Re: Groepslessen dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

Bedoel je dat ze helemaal niet galopperen of galopperen ze wel maar rijden ze geen oefeningen in galop?

Ik werkte vaak met een thema. Dan gingen we een aantal lessen bezig met dat thema en dan de ene week "dressuur" en de andere week icm springen of spelletjes. Ik plande ook regelmatig een kwartiertje zitles in. Veel gebruik maken van balkjes en pillonnen en dan niet saai slalommen maar allerlei opdrachtjes geven inclusief overgangen of voltes op een specifieke plek. Met balkjes kan je zelfs een heel labyrint leggen. Worden de ruiters handig van en het geeft wat afwisseling.